Eurobonus point når booking er gennem tripmonster

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Pointplace, 18/10/18.

1. Pointplace

Pointplace Nyt medlem

Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Hej alle,

Vi var desværre sent ude da vi skulle bestille jule ferie til Thailand. Da SAS flyet kostede 14.000 dkk per person og Air China over Beijing var 4800 dkk var det svært at argumentere for det direkte fly.

Efter at have booket tænkte jeg på om jeg mon ville få miles. Det er ca. 11.500 miles i alt fra CPH til BKK over Beijing.

Jeg tog kontakt til Tripmonster for at få af vide hvilken klasse jeg var booket i og fik af vide at vi var W hvilket ifølge SAS siden giver 50% point (kan ikke linke pga min lave status desværre)

Er det korrekt antaget, eller kunne der være en grund til at jeg ikke får nogen point, fordi jeg har booket gennem en Portal?

Jeg sidder og laver regnskab for at se hvordan jeg når Guld igen til Maj og derfor er det vigtigt at vide hvor meget jeg får, så jeg ved om jeg skal lave en eller to plusture i EU før maj 2019 :)

Tusind tak, og tak til alle dem der skaber så meget værdi til dette forum!

Mvh
    Jørgen

Henrik Olsen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,624
    13,255
    Point:
    113
    Jeg har nogen erfaring med at booke Lufthansa og Aeroflot gennem OTA. Jeg har altid fået point efter booking klasse.

Du skal dog være opmærksom på, at pointoptjeningen kan ændres inden du skal rejse. Så vær ikke sikker på optjeningen, før pointene er på din konto

SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,568
    5,678
    Point:
    113
    Antager der er tale om TG og ikke SK, da SK ikke længere flyver til Thailand.

Vedr. CA så er det korrekt at den, W, giver 50% optjening til EuroBonus, forudsat at den ikke er booket som en code share.

Nu har jeg ikke helt styr på CA's hjemmeside, men det kan tænkes du kan logge på med din booking ref og og indtaste dit EB nummer.
    Du vil få point selvom rejsen er booket gennem tripmonster.

Senest redigeret: 18/10/18
    tbh, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  4. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Vi har fået point uanset booking-metode; det være sig direkte hos SAS, hos andet selskab - eller sågar en grupperejse udbudt af f.eks. Topas og udført af Austrian..

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,624
    13,255
    Point:
    113
    Helt enig - så hvis jeg har udtrykt mig klar, så mange tak for præciseringen. Som @THammer skriver, så får man point efter booking klassen hos det selskab, der flyver ruten. Så tjek, at det ikke er code share.

THammer "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Du var såmænd præcis nok - jeg ville bare melde mig i koret, så OP kan se, at det er normalt.

Teknikaliteten omkring code share har jeg aldrig helt forstået(*),:(men vi har fået point hver gang.

*) når man booker hos f.eks. Austrian, og turen starter i AAL er AAL-CPH vel code share? - men points kommer der:).

7. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,146
    8,238
    Point:
    113
    Kun hvis AAL-CPH flyvningen har et OS (Austrian) flynummer på din billet..

Henry, THammer og clager "Synes godt om dette"
  8. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Keine Ahnung - men points kommer ind:)

AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,624
    13,255
    Point:
    113
    Måske lidt tænkt, men alligevel:

Hvis AAL-CPH har et OS nummer, så er det naturligvis code share (Austrian Airlines flyver ikke denne rute).
    • Du får EB point, hvis SAS flyver ruten. Du får point, som på en SAS flyvning (d.v.s. afhængig af booking klasse hos SAS). Og du får naturligvis +25%, hvis du har guld status.
    • Du får ikke EB point, hvis du kommer med et Norwegian fly
    Er det svar på dit spørgsmål?

Hvis ikke, så skrive endelig igen.

10. Perdan

Perdan Skribent

Beskeder:
    747
    2,242
    Point:
    93
    Jeg fløj engang på en OS billet hjem fra Ljubljana via Wien. Første ben var med Adria, som jo er Star Alliance medlem. SAS nægtede at give point, da de sagde at det var et code share fly.

https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flyselskaber/austrian-airlines/ står der
    Du kan ikke optjene eller bruge point på de følgende flyserier OS2000–OS2999, OS7000–OS9999..

Så tjek om AAL-CPH har et af de ikke pointgivende numre.

11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,624
    13,255
    Point:
    113
    Det er nyt for mig - men tak. Så vil jeg tjekke fremover

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det var egentlig ikke et spørgsmål, mere en konstatering af uvidenhed:oops: - men tak for forklaringen:).

Vi flyver aldrig 'på tværs af alliancer', det er måske derfor der altid falder point af til os.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,624
    13,255
    Point:
    113
    Men, du kan risikere, at et *A selskab har code-share med et selskab uden for *A. Og så får du ikke point for din rejse.

14. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,720
    5,875
    Point:
    113
    Når vi taler point til EB.
    Masser af flyrejser med * A på billige billetklasser giver ikke point = 0 point.
    Indenfor de sidste par måneder har jeg fløjet
    Eva HKG-TPE-MNL
    Brussels CPH-BRU
    Thai CPH-BKK
    alle uden point.

Henrik Olsen, AaB_CPH, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Jep jeg har også haft CPH-VIE-INN med OS uden point og MUC-CPH med LH uden point. Jeg havde ikke været opmærksom på man kunne risikere 0 :rolleyes:

16. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,624
    13,255
    Point:
    113
    Har haft samme oplevelse hos Sky Team. Jeg købte en rejse på Business med Aeroflot hos et OTA. Det viste sig senere, at netop den booking klasse ikke gav point. Og jo, den var da lidt billigere, end samme rejse købt på Aeroflots hjemmeside (4 - 5%). Men den merpris havde jeg gerne betalt for at få point (og beholde mit guldkort).

Derfor køber jeg nu kun billetter, hvor jeg kan see booking klassen, før jeg betaler.

Henrik Olsen, Erwin Lansing, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    TAP og Brussels er også slemme til at give 0.

Nogle der vil/kan - siden tråden handler om OTA, bookingklasser og pointoptjening - liste de OTA’s op, hvor bookingklasse oplyses ved booking?

Med forringelsen af EB fra 1/12 bliver bookingklasse igen relevant, når turen går med SK.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Mortenmol

Mortenmol Medlem

Beskeder:
    27
    93
    Point:
    13
    Man kan også booke SAS codeshare med LuxAir til Luxembourg på Sas' hjemmeside, jf. kundeservice giver det heller ikke point trods de er bookingclass W og det ikke er tydeligt de ikke giver point

19. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,568
    5,678
    Point:
    113
    Dette har været diskuteret mange gange herinde.
    SKs svar har været, booker man en code share, f.eks. SQ til SIN, med et SKxxxx nummer, så er man nød til at ringe for at få at vide hvad den booking klasse oversættes til hos SK

Henry, clager og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  20. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,720
    5,875
    Point:
    113
    OTA
    Det eneste sted man altid kan være sikker på at få oplyst billetklasse er hos Expedia. Derfor er det også godt at bruge som krydsreference men stadig ingen sikkerhed for billetklassen når man køber andre steder end direkte hos flyselskabet.
    Der får du til gengæld også altid opgivet klassen og du kan så sige ja eller nej.
    Grundreglen er som altid jo billigere billet, des færre point.

AaB_CPH, asf, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side