Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Turespaña, det spanske turistinstitut, og Lonely Planet, verdens førende udgiver af rejseguider, har indgået et samarbejde for at fremme Spanien som en destination for bæredygtig turisme.
Partnerskabet kommer efter at Spanien blev anerkendt med Best in Travel-prisen for Bedste bæredygtige destination for 2024. Det er et tydeligt tegn på landets kontinuerlige engagement i miljøbeskyttelse og bæredygtighed.
Samarbejdet blev annonceret af Blanca Pérez-Sauquillo, næstgeneraldirektør for udenlandsk turismemarkedsføring, og Tom Hall, vicepræsident for Lonely Planet, under afsløringen af “Vejen til Bæredygtighed: En Samtale mellem Turespaña og Lonely Planet” på Fitur 2024-eventet, der fandt sted på Turespañas stand.
Dette strategiske partnerskab sigter mod at “styrke Spaniens image som en bæredygtig destination, der fremviser forskellige regioner og rejsetilbud, der prioriterer miljøbevarelse og støtter lokalsamfundet,” udtalte Pérez-Sauquillo.
Lonely Planet vil stå i spidsen for indholdsproduktionen til kampagnen og vil blandt andet inkludere temaer som “Spanien på Cykel,” “Spanien med Tog,” “Store Landskaber og Eventyrturisme,” “Nationale Parker,” “Agroturisme,” og “Bevarelse af Spaniens Kulturarv,” Det producerede indhold vil blive distribueret på tværs af Lonely Planets medieplatforme og Turespañas kanaler, med særlig fokus på ‘Best in Travel’-prisen, som Lonely Planet tildelte Spanien.
Gennem dette partnerskab tager Turespaña et betydeligt skridt mod at tiltrække besøgende, der prioriterer ansvarlig brug af natur- og kulturområder, hvilket bidrager til forbedring af sociale og økonomiske forhold for lokalbefolkninger.
Kampagnen vil udfolde sig i løbet af året i Europa, Amerika og Asien. Dette internationale initiativ markerer en milepæl som det første samarbejde mellem Turespaña og Lonely Planet, en pålidelig aktør inden for ansvarlig turisme i over fem årtier.
Foto: Turespaña / PR
Skriv et svar