Charter vinder på nemhed og all inclusive

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Særligt børnefamilier er vilde med at lade pungen blive i lommen på ferien. Det er også nemmere at planlægge for den normalt travle rejsende.

Charterferie vinder fortrinsvist points blandt danskerne for nemheden i en pakkerejse. Men all inclusive er også noget af det, som mange danskere sætter særligt pris på, når de vælger charter. Hver femte (21 pct.) er således vilde med, at de kan vælge all inclusive og dermed lade pungen blive i lommen, når de er på ferie. Blandt dem, der rejser med børn, gælder hangen til ferie med all inclusive for næsten hver tredje (31 pct.) Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt mere end 1.000 danskere fra hele landet.

Is i lange baner, så familien kan afkøle under sydens sol; alt det kolde vand, som man kan rumme og snacks (næsten) døgnet rundt, så den lille sult holdes nede. All inclusive er noget, mange danskere sætter pris på, når de vælger en pakkerejse.

Således fortæller hver femte dansker (21 pct.), at de er vilde med muligheden for at vælge all inclusive som feriemenu, når de tager på charterferie.

Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.017 danskere fra hele landet.

Charterferie er først og fremmest nemt

Når danskerne vælger en charterferie, er det, der tæller op, dog først og fremmest, at det er nemt. Det fortæller fire ud ti (40 pct.) Herudover tilkendegiver hver tredje (33 pct.), at de sætter pris på, at hele ferien kan købes samlet.

Undersøgelsen tæller dog også dem, som aldrig vælger charterferie eller pakkerejse (34 pct.). Sorteres disse fra, fortæller mere end seks ud af ti (61 pct.) af charterfansene, at de er vilde med, at pakkerejsen er så nem. Mens hver anden (50 pct.) vælger charter, fordi den er en samlet pakke.

Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo siger:

Charterferien har altid vundet points på, at man ikke skal spekulere i detaljer og på, om man nu er sikker på fx at kunne komme fra A-Z, når man står på destinationen. Og det skal vi blive ved med. Men jeg synes også, at vores branche har udviklet sig meget over årene, så vi nu også favner flere målgrupper – fx de singlerejsende, som vi bl.a. for nyligt har udviklet nye pakkerejsekoncepter til, og som vi håber, at nye målgrupper vil tage til sig.

Rejsende med børn lader pungen ligge på værelset

Blandt de nye koncepter er bl.a. muligheden for at rejse som eneforælder med børn uden ekstraomkostninger, som det ellers har været kutyme i charterbranchen. Og særligt charterrejsende med børn sætter faktisk særligt pris på både det nemme i charterferien (67 pct.) samt muligheden for all inclusive (46 pct.)

Herudover trækker mulighed for transfer mellem lufthavn og hotel også op for knap hver anden (44 pct.) af denne gruppe.

Glenn Bisgaard mener at:

Jeg tror, det er sådan, at jo mindre børnene er, des mere sætter man pris på, at man ikke skal bruge tid på at finde en bestemt is eller en lokal restaurant, der gør alle glade. Der er derudover noget trygt i, at man kan sætte sig i en bus og blive sat af foran ens overnatningssted. Og så er all inclusive helt klart både nemmest og ofte også væsentligt mindst konfliktfyldt, når man rejser med børn.

Blandt andre ting, der gør charterferien attraktiv, nævnes bl.a., at det er en prisvenlig ferieform (19 pct.), samt at man er dækket af pakkerejsegarantien (16 pct.).

Forsidebilledet: Apollo



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *