Hej frequent flyers. Kan nogen mon fortælle mig, hvordan EBG fordele, fx fast track og lounge, fungerer med en medrejsende? Scanner man sit EB kort og/eller boarding pass for adgang og hvordan gør medrejsende? Med undtagelse af eksempelvis SAS fast track, vil vi så også kunne anvende fast track i Aalborg, selvom vi rejser med Norwegian?
Ikke sikker på jeg helt forstår spørgsmålet, men hvis der er to rejsende på samme afgang skal personen med EBG scanne boardingkort først og derefter den anden passager. Hvis I ikke rejser på samme afgang, men begge med Star Alliance har I lounge adgang efter samme princip. Hvis I ikke begge rejser Star Alliance, er der ingen fordele.
EBG fordele i lufthavnen gælder dig og en ven eller op til 4 familiemedlemmer. Hvis din ven/familie er på samme booking, går du gennem SAS Fast Track først, og derefter vil øvrige passagerer på samme booking automatisk få adgang ved scanning af boardingpass. En ven kan godt rejse på separat billet, men det skal være med billet til samme afgang som dig. I så tilfælde, skal du lige henvende dig til personalet for at din ven også får adgang. Her kan systemet ikke selv finde ud af, at din ven har adgang. Tilsvarende gælder for lounge adgang. EBG fordele gælder kun for SAS og Star Alliance flyvninger. De samlede regler finder du her https://www.sas.dk/eurobonus/medlemsniveauer/
I kan ikke bruge SAS guldkortet til noget, når I rejser med Norwegian. Når du har et guldkort, kan du forære et sølvkort til en ven. Så det er naturligvis muligt at give sølvfordelene til en person, selvom I ikke rejser sammen.
Tak for svar alle sammen. Jeg undrede mig nok mest over, hvordan mine medrejsende skulle komme igennem fast track - men det foregår nogenlunde automatisk kan jeg se. Er det samme princip med såkaldt Star Alliance Gold Track igennem security/immigration? @Claus Heine er det din egen 'vejledning' eller står det på sas.dk? Har netop forsøgt at finde en how-to uden held
Samme princip gælder på andre A* billetter. Lounge/boarding du scanner, hvorefter din medrejsende scanner..
Hvilke situationer kunne det fx være? Som udgangspunkt vil vi altid rejse på den samme SAS eller *A booking.
Sådan lidt firkantet sagt, så de steder hvor de tilbyder for medrejsende. Det tror jeg ikke der kan siges noget generelt om. I Malaga er der ingen fasttrack for SAS uanset status, mens der er for LH hvis man er EBG/EBD. I CPH er der for følgeskab, hvis man rejser på samme fly, ellers ikke. osv osv. Spørg er som udgangspunkt det bedste bud.
Det er også vigtigt at nævne at SAS har ændret boarding så nu må kun Guld kort holderen gå ombord tidligt men ikke med-passageren. Det er noget SAS personalet er godt trække af, og ofte lader det medpassageren gå med, men jeg er blevet træt af at blive accepteret 75% af gangene og afvist 25% af gangene så nu lader vi bare være, medmindre vi har meget onflight baggage, så går jeg på først for at finde plads til carry-on.
I kbh gælder fast track ikke for medrejsende hvis det er med *A, men kun hvis man flyver SAS. Men EBG/EBD kortholder kan godt bruge FastTrack på *A alene.
Sådan har det været så længe jeg kan huske, totalt tosset, selv på samme booking, men ikke-guld passageren får lav boarding group, og Computer Says No .. Check-in, fast track, lounge virker - men ombordstigning der duer det ikke..
Det er helt “bløb”, man er jo typisk på samme booking og der er forskellige Zoner man kommer ind i. Dem der har udtænkt det her med forskellige zoner på en EBD/EBG billet må lige tænke sig om. Skal jeg bare gå ombord og lade børnene være? Skal jeg gå ombord og give min kone telefonen, så hun pænt kan vente til hendes Zone kommer? Har endnu ikke fået et nej til, at bring en person med ombord på samme boardingkort som jeg...
Jeg har tit taget min kæreste eller kollega med igennem fast track, også når vi har fløjet Brussels Air, TG, Swiss eller LH - det virker helt fint.
Det samme her, brugte det så sent som i sidste måned både på en United Airlines, LH operated tur til USA og en SAS tur i Europa, ingen problem overhovedet med at få fruen med igennem. Har aldrig oplevet at hun blev nægtet.
Nu vil jeg godt lige grave lidt i detaljen. Vi er enige om at vi taler om SAS FastTrack i København? Du skriver at du har fløjet på en "LH operated tur til USA" (hvilket jeg går ud fra var fra FRA) og så en SAS tur i Europa, hvilket jeg går ud fra var din conencting flight CPH-FRA? I så fald giver det mening fordi på SAS flyvninger kan man tage gæster med Men jeg er blevet nægtet FastTrack med gæst på fx en LOT flyvning (altså JEG kunne godt komme igennem som EBG, men min kollega kunne ikke fordi det var en *A flyvning) Måske jeg tager fejl, men det står ret tydeligt på SAS siden (se min understregning): https://www.sas.dk/rejseinfo/i-lufthavne/ Et EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, der rejser med SAS eller et andet Star Alliance-flyselskab (uanset billettype). Du kan også tage én gæst eller fire nære familiemedlemmer med gennem SAS Fast Track (i Stockholm, Göteborg, Oslo og København), når alle rejser på det samme SAS-fly. Husk, at dit medlemsnummer skal være registreret på rejsen, for at du kan benytte dine fordele.
Bookede flg. hos UA: CPH-FRA-LAX, Lufthansa fløj alle flyene - Der fik hun lov at gå igennem fasttrack med mig og vi steg begge ombord i gruppe A i kraft af mit guldkort. Da vi skulle hjem fra LAX-FRA-CPH var tidlig ombordstigning heller intet problem, jeg bippede først og hun kom bagefter. Mht. fasttrack ved jeg ikke, vi var der i god tid og stillede os bare i en almindelig kø, da den ikke var særlig lang. Derudover havde vi en anden tur til Oslo, hvor hun ligeledes har kunnet gå med igennem diverse.. Måske jeg bare har været heldig, men det har vi så været mange gange snart.
Jeg er ret sikker på det, jeg har fløjet Brussels ellers LH med min kæreste 3-4 gange i år, og hun er strøget igennem hver gang efter mig.