Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
De fleste rejsende kommer jævnligt ud for at blive forsinket i kort eller lang tid, på grund af en materiel fejl på flyet.
Easyjet vil sætte en stopper for lange forsinkelser, som opstår på grund af fejl eller mangler på flyet. De vil nemlig fremover bruge droner og 3D-printere, når en forsinkelse skal begrænses ved materielle fejl. Det er nemlig et stort problem i flybranchen, når et fly bliver forsinket, eller helt taget ud af drift, når en del svigter, og koster hver gang mange penge, samt klager fra passagerer.
Droner vil blive brugt forebyggende under de obligatoriske tjek. De vil scanne flyets ydre, og inspicere for eventuelle skader eller revner i skroget. Dette vil kunne hjælpe mekanikere til at løse problemet, før det rigtigt opstår!
Hvis uheldet så alligevel er ude, og en del helt skal udskiftes, er det ofte at man må tage flyet helt ud af service. Årsagen til dette er, at man normalt vis ikke har alle dele til et fly liggende på et lager i lufthavnen, og man bliver derfor nødt til at vente på at delen kan komme frem. Dette gør Easyjet til en sjældenhed, vil at implementere 3D printere, så man kan lave delen på stedet, uden ventetid.
Hvis projektet går godt, vil andre selskaber sandsynligvis implementere den ret hurtigt. Dette betyder at Easyjet måske kan gøre luftfart generelt mere smidigt, og problemfrit!
Her kan du se en video, hvor Easyjet afprøver deres droner, for at gøre dem klar til at overtage en del af den faste inspektion, et fly undergår ved et tjek.
[ot-video type=”youtube” url=”https://www.youtube.com/watch?v=uLnu0-Tbly4″]
Skriv et svar