Finnair siger velkommen til chatrobotten Finn

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Finnair har lige lanceret deres første chatrobot Finn, som er styret af kunstig intelligens. Finn kan du nu møde på Finnairs globale Facebook Messenger konto, hvor den vil hjælpe kunderne med at forbedre kundeoplevelsen.

Tidligere i dag kunne vi fortælle at KLM har taget WhatsApp i brug. Nu har Finnair også taget et nyt skridt ind på de social medier med Chatrobotten Finn.

Finn er styret af kunstig intelligens og det vil sige at Finn konstant vil lære nye ting. Kunderne der interagerer med Finn vil derfor hjælpe med at træne Finn op.

Finn kender allerede nu til:

  • Hvordan der kan sælges flybilletter
  • Flystatus
  • Hjælp til at beregne hvor meget bagage du må have med
  • Kan sende kunderne til deres bookings side
  • Svarer på hyppigt stillede spørgsmål

Sådan møder du chatrobotten Finn på Finnair’s globale Facebook Messenger konto.

Du kan finde Finn her.

Rogier van Enk, som er Vice President Distribution hos Finnair udtaler at:

Exploiting artificial intelligence is an integral part of our transformation strategy. We are growing and we constantly look for new ways to improve our customer service and developing new sales channels using  New Distribution Capability technology.

We believe that fast developing digital tools will greatly benefit our customers. Finn understands and communicates in English, but later it will learn more languages and functionalities. Finnish and Chinese are coming up this year. After the initial stage, Finnair is looking to find a home for Finn also in other social media platforms such as WeChat in China.

Du kan læse Finnair’s pressemeddelelse her.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *