Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Så er der gået en uge mere og jeg har lidt nyt at fortælle fra det jyske.
Jeg har været ude at flyve en gang i fredags, hvor jeg for første gang fløj til en anden lufthavn med twinen. Dog var det ikke mig der fløj dertil, men jeg tog afsted derfra, og det var fedt at prøve at flyve ud af en anden plads. Vi havde planlagt en tur til Karup, hvor vi byttede og så fløj jeg hjem.
Vi tog, som vi plejer, tidligt ud på skolen for at gøre flyveren klar. Den skulle både tankes og tjekkes for olie, så det tog en times tid. Kl. 8:30 startede Mickey motorene op, og vi kørte ud mod banen. Før vi kunne tage afsted, skulle vi vente på en business jet der skulle lande. Den kom direkte fra Little Rock, som ligger midt i USA. Ret imponerende at sådan en kan flyve hele vejen uden at holde et stop.
Efter den var kommet af banen, fik vi lov til at starte. PÅ vej til Karup lavede vi forskeligt airwork med motorfejl, hvor vi skulle vise at vi kunne lukke en motor ned i tilfælde af at den skulle stoppe. I Karup lavede vi en touch’n go, og derefter en fuldstop landing, hvor vi skiftede, så jeg fløj tilbage til Aarhus.
Nedeunder er en video af Mickeys touch’n go i Karup
På vej hjem fik jeg de samme failures og vi lavede desuden lidt andet airwork med forskellige drej og flyvning efter diverse navigationsmidler.
Og her en video af min landing i Aarhus. Videoen er tiltænkt Instagram, hvilket er derfor den er vendt vertikalt.
I weekenden var jeg på arbejde i lufthavnen, hvor vi fik mulighed for at komme helt tæt på både DAT’s og Ryanair’s maskine
Og så kunne jeg i lørdags fejre ét års jubilæum på min første solotur på singleengine
Det var alt for denne gang. Nedenunder er der lidt flere billeder fra flyveturen.
Indtil næste gang
Skriv et svar