Emirates præsenterer ny Business Class på ITB

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Emirates har udsendt en pressemeddelelse, som fortæller at de under den store rejsemesse, ITB i Berlin i næste uge, vil præsentere sit nye Business Class-produkt for deres Boeing 777 flåde.

Det nye produkt vil første gang blive installeret på selskabets Boeing 777 nr. 170 som bliver leveret i november.

Her finder du Pressemelddelelsen (på engelsk).

Der spekuleres allerede nu over hvilken slags forbedringer af produktet Emirates vil præsentere i næste uge.

Det nuværende Emirates Business Class-produkt

I øjeblikket er samtlige af Emirates Boeing 777 udstyrede med 42 sæder i Business Class. Disse er sat op i en 2-3-2 konfiguration.  Emirates har i de seneste år haft et Business Class-produkt som har ligget under gennemsnittet, sammenlignet med konkurrentene. Sæderne er såkalt “flade”, men med en hældning. Det vil sige at man ligger nedadbakke og vældigt tæt på gulvet. Dette kan sammenlignes med det forrige Business Class-produkt som både SAS og Lufthansa havde (som forøvrig havde 2-2-2 konfiguration).

Emirates Business class
Emirates Business class

Passagerer som flyver på Emirates Business Class og som sidder ved vinduet eller på det midterste sæde i midten, har ingen direkte adgang til midtergangen. De fleste flyselskaber som har opgraderet sin Business Class i de senere år har ingen midtersæder og har gjort det enklere at komme til midtergangen fra vindussæder. Mange bruger 1-2-1 konfiguration nu. I tillæg har mange af vores læsere rapportert at sædet er ret trangt i forhold til at være Business Class.

“Our current Boeing 777 Business Class seats are already an industry-leading premium product, and what this new seat does is to take that design and comfort to the next level.»

Dette var en udtalelse fra Emirates pressemeddelelse. Dette udsagn er dog noget overdrevet. For så godt er det nåværende Business Class-produkt ikke. I alt fald ikke hvis man sammenligner lidt med hvad de andre flyselskaber tilbyder i dag. Om man sammenligner med de gamle sæder hos SAS og Lufthansa, har vi fortsat svært ved at se at Emirates sæder skulle være på højde med disse.

Emirates Business Class
Emirates Business Class

Det nye Emirates Business Class sæde

Ifølge Emirates President, Sir Tim Clark, vil Emirates Business Class blive revideret for at få et friskt og moderne udseende. Alle tidligere funktioner forbliver, men nogen nye bliver også tilføjet. Både sidde- og sovekomfort vil i forhold til det nuværende produkt blive betydeligt bedre. Det nye design vil blive inspireret af inden i en sportsbil. Det vil i fremtiden være grå skinsæder med en ergonomisk nakkestøtte. Belysningen vil kunne justeres individuelt, og også bordet vil blive noget større. Afskærmningen forbedres med en større skærm imellem sæderne og desuden vil der blive bedre hyldeplads.

Sædet vil blive «fully flat» og afstanden imellem sædene vokser nogen centimeter længere til 72 tommer, eller 180 cm. Også underholdningssystemet bliver forbedret. Den nye TV-skærm bliver 23 tommer stor og vil have en ny touch-screen fjernbetjening. Emirates vil også indsætte en lille mini-bar i hvert sæde, sådan som vi kender det fra deres Airbus A380.

Hvad sker der så med antallet af sæder på flyene? Emirates siger at de vil beholde 42 sæder per fly. Og at de også vil beholde 2-3-2 konfigurationen.

Når man ser på hvad andre flyselskaber gør, som i mange tilfælde går ud på at lave en Business Class som kommer tæt på det vi forbinder med First Class, kan det virke som om at Emirates vil få en helt gennemsnitlig Business Class i fremtiden.

Men vi kan jo altid håbe på at vi er for pessimistiske og at Emirates har et es i ærmet som gør dette bedre end vi forventer. Når sandt skal siges, så har jo Emirates tidligere været vældigt innovative med både bruser og bar ombord på deres Airbus A380-fly.

Sæderne fra „APEX“ fra B/E Aerospace ville efter vores mening være en god løsning. Disse ville kunne sættes op i samme konfiguration som Japan Airlines har. Men vi må vente i spænding til vi ser den endelige udformning.

APEX-1024x470

Oprindeligt skrevet på InsideFlyer.de af Tim-in-the-air.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *