Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
1,7 millioner anmodninger om refusion er blevet behandlet, og mere end 10 milliarder kroner er blevet returneret til kunderne.
Emirates har gennemført noget af en maratonpræstation til glæde for sine kunder. Et intensivt program og et stort team af dedikerede medarbejdere har nu besvaret samtlige de kundehenvendelser og anmodninger om refusion, der er fulgt i kølvandet på de corona-relaterede aflysninger, som har præget rejsebranchen siden foråret.
Store tal: Fra april til og med november har Emirates modtaget, valideret og behandlet næsten 1,7 millioner refusionsanmodninger. Efterfølgende har selskabet udbetalt mere end DKK 10 mia. i refusioner til sine kunder. Af dette beløb blev næsten DKK 8 mia. refunderet til kunder, der havde booket direkte hos flyselskabet – resten blev returneret til kunder med bookinger foretaget gennem rejsebureauer.
Oveni behandlede Emirates over 130.000 refusionsrelaterede forespørgsler fra kunder og rejsebureaupartnere og foretog statusændringer på næsten 4 millioner bookinger.
Da det gik hedest til, havde Emirates 110 medarbejdere, der udelukkende beskæftigede sig med at validere og behandle forespørgsler om tilbagebetaling – en opgave, der før pandemien blev løst af et team på bare 19 personer. Det store antal ekstra hænder til den vigtige opgave blev hentet andre steder i selskabets organisation.
Gennem de vanskelige måneder, mens vi har koncentreret os om pandemiens indvirkning på vores forretning, har vi aldrig tabt vores kundefokus. Vi har stadig langt flere anmodninger om refusion og ændring af bookinger sammenlignet med tiden før pandemien, men vi har nu igen evnen til at behandle disse inden for syv dage.
Ud over tilbud om refusion har vi hos Emirates tilbudt vores kunder fleksibilitet til at rejse på et senere tidspunkt. Vi har gjort det lettere for vores frequent flyers at bevare deres status og desuden introduceret andre måder for dem at tjene og bruge deres Miles. For de af vores kunder, der er fortsat med at flyve, har Emirates tilbudt branchens første globale COVID-19-dækning, uden merpris. Vi har indført strenge sikkerhedsforanstaltninger på jorden og i luften for at beskytte mod smitte, og vi har sikret, at information om de seneste rejserestriktioner er lettilgængelige på vores hjemmeside.
Sir Tim Clark, CEO, Emirates Airline
Ny rejseforsikring
Emirates fortsætter med at være på forkant med udviklingen ved at sikre sine kunder – og øge tilliden til at rejse generelt. Tirsdag (24. november) annoncerede flyselskabet, at det tilbyder sine kunder endnu bedre sikring som de første i branchen. Emirates indfører en ny multi-risiko rejseforsikring med COVID-19-dækning – helt uden ekstraomkostninger for kunderne. Forsikringen følger automatisk med alle billetter købt den 1. december 2020 eller senere.
Ud over medicinsk dækning relateret til COVID-19, så dækker forsikringen i lighed med andre rejseforsikringsprodukter også en mængde andre hændelser – eksempelvis personlige ulykker under rejsen, uheld på skiferien, tab af personlige ejendele samt hvis rejsen afbrydes som følge af uventet lukning af luftrummet, rejseanbefalinger etc.
Læs en dækkende beskrivelse af forsikringen HER.
Skriv et svar