Cathay Pacific med eget specialøl til Europa

Cathay Pacific Betsy beer

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Tidligere på året introducerede Cathay Pacific deres eget øl på forsøgsbasis. Øllet er specielt brygget til at kunne nydes i 10 kilometers højde. Øllet blev serveret i first og business class på ruterne fra Hong Kong til Storbritanien. Forsøget var en stor succes og øllet bliver derfor tilgængeligt på alle andre ruter til Europa i maj og juni i år.

Betsy Beer

Det er et velkendt fænomen at ens smagsløg ikke er lige så følsomme oppe mellem skyerne. Cathay Pacific har derfor, i samarbejde med Hong Kong Beer Co, specielt designet opskriften til øllet til at blive nydt på flyet. Blandt andet er øllet hårdere karboneret, som vil sige at det indeholder mere CO2-gas. En lokal frugt “Dragon Eye” og honning kan også findes blandt ingredienserne.

Betsy, opkaldt efter det allerførste DC3 fly der fløj for Cathay Pacific med passagerer i 40erne og 50erne, er en del af selskabet “Life Well Travelled” filosofi. Julian Lyden, Cathay Pacific General Manager Marketing, Loyalty Programme & CRM, siger følgende:

Vi sætter stor pris på vores kunders feedback, og budskabet har været meget klar: de ønsker at nyde Betsy Beer på flere og flere af vores tjenester, og vi er glade for at få det til at ske.

Modtagelse Betsy Beer har modtaget siden lanceringen har været overvældende positiv, og vi er begejstrede for at udvide kampagnen. Betsy Øl er et godt eksempel på, hvad vi mener ved at rejse godt. Det er et smukt udformet produkt designet udelukkende med den rejsende og øl elsker i tankerne.

Øllet vil blive serveret for first og business class passagerer på ruter fra Hong Kong til Europa (undtagen Storbritanien) i maj og juni, Canada og USA i juli og august, til Japan i september og oktober, og i november og december til New Zealand og Tel Aviv. Enkelte udvalgte barer og restauranter i Hong Kong kan også byde på en Betsy.

Første specialdesignet øl i højden?

Ved annonceringen i februar udtalte Julian Lyden følgende:

Vi ved, at når du flyver, ændres din smagsoplevelse. Flyselskaber adresserer dette på visse måder med maden. Men ingen har nogensinde forsøgt at forbedre smagen af øl i højden. Det syntes som en fantastisk mulighed for os at hjælpe vores øl-elskende passagerer rejse godt.

Mikkellers “Scandinavian Sky-High Wit” og “Red Lager” Foto: SAS/Mikkeller

Selvom det er klart at Julian ikke har fløjet med SAS, der i mange år har haft et samarbejde med det danske mikrobryggeri Mikkeller om specieltdesignede øl, er det en glædelig nyhed at flere selskaber eksperimenterer med at tilbyde specialøl ved siden af de store pilsnermærker ombord.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *