DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

1. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,650
    "Synes godt om" modtaget:
    4,790
    Point:
    113
    Netop det jeg mener, tabellen bør jo stemme overens med bookingsiden.
    Forholder det sig således at point optjeningen er faldet fra 500 (100%) til 100 (20%) så er jeg long gone, kan slet ikke se ideen i at spendere de ekstra penge som SAS koster..

PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    HOLD DA HELT OP!!
    Nu er der da godt nok mange medlemmer i DSGM klubben, og det er da i den grad basis for det!!! Har endnu ikke læst alle indlæg, da jeg ikke har været så aktiv den sidste tid.

Dette bunder i at "Kaptajnen er gået i land" jeg kommer fremover ikke i nærheden af status med SAS, idet jeg er flyttet permanent til Spanien, og fremover primært bliver "turist rejsende"

Jeg når dog om 475 basis point at genoptjene guld frem til Maj 2020, og tja - det var nok gået ad h... til alligevel.

Jeg vil nu fremover rejse med Premiera Air......... hmmm nåååh nej.... men så nok nærmere LH gruppen til og fra Malaga når det er oversøisk, og kun bruge SAS når det er hjem til DK på en fornuftig "Go Light" billet.

Dette bliver sgu dødsstødet for Eurobonus, som end ikke en fantastisk familie pooling kan gøre noget ved, for hvad skal man poole??????? 100 basispoint?????

/DSGM over and out - from sunny Costa de Sol

SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 14 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Fedt

PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Schwert og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Ja ikke :)

Aner ikke om jeg blive banned for at reklamere her inde, men hvis nogle af i herlige IF'ere går og overvejer at investere noget af pensions formuen i fast ejendom i Spanien, så står DSGM til rådighed 24/7

https://www.fineandcountry.com/es/mijas

https://www.linkedin.com/in/henrik-schwert-00363546/

Meeeeen så let slipper i ikke, DSGM vil fortsat komme med sine udfald på IF, når tiden tillader det..................................

/DSGM

Senest redigeret: 2/10/18
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,247
    3,065
    Point:
    113
    Det bør i hvert fald være sådan her, at inden for Europa er det kun bookingklasse O på GO, som giver 100 point. T giver 500 i GO.

Attached Files:

clager, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Er altså lidt ked af, at du smed din LinkedIn-profil op - hele mit billede af dig som en sur og aldrig smilende gammel mand er jo blevet ødelagt! :p:eek::D

7. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Nu risikerer vi så ikke at møde en sur ung mand i loungen mere, så...

Det minder mig om en kunde i banken, der også beskæftigede sig med at sælge ejendomme i Spanien *).
    På et tidspunkt blev vi af en anden bank bedt om en kreditvurdering på den pågældende. Normalt er det skriftligt, men min kollega ringede i stedet tilbage. Efter hukommelsen noget i retning af: "Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det, men: Hvis jeg hyrede n.n. til at feje mit fortov, ville jeg sætte en solid kæde i kosten."
    Den pågældende bank havde ikke behov for at få det skriftligt.:D

*) Desværre tog han det ikke så nøje med, hvem der rent faktisk ejede de ejendomme han solgte - eller om de overhovedet var til salg.:rolleyes:

Thorkild, Grisefod, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. Abj

Abj VIP medlem

Beskeder:
    77
    358
    Point:
    53
    Jeg prøvede lige at se på hvad den ny optjening faktisk betyder i praksis.

År-til-dato er der krediteret 78 SAS flyvning på min Eurobonus konto.
    Alle inden for DK/EU og alle SAS Go eller Go Light når det har været muligt, det er mange år siden jeg har tjekket en kuffert ind (også på Longhaul).

78 ture optjente 34.650 bais points. Under de nye regler 9.750.. Så det er lige omkring 30% af værdien er tilbage.

78 flyverninger og så er der ikke engang råd til en t/r indenrigsbillet.
    Come on SAS! Det virker nærmest til de ikke ønske at have mig som kunde.

Spørgsmålet for 2019 er så: Stoppe ved 45 og guldkortet og så vælge noget andet der fra eller helt droppe Eurobonus. Måske er det i sidtse ende billigere bare at vælge den billigste billet og købe fordelene til når det giver mening.

Måske en status match til Turkish for *A i 2020 som backup løsning.

MaleneChristensen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Csiems

Csiems Aktivt medlem

Beskeder:
    45
    184
    Point:
    33
    Jeg blev da også helt ked af det, da jeg læste denne nyhed.
    Som fritidsrejsende blev jeg sølvmedlem i april - en måned senere var det slut med at medbringe en kuffert på Go light - og så kan det egentlig være helt ligegyldigt.
    Jeg har i år benyttet mig af tilbuddet om billeje med EB og Avis 5 gange - og det gi'r så 50.000 point - langt mere værd end de småpoint flyvningerne har skaffet. Måske er det vejen frem.......

Sidder nu i Vancouver - bragt hertil af BA for bare 3600,- retur med Airbus 380 (over London) - kuffert, forplejning incl. vin og fin underholdning. Og jeg får vist lidt avios :)

Henry, DanielBahn, MaleneChristensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    Der er altid plads til DSGM heroppe i logen, når nogen har gjort sig fortjent til en reprimande eller en regulær omgang skældud :D

/DSGM #2

upload_2018-10-2_18-37-15.png

asf, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Ivan123

Ivan123 Nyt medlem

Beskeder:
    1
    5
    Point:
    3
    Jeg har lang tid lige kunne holde sas guld kørende på 5-7 flyvninger til Washington. Nu leder jeg efter alternativ, ideelt til BWI. Har nogen erfaringer med om Icelandair eller BA har statusmatch programmer?

Henry, Claus Heine, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    BA har i hvert fald ikke.

Henry "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    UNDSKYLD!!! :(:(

DanielBahn, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  14. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Samme overvejelser jeg har gjort mig siden mandag. Optjener ikke mange point erhvervsmæssigt (og måske slet ingen fremadrettet), da vi skal i videst mulig omfang flyve DAT. Så det skal være fritidsrejserne, der skal tjene status hjem. Guldkortet er allerede sikret for næste periode (startende juni 2019), men overvejer ikke aktivt at gå efter det fremadrettet. Med MC, hotel, billeje, pointshoppen, etc. vil jeg optjene point nok til at plusgrade mine Go-billetter op til Plus eller Biz, når jeg rejser fritid. Og der følger langt de fleste guldfordele med (fasttrack, lounge, priority boarding, etc). Hvad skal jeg så bruge guldkortet til? Hvis SAS indfører, at Go Light-billetter ikke kan Plusgrades, så er situationen en anden. Så må jeg tage ny stilling der...

Csiems, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  15. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    613
    1,855
    Point:
    93
    Sjovt SAS ikke officielt har meldt noget ud omkring denne devaluering endnu til deres loyale frequent travellers.

Nogen som har hørt noget fra dem ? o_O

Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Jo da. Jeg har fået en mail med overskriften: "Hjælp os med at blive bedre". Det er et spørgeskema til min sidste mail korrespondance med diamant mailen.

DanielBahn, Thorbjoern, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113
    Har intet hørt på min mail endnu..

Thorbjoern og Henry "Synes godt om" dette.
  18. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    Sp er spørgsmålet bare om de også vil hjælpes... :rolleyes:

19. Grisefod

Grisefod VIP medlem

Beskeder:
    348
    1,060
    Point:
    93
    Sjovt vi bliver ved med at forvente at de formidler "forbedringer" :p

20. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Det gør alle andre. Fik en mail i sidste måned fra Telenor, hvor de med stor glæde kunne meddele, at vores bredbånd ville stige med 40% fra medio oktober. Jeg delte ikke glæden og har selvfølgelig opsagt det. Men point for at overholde lovgivningen og formidle prisstigningen...

DanielBahn, Thorbjoern, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side