Ændring flybillet - rettigheder

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af E02zar, 7/2/22.

1. E02zar

E02zar VIP medlem

Beskeder:
    272
    "Synes godt om" modtaget:
    578
    Point:
    93
    Hejsa

jeg har to billetter til Bangkok i påsken 2022.
    Thai ændrede for nogle uger siden min afgang og der ringede jeg ind og fik tilrettet den mine ønsker uden problemer.

her i weekenden er min direkte afgang nu ændret til den flyver via Phuket begge veje, samt hjemturen lander om morgenen 20 april og ikke 19 april.

thai siger de ikke er forpligtet til at refundere billetten, men jeg syntes det er noget af en ændring i dette tilfælde.
    Er det korrekt?

på forhånd tak

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Idet dit fly afgår fra et land uden for EU - OG flyselskabet ikke er et EU selskab, så er du ikke omfattet af EUs flybeskyttelsesregler.
    https://europa.eu/youreurope/citize...er for sent,er europæisk eller ikke-europæisk.

Hvad der gælder i Thailand - skal jeg ikke gøre mig til ekspert på.

Hvis du har ændringer med udturen - hvor du ankommer mere end 5 timer senere, så har du ret til refusion

Henrik Olsen, Henry og asf "Synes godt om dette"
  3. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    309
    946
    Point:
    93
    Jeg synes ikke umiddelbart det fremgår af E02zar's indlæg, at det IKKE handler om flyvninger til/fra CPH eller en anden europæisk lufthavn?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    OP skriver at det er med Thai og hjemturen er skudt med en dag. EU forordningen gælder ikke for ikke-EU selskaber med afgang udenfor EU (uanset at ankomst er i EU). I al fald sådan som jeg læser det. Jeg bliver gerne klogere

Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  5. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    309
    946
    Point:
    93
    Jeg tror jeg fik blandet det oprindelige indlæg og dit svar sammen. Ved endnu en gennemlæsning giver jeg dig ret i at hjemturen fra BKK til EU (som det vist hovedsagligt handler om) ikke kan udløse noget krav iht. EU261.

Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side