Emirates sætter den første af 80 retrofittede Boeing 777 tilbage i drift

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det har kun taget 37 dage at renovere den Boeing 777, der i dag indsættes på ruten mellem Genève og Dubai. Flyet er nyindrettet med Emirates’ seneste kabinedesign fra snude til halefinne – og den omfattende opgave er endda løst fire dage hurtigere end den officielt annoncerede tidsplan.

Se denne timelapse-video, der giver et indblik i, hvordan en af de første Emirates Boeing 777’ere blev renoveret af Emirates’ erfarne interne ingeniørteam. Denne pressemeddelelse indeholder indlejret indhold, som vises som et link.

Hos Emirates fortsætter vi med at efterleve vores løfte om at levere en uovertruffen oplevelse ombord med indsættelsen af denne Boeing 777 med vores nye signaturinteriør, der løfter industriens benchmark, når det kommer til premium rejser. Vores nyeste Business Class-kabine vil give kunderne en følelse af eksklusivitet og privatliv – forstærket af vores bedste onboard-produkter. Vores populære Premium Economy Class, der vurderes som en af de bedste i branchen, er omhyggeligt designet for mere komfort og for at tilføre en sofistikeret modernitet. Med flere Boeing 777’ere og A380’ere opgraderet til vores seneste generation af onboard-produkter, kan kunderne nu få de allerbedste oplevelser i luften ombord på begge flytyper.

Sir Tim Clark, præsident for Emirates Airline
Emirates Boeing 777 Premium Economy. Foto: Emirates / PR

Den Emirates Boeing 777, der nu indsættes i Genève, blev udtaget til renovering i begyndelsen af juli for at skabe plads til en ny Premium Economy-kabine bestående af 24 sæder arrangeret i tre rækker i en 2-4-2 opstilling. Flyet fremstår nu med træpaneler i hele kabinen og cremefarvede lædersæder, der er 50 cm brede og giver forbedret komfort med en 96,52 cm sædeforskydning og mulighed for at læne sædet 20 cm bagud. Det giver mere plads til at strække sig og slappe af.

Ny Emirates Business Class

Den nye Emirates 777 Business Class er indrettet i en varm og indbydende kabine med gennemtænkte forbedringer og fokus på endnu mere privatliv for kunderne. Kabinens sæder og farvepalet er opdateret for at afspejle de lyse og luftige designelementer fra Emirates’ ikoniske A380-oplevelse med bløde, cremefarvede lædersæder, lysere træpaneler og moderne teknologi, der leverer både funktionalitet og luksus.

Emirates Boeing 777 Business Class. Foto: Emirates / PR

De 38 Business Class-sæder er opstillet i en 1-2-1 konfiguration, så alle rejsende har direkte adgang til gangen. Det ergonomiske sæde med en bredde på næsten 53 cm kan lænes bagud til en rummelig, helt flad seng på 2 meter. 

Hvert sæde har desuden en personlig minibar, bord til at spise eller arbejde ved, flere stik til opladning af fx mobil og computer. Hvert sæde har desuden en tablet, der bruges til at betjene sædets indstillinger samt Emirates entertainment-system, ice, der vises på sædets 23-tommers HD-skærm – en af luftfartsbranchens største.

Emirates Boeing 777 Business Class-kabinen er også udstyret med sin egen lille bar, hvor kunderne selv kan forsyne sig med snacks og forfriskninger under flyvningen.

Emirates Boeing 777 Business Class. Foto: Emirates / PR

Den nye Economy Class-kabine har 256 sæder i en farvepalet af bløde grå og blå nuancer. De ergonomisk designede sæder inkluderer også læder nakkestøtter med fleksible sidepaneler, der også kan justeres lodret for optimal støtte.

Del af et ambitiøst program

Emirates vil i den kommende tid renovere yderligere 80 Boeing 777-fly som en del af en investering på over 3 milliarder amerikanske dollars som skal være med til at levere branchens bedste produkter. Udover Genève vil luftfartsselskabet indsætte opgraderede Boeing 777’ere på ruten til Tokyo Haneda og Bruxelles i de kommende uger, og flere destinationer, der skal betjenes med denne flytype, vil blive annonceret løbende.

Opdateringen af luftfartsselskabets Boeing 777’ere blev konceptualiseret, designet og udført internt af et dedikeret team på 175 ingeniører og teknikere hos Emirates Engineering i Dubai, med et skarpt fokus på de højeste kvalitets- og sikkerhedsstandarder. Projektets betydning for den lokale luftfartsindustri er markant, med blandt andre 10 store partnere, der har ansat hundreder af faglærte arbejdere og oprettet værksteder for at kunne udføre de forskellige aspekter af retrofitprogrammet

Foto: Emirates B777-F1H (A6-EFJ) i Copenhagen Kastrup Airport (CPH) (BongoPlanes)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *