Jeg skal være meget i Tyrkiet det næste års tid. Jeg får naturligvis et tyrkisk simkort, så mit abonnement hos 3 vil kun være til at modtage opkald fra Danmark - og dem er der ikke mange af. Alle mine opkald vil være via mit tyrkiske telefonnummer (eller skype). Når jeg skal hente data i Tyrkiet, vil det fortrinsvis være via internettet. Men når jeg ikke har internetforbindelse vil det være via min tyrkiske telefonforbindelse.
Og jeg vil naturligvis bruge mit 3-abonnement rigtigt meget, når jeg er i Danmark. Men, der kan let gå mindst 6 uger mellem mine besøg i fædrelandet.
Nu kommer mit spørgsmål så: Kan jeg risikere at miste mit 3likehome? Nogen erfaring, jeg kan trække på?
Jeg læser flg. i betingelserne:
Hvis der i en periode på mere end 30 sammenhængende dage primært er
forbrug på abonnementet i 3LikeHome-lande uden for EU, vil vi informere dig om det, og herefter vil der blive spærret for roaming i 3LikeHome-lande uden for EU.
Og så er der i øvrigt også denne regel for forbrug i andre EU-lande:
... hvis du i en periode på 4 måneder befinder dig mere end 50% af tiden i EU-lande (uden for Danmark) og har et forbrug i EU på mere end 50% vil vi informere dig om det og herefter automatisk opkræve EU-forbrugstaksering.