Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
I det forgangne år har Emirates fordoblet antallet af destinationer, og luftfartsselskabet dækker nu ud over sit eget netværk, muligheden for rejser til yderligere næsten 1.700 destinationer. Udvidelsen har gjort det muligt for over 61.000 passagerer hver uge at rejse gnidningsfrit på Emirates’ og de 162 partneres delte rutenet.
Ved at indgå nye partnerskaber og styrke eksisterende partnerskaber i hele rutenettet kan luftfartsselskabet tilbyde en række ekstra rejsemuligheder. Med 162 partnere (31 codeshare-partnere, 118 interline-partnere samt 13 partnere inden for tog- og helikoptertjenester) i mere end 100 lande betyder det et stærkt udvidet rutenet med flere og bedre forbindelser for rejsende, og med kun én billet at holde styr på og forbedret bagagetransfer samt fordele for kunder i loyalitetsprogrammer, loungeadgang og andre fordele, er der åbnet for en sikre og ubesværet rejseoplevelse hele vejen til den endelige destination.
For kunder, der rejser med en af Emirates’ partnere, kommer populære destinationer ligeledes endnu tættere på via Emirates’ store rutenet på mere end 140 destinationer via Dubai.
16 nye partnerskaber
I det seneste år har Emirates indgået 16 nye partnerskaber, herunder codeshare-aftaler med Avianca og Batik Air Malaysia, og Emirates har desuden afsluttet og implementeret interline-aftaler med KAM Air, Sri Lankan Airlines, Condor, Flynas, Viva Aerobus, Sun Express, Maldivian, Siberia Airlines og Kenya Airways.
Hopper man som Emirates-passager af flyet og fortsætter rejsen på landjorden med tog, så er man godt hjulpet med hurtige forbindelser til byer over hele Europa gennem codeshare-partnerskaber med Trenitalia, spanske Renfe, østrigske OBB og svenske SJ. I den eksklusive ende var Emirates det første fuldservice-luftfartsselskab til at indgå et innovativt interline-partnerskab med BLADE, der tilbyder helikopterforbindelse mellem Nice og Monaco.
Adnan Kazim, næstformand og kommerciel direktør for Emirates Airline, siger om de mange nye partnerskabsaftaler:
I det seneste år har vi fordoblet på vores strategi om at styrke vores globale tilstedeværelse på seks kontinenter ved at indgå nye partnerskaber med ligesindede flyselskaber, togpartnere og luftmobilitetsoperatører for at tilbyde et større udvalg af destinationer, forbindelsesmuligheder og en problemfri ‘sidste mil’ for rejsende som aldrig før. Mens organisk vækst altid vil være kernen i vores planer, vil vi fortsætte med at udnytte styrken af vores partneres komplementære netværk som en del af vores mål i forhold til at hjælpe vores kunder med at nå ud i alle hjørner af verden så nemt som muligt. Optimale rejseforbindelser understøtter stærke og modstandsdygtige økonomier, og vores ambitioner for vækst i partnerskaber er i tråd med Dubais D33-strategi om at gøre vores hjemby og hub til den mest velforbundne destination i verden, som tiltrækker erhverv, turisme og investeringer fra hele kloden.
Adnan Kazim, næstformand og kommerciel direktør for Emirates Airline
Enklere rejse – helt til slutdestinationen
Gennem årene har Emirates’ mange partnerskaber banet vejen for, at fluftfartsselskabet kan opbygge et solidt rutenet, der ikke kun forbinder rejsende med unikke destinationer, men også giver fordelene ved koordinerede rejseplaner, gnidningsfri forbindelse via Dubai med adgang til Terminal 3 samt fælles loyalitetsfordele. Det centrale partnerskab med flydubai er et enestående eksempel på, hvordan samarbejde giver en enkel og ubekymret rejseoplevelse og flere fordele for kunderne.
I dag har Emirates’ kunder adgang til over 230 destinationer i over 100 lande, med 275 codeshare-flyvninger at vælge imellem på en gennemsnitlig dag.
Emirates-kunder kan booke flyvninger til over 90 unikke flydubai-destinationer, og flydubai-kunder kan vælge mellem over 100 Emirates-destinationer. Som et resultat har over 17,5 millioner passagerer rejst på det delte netværk mellem Emirates og flydubai siden partnerskabet blev lanceret i 2017.
Rejser man til populære destinationer som Maldiverne, gør Emirates’ unikke interline-partnerskab med Maldivian det muligt at rejse til 16 øer ud over hovedøen Male. Emirates’ partnerskab med Pro Flight Zambia giver adgang til 13 destinationer, som det sydafrikanske flyselskab betjener, inklusive unikke regionale oplevelser som Lower Zambezi National Park, en kort tur fra Lusaka, der er en helt igennem fascinerende safarioplevelse.
Emirates partnerskaber med United, Air Canada og Qantas giver adgang til mere end 350 destinationer i Nord-, Central- og Sydamerika, Australien og New Zealand, hvilket udvider forbindelsesmulighederne, giver enestående gensidige fordele gennem loyalitetsprogrammer samt andre førsteklasses kundeoplevelser som fx loungeadgang.
Oversigt: Emirates partnerskaber
Amerika: Emirates’ kunder har adgang til mere end 375 byer gennem United Airlines, Air Canada og andre partnere i Canada, Mexico, Caribiske Øer og Central- og Sydamerika. Kunder hos de nævnte partnere, der forbinder til Emirates’ netværk via Dubai, kan ligeledes vælge blandt Emirates’ mange destinationer i Mellemøsten, Afrika, Central- og Sydasien.
Europa: Emirates-kunder kan vælge mellem 380 byer gennem syv codeshare-, 33 interline- og 12 togpartnere, herunder Condor, ITA Airways, Air Malta, Air Baltic, Aegean Airlines, TAP Portugal og Siberia Airlines, foruden Emirates’ togpartnere i Tyskland, Spanien, Frankrig, Italien, Østrig og Sverige, som giver transfer og fleksibilitet til at nyde flere byer uden at skulle holde styr på billetter til samtlige rejseetaper.
Asien: Emirates’ asiatiske netværk styrkes yderligere gennem flyselskabets 12 codeshare-partnere og 42 interline-partnere, der når ud til over 500 populære byer i Fjernøsten, Vestasien og Det Indiske Ocean samt Mellemøsten.
Australien: Emirates’ mangeårige partnerskab med Qantas giver adgang til over 85 australske byer, mens Qantas-kunder kan flyve med Emirates til Dubai og få adgang til over 45 byer i Europa, Mellemøsten og Nordafrika ud over Qantas’ eksisterende internationale netværk.
Afrika: Emirates’ dækning i Afrika udvides til over 210 regionale destinationer gennem 5 codeshare- og 18 interline-partnere, hvilket giver kunderne virkelig gode forbindelsesmuligheder og flere flyruter til mindre regionale destinationer over hele kontinentet.
Gavner også Skywardsmedlemmer
Emirates Skywards, flyselskabets loyalitetsprogram, og Emirates SkyCargo arbejder også tæt sammen med codeshare- og interline-partnere for at støtte og supplere netværks- og loyalitetsprogramrammer, der sikrer, at både passagerer og fragtkunder får fuldt udbytte af flyselskabets mange partnerskaber.
Foto: Emirates A380-861 (A6-EOG) i Hamburg Fuhlsbüttel Airport (HAM) (BongoPlanes)
Skriv et svar