Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Austrian Airlines (AUA) har udsat beslutningen om valg af fremtidens wide-body fly. Hele flåde fornyelses strategien er ifølge østrigske Aviation Net udsat.
Bestyrelsen hos Austrian Airlines ville gerne have taget en beslutning om arvtageren for selskabets nuværende langdistance flåde inden årets udgang.
Det kommer dog ikke til at ske udtaler Peter Thier, pressekontakt ved AUA til østrigske Aviation Net. Emnet er stadig på dagsordenen, men hvornår en beslutning tages, er et åbent spørgsmål.
Peter Thier forsætter:
Siden dette er en investering på en milliard Euro (DKK 7.5 milliarder), ønsker selskabet at afsætte den nødvendige tid til beslutningen, og undersøge alle mulige variabler. En af disse variabler er udviklingen af skatter og afgifter i de østrigske lufthavne. Det betyder også at en reduktion af skatter og afgifter vil have en positiv effekt på AUA´s langsigtede planlægning og investeringer
En beslutning om fornyelse af flåden af wide-body fly hos AUA skal uanset hvad ske i nær fremtid. Gennemsnitsalderen på flyene er på henholdsvis 15 år for selskabets Boeing 777 og 20 år for Boeing 767. De mulige efterfølgere i langdistance flåden inkluderer Boeing 777 samt Airbus 330 og 350.
Austrian Airlines
Austrian Airlines (eller Österreichische Luftverkehrs) er Østrigs internationale flyselskab og blev grundlagt i 1958. Siden 2003 har Austrian Airlines opereret som Austrian. Flyselskabet har den internationale lufthavn i Wien som base. Selskabet blev købt af Lufthansa 31. august 2009 og er nu en del af Lufthansa-gruppen.
Austrian Airlines opererer også flyvninger mellem København og Wien, blandt andet i code share med SAS.
Oprindeligt udgivet af Peter Fox på InsideFlyer.no
Skriv et svar