Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Thai Airways har længe været kendt for deres gode service og mottoet “Smooth as Silk”. Efter en hård periode med en rekonstruktion i sommeren 2020 er Thai Airways kommet financielt styrket ud af pandemien og til vinter får de 7 ugentlige afgange fra København. Vi testede dem på en tur i Business Class ombord på en af deres Airbus A350 tidligere på året.
Thai Airways inviterede InsideFlyer med på turen til Bangkok for at deltage i en stor Thai Airways networking event. I denne artikel giver skribenten sin egen anmeldelse og indtryk af hvad der tilbydes.
Vi har løbende gennem de sidste to år dækket Thailand ganske meget, da det er et yndet rejsemål for mange i norden. Det var da også positivt at Thai Airways tilbage i marts måned kunne oplyse at de er tilbage på godt og vel fuldt program fra den kommende vinter.
Læs mere: Et besøg i Thailand i efteråret og flere fordele gælder endnu
Denne anmeldelse har lagt lidt og ventet på udgivelse. Servicen kan derfor godt være lidt anderledes i dag sammenlignet med oplevelserne i denne anmeldelse.
Check ind og boarding
Check ind i Københavns Lufthavn var noget langsommer end før pandimien. Det er vi alle nok efterhånden klar over og vant til. Der er stadigvæk dokumenter, som skal testes af check-in personalet. De følger reglerne, men det tager tager bare længere tid, så sæt tiden af til det og vær tålmodig – det gælder også i sikkerhedskontrollen.
Trods køen kunne jeg relativt hurtigt checke ind og aflevere min medbragte kuffert.
Efter check ind, så kig turen igennem sikkerhedskontrollen og så stille og roligt ud mod gaten for boarding.
Business Class sædet og kabinen
Thai Airways har 12 Airbus A350’ere og vi skulle med netop en af dem til Bangkok.
Flyet har to klasser. Business Class og Economy. Der er 32 sæder i Business Class og 289 sæder i Economy.
Business Class kabinen er delt på 8 rækker og med en 1-2-1 konfiguration. En vigtig ting at være opmærksom på ved valg at sæde, er at hver anden række ikke har ret meget afstand til gangen. Dette føler jeg er vigtigt – især på en flyvning, hvor jeg skal sove.
Så en anbefaling er at vælge de rækker som har et afsætningsbord ud mod gangen. Det er række 12, 15, 17 og 19 når det gælder vinduepladserne (sæde A og K). For midterpladserne (sæde E og F) er det række 11, 14, 16 og 18. Dette er ifølge det kabinelayout, som Thai Airways præsenterer på deres hjemmeside.
En ting som burde være standard efterhånden er muligheden for at bruge internet ombord i Business Class. Dette er fortsat noget som ikke lige har vundet helt indpas. Det er nok heller ikke det første der skal investeres i for at bringe Thai Airways tilbage på markedet og vise sig som et økonomisk sikkert flyselskab. Men det er dog noget som bliver mere og mere standard for rejsende med høj status eller i Business Class.
Vi tog også lige et kig på Economy kabinen inden passagerne kom ombord:
På denne Airbus A350 sidder man 3-3-3. Dette er også en fordel, da der på flere andre flymodeller er en kabinelayout på 3-4-3. Så på Thai’s Airbus A350, så er der en bedre komfort for de som rejser i økonomi også.
Service, mad og drikke på turen
At rejse med Thai Airways har gennem tiden givet ganske gode smagsoplevelser. Når man som jeg, har Thai mad som en af favoritterne, så er det altid den retning jeg vælger når jeg flyver med Thai. Findes der noget bedre end en god thai curry?
På turen var personalet fortsat opmærksom på at levere en god og smilende service, som jeg kender dem for. Der var overskud til smil trods at kabinen var helt fuld på turen.
Vi startede med et glas champagne fra Piper Heidsieck. En kending fra flere andre flyselskaber og absolut godkendt.
Så var det tid til at serveringen af hovedmåltidet kunne starte. Det kom fortsat på bakker og det er noget jeg personligt gerne vil af med. Det giver noget ekstra når bordet foran dig bliver dækket op uden en bakke.
Da jeg var lidt mere sulten foreslog purseren at jeg fik mig en hovedret mere. Det sagde jeg ikke nej tak til. En bøf med kartoffelmos og pebersauce blev serveret med et glas vin til.
Til dessert fik jeg mig en lemon tærte og en kop te.
Midtvejs på turen kom personalet igennem kabinen og der kunne jeg få mig en lille mid-flight cookie.
Inden landingen i Bangkok, så skulle vi have morgenmad. Der kom dagens mest underlige sammensætning. Der var naturligvis frisk frugt, som var lækkert og moden.
Den varme ret var omelet, kartoffelrosti og bacon. Dertil en sauce Hollandaise – og det var en mærkelig sammensætning syntes jeg – noget jeg ikke har prøvet før.
Amenity Kit fra Lacoste
Thai Airways brugte på turen et amenity kit fra Lacost. Dette indeholdte desværre ikke produkter fra Lacoste, men i stedet følgende:
- Håndsprit
- Chap Ice læbepromade
- Harnn creme
- Tandbørste
- Hårbørste
Ankomst til Bangkok
Vi ankom til Bangkok efter tidstabellen og det var en flot indflyvning med solen på vej op i øst.
Der var ikke nogen nævneværdig kø og turen igennem lufthavnen, immigration og bagageafhentning gik super hurtigt.
Det har klart været en fordel at rejse på dette tidligere tidspunkt, men det gælder også nu. Thailand og Bangkok er fortsat ikke oppe på samme antale turister som i 2019. Så det giver rigtig god mening at besøge Thailand nu, hvor der er mere plads i Bangkok, men også på for eksempel strandene i Phuket.
Læs mere: En tur til Phuket
Hvad koster det?
Thai Airways har løbende gode priser på den direkte flyvning til Bangkok. Lige nu, så kan du komme af sted for cirka 16.500,- per person (hvis du rejser to eller mere). Dette tilbud gælder frem til den 7. august 2022. Læs mere her.
Normalprisen for en person i Business Class ligger på mellem 20-25.000,- kroner for en returbillet mellem København og Bangkok.
I øjeblikket har Thai skiftet fra en Airbus A350 og over til en Boeing 777 på ruten mellem København og Bangkok. Derfor er det en lidt anden oplevelse på det hårde produkt. Men med det bløde produkt vil det være til sammenligne.
Skriv et svar