Finnair skifter over til Avios optjening og bliver omsætningsbaseret

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Finnair ændrer to centrale dele i deres bonusprogram Finnair Plus ved at i fremtiden at benytte Avios som “valutaen” i programmet og blive omsætningsbaseret. Dermed følger de blandt andet Qatar Airways, der tidligere også skiftede til Avios.

Vi ser at Avios bliver en stærkere “valuta” inden for flyselskaberne i oneworld. IAG Loyalty, som står bag ved Avios, har allerede British Airways Executive Club, Qatar Airways Privilege Club og Iberia Plus som benytter Avios. Nu kommer Finnair Plus så også ombord. Dermed er følgende flyselskaber brugere af Avios:

Det vil givetvis være et plus for medlemmerne af Finnair Plus, da deres point/valuta nu bliver lettere at anvende og mere transparent. At Avios vælges ses også som en klar strategi, da Finnair arbejder tæt sammen med både Qatar Airways og British Airways allerede.

Finnair Plus indtjening bliver omsætningsbaseret

En anden meget central information, som ikke er så overraskende endda, er at Finnair Plus optjeningen nu bliver baseret på omsætning og dermed ikke længere på distance. Dette er en trend de fleste bonusprogrammer går over til. Dette er så for nogle rejsende ikke så optimalt. Det er især de som rejser på de billigste billetter og rejser langt. De vil få en klart reduceret indtjening. De som rejser på premium billetter vil i nogle tilfælde blive belønnet bedre end nu.

Gratis internet ombord som Finnair Plus medlem

Også Finnair tilbyder nu gratis internet, hvis du er medlem af deres Finnair Plus medlemsprogram. Dette er endnu et flyselskab, som bytter gratis internet mod at du er medlem af deres bonusprogram.

Som skrevet i tidligere artikler, så er det logisk for flyselskabet, da det tillader dem at være i tættere kontakt med deres kunde og derved kunne præge dem til at booke mere eller købe andre tinge igennem dem.

Den gratis internet adgang er som vi har set andre steder kun til de populære chat programmer som blandt andet Messenger og WhatsApp.

Det gælder i første omgang kun på Finnairs short-haul flyvninger i Europa.

2024 makerer en start på en ny æra for vores loyalitetsprogram. Vi kommer med nye fordele for vores medlemmer, samt bedre muligheder for at bruge deres kommende optjente Avios. Både inden for Finnair, men også i hele IAG Loyalty’s partner netværk.

At vi også går over på en omsætningsbaseret program betyder at de kunder, som bruger mange penge bliver belønnet mest. Dette sker som i mange andre programmet. Vi tror også at det giver os muligheder for at gøre programmet attraktiv for flere og et bredere publikum.

Ole Orvér, Finnair’s Chief Commercial Officer.

Dette er centrale ændringer og det sker reelt første gang siden programmet blev oprettet i 1992. Finnair oplyser selv at de har passeret 4 millioner medlemmer af Finnair Plus. I hele oneworld alliancen er der i alt 35 millioner medlemmer.

Ændring i 2024

Ændringen sker i starten af 2024 og der vil ske en konvertering af dine nuværende Finnair Plus point til Avios. Det vil ske automatisk i en ratio af 3:2. Finnair lover at værdien vil forblive den samme, da priserne også vil blive konverteret i samme 3:2 ratio. Dette kan dog sagtens ændre sig senere.

 Foto: Henrik Olsen



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. Anton Eriksen siger

    Jeg vil gerne stille dig et spørgsmål. For nylig har jeg besluttet at besøge Norge. Jeg rejser helt sikkert med Finnair, men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal medbringe min elektriske enhed som laptop, mobil, spillekonsol og en smuk kniv. Giv mig venligst deres begrænsninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *