Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Når SAS på mandag den 10. november byder Diamant- og Pandion-medlemmer indenfor til “An Evening of Conversation” i København, er der lagt op til en aften med indblik i selskabets planer – og et par nyheder, der først for nylig blev løftet sløret for ved arrangementet i Oslo.
InsideFlyer vil være tilstede i København, men vi kan her løfte sløret for hvad der forventelig vil blive talt om, da vi også havde en med på arrangementet i Oslo tidligere på ugen. På vores norske forum er der en god snak om hvad der skete og vurderingen af arrangmentet.
Aftenen bliver en unik mulighed for at møde den øverste ledelse i SAS, herunder CEO Anko van der Werff, CCO Paul Verhagen og EuroBonus-chef Aron Backström. Publikum får lov at høre om de aktuelle resultater, kommende initiativer og ikke mindst stille spørgsmål direkte til ledelsen. Aftenen afrundes som altid med middag og netværk blandt de mest loyale SAS-kunder.
Fokus på vækst og fornyelse
SAS’ ledelse har gjort det klart, at selskabet i øjeblikket står stærkt i markedet – især på ruterne til USA, hvor belægningen fortsat er høj.
I København forventes ledelsen at uddybe planerne for modtagelsen af to nye Airbus A350-fly i 2026, der skal styrke langrutenetværket og give mulighed for flere frekvenser på populære destinationer. Mulige nye destinationer er også på tale.
Der forventes også en opdatering på samarbejdet med Air France-KLM, som nu ejer en stor del af SAS. Mange kunder er naturligvis optaget af, hvad dette betyder for EuroBonus, og om en eventuel integration med Flying Blue kan komme på tale.
Ledelsen har tidligere beroliget med, at ingen point eller status går tabt – men at en tættere sammenkobling mellem programmerne kan give nye fordele på sigt. Life Time Gold er også et emne der forventes at komme op – enten direkte eller fra spørgsmål fra deltagerne.
Nye partnerskaber og Starlink
Et andet emne, som sandsynligvis også vil blive uddybet i København, er SAS’ planer for nye codeshare-aftaler. Selskabet arbejder aktuelt på samarbejder med WestJet i Canada og Aeromexico, som vil gøre det lettere for rejsende at booke gennemgående billetter mellem Skandinavien og destinationer i Nord- og Sydamerika.
Derudover var der i Oslo også stor interesse for SAS’ beslutning om at indføre StarLink-internet på flyene. Det første fly får udstyret i begyndelsen af 2026 – og SAS bliver dermed det første flyselskab i verden til at have StarLink installeret på Airbus A320neo. I går skrev vi at IAG (med blandt andet British Airways) er seneste selskab, som har lavet en aftale med Starlink om at give gratis internet.
SAS Holidays og ny platform for bonusrejser
Mange EuroBonus-medlemmer ser frem til lanceringen af en ny portal til bonusrejser, som SAS planlægger at åbne i løbet af 2026. Den nye platform skal gøre det lettere at søge, kombinere og booke bonusrejser – eksempelvis med mulighed for at mikse økonomi- og businessklasse på én billet.
SAS forventes også at fortælle mere om det nye “SAS Holidays”, hvor medlemmer kan betale hele pakkerejser med point eller optjene point på fly, hotel og billeje. Denne funktion ventes at blive tilgængelig allerede i december. Med dette bliver SAS lige pludselig et rejsebureau og derfor underlagt pakkerejseloven. Et spændende træk, som kræver flere ting af SAS end blot ved at være formidler og flyseskab.
Lounge- og kundeoplevelser
Der er også nyheder på jorden: SAS vil, som vi har skrevet om før, åbne en ny stor lounge i Københavns Lufthavn i sommeren 2027. Den bliver på hele 3.700 kvadratmeter og skal løfte oplevelsen for selskabets mest loyale kunder markant.
Samtidig fortalte de om adgangen til over 30 partnerlounger i Europa for EuroBonus Guld- og Diamantmedlemmer. Dette skete i forbindelse med starten af den europæiske Business Class.
Københavnerne kan desuden forvente at høre nyt om SAS’ fortsatte fokus på premium-service – herunder udviklingen af de populære europæiske Business Class-menuer, som var udstillet ved arrangementet i Oslo og det forventer vi også at se i København.
En aften med dialog – og ærlige svar
Til arrangementet i Oslo blev der lagt vægt på at give ærlige svar – også når spørgsmålene blev kritiske. Blandt emnerne var alt fra ændrede sædetildelinger til prisforskelle på bonusbilletter hos partnerflyselskaber.
Deltagerne i København kan derfor også se frem til en aften, hvor SAS-ledelsen ikke blot præsenterer planer, men også lytter til kundernes erfaringer. Så værdien af aftenen kommer i høj grad af de spørgsmål der stilles til SAS fra deltagerne og det går arrangementet til en eksklusiv mulighed for at få svar fra topledelsen i SAS.
InsideFlyer vil naturligvis være til stede og rapportere fra arrangementet – så hold øje med vores opfølgende artikel, hvor vi samler de vigtigste nyheder og udmeldinger fra SAS-ledelsen i København.






Skriv et svar