EuroBonus Silver/Gold - tæller rejserne kun til den enkelte person?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af DavidJensen, 1/2/20.

1. DavidJensen

DavidJensen Nyt medlem

Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Jeg er i tvivl hvordan det forholder sig med kvalificering til EB silver og gold mht. rejser.

10 rejser med SAS giver silver
    45 rejser med SAS giver gold

Mit spørgsmål: Hvis jeg rejser sammen med min partner og bestiller til 2 personer, fx til CPH>Stockholm tur/retur.
    Tæller dette så med som 4x rejser til mit medlemsskabsstatus?

Tidligere har jeg tastet samme Eurobonus nr ind til billetterne, men det ligner at jeg altid kun får det registreret som 1 person til mig selv.

Altså, de rejser der kvalificerer skal være personlige rejser? Og familie, venner m.m. tæller ikke med i regnskabet?

Hvis det står beskrevet et sted så henvis gerne til et link - har ikke kunne finde informationen :)

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    6,695
    Point:
    113
    Hej David, velkommen til!

Det er helt rigtig, at det er, som det hedder i "fagsproget": butt in seat. Det vil sige, du skal selv sidde i sædet for at tjene points på flyrejser. I kan dog hver især optjene points, når I opretter en konto hver for sig og bruger de to forskellige EB nr på billetterne.

Det I kan gøre så kan gøre, er at oprette en gruppe til Point Sharing. Det tæller ikke med til status, men I kan deles om de samlede points til at bestille rejser: https://www.sas.dk/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing

Nielspg, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. DavidJensen

DavidJensen Nyt medlem

Beskeder:
    14
    22
    Point:
    3
    Tak for svar Erwin - så må jeg hellere for sikret EB medlemsskab til de andre rejsende, ellers er det jo spildte point :)

Henry, Erwin Lansing og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  4. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    497
    1,094
    Point:
    93
    Enig med Erwin - der er ikke muligheder for at optjene point på andres rejser. (Men du kan selvfølgelig optjene point for dit kortforbrug, hvis du køber billetter til andre - det er en anden historie).

Det betyder også, at dette:

ikke giver nogen optjening.

DavidJensen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side