Takker for, at du deler dine erfaringer. Så må jeg nok indstille mig på, at jeg ikke kan beholde mit 3-like-home.
Jeg genopliver lige en gammel tråd. 3-like-home er virkelig fantastisk når man rejser meget og jeg er meget glad for det. Dog synes jeg det er lidt spøjst at man godt kan ringe gratis til et hvilket some helst EU-land fra et andet EU-land, men når man ringer fra Danmark, så koster det. Jeg ringer jævnlig til Tyskland og har før i tiden brugt Skype, som desværre har lukket ned nu. Jeg kan se at jeg hos 3 kan tilkøbe 3 Global, men så skal jeg stadigvæk betale for at ringe, det er bare billigere. Nogen der har styr på den bedste option i markedet? Jeg skal kun ringe til Tyskland og internet telefoni er desværre ikke muligt.
Jeg har tidligere brugt Skype en del når jeg er i udlandet og vil ringe til danske numre. Jeg er skiftet til Viper, som har ubegrænset telefoni til en række lande. Landelisten passer fint med mit forbrug, så indtil videre benytter jeg det når jeg er i udlandet. Det koster vist 49 kr pr måned for hele deres landeliste - og man kan også vælge specifikke lande.
Det er altså virkelig trist at Tyskland er det mørke middelalder hvad angår digitalisering. Har du overvejet en fax - eller et il telegram?
Haha! Du har ret. Men denne gang er det faktisk ikke helt Tysklands skyld. Det er bare fordi mine forældre desværre er så gamle at de ikke kan finde ud af at bruge en smartphone. De har dog stadigvæk en faxmaskine........men det er ikke helt det samme som at høre deres stemmer.
Det er lidt ligegyldigt om man bruger fax eller alm. tlf. opkald. De takseres begge til alm. telefon takst. Telex derimod er en helt anden sag.
TDC har noget tilsvarende med deres TDC worldroamning, eller hvad det nu hedder. Da jeg sidst sammenlignede dækkede TDC flere af de lande, som jeg ofte besøger, end 3 gjorde. Om det fortsat er tilfældet skal jeg ikke kunne sige. Jeg er heller ikke 100% sikker på hvordan det er med at ringe fra DK til udlandet, da det ikke er noget jeg gør særligt ofte fra min privat tlf.
Jeg bruger appen Rebtel, som både fås til Android og iOS. Den koster ikke noget i fast abonnement, og man kan fylde helt ned til (vistnok) 3 eller 5 euro taletid på af gangen. Standard fastnetnumre i Tyskland koster 1,2 eurocent/min, og standard mobilnumre koster 3,8 eurocent/min. Så for 5 euro har du altså næsten syv timers tale til fastnet og over to timers tale til mobil. Alternativt kan man købe en pakke til 6€/md med ubegrænsede opkald til Tyskland. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad dit behov generelt er, og der findes sikkert billigere løsninger, men jeg har altid været tilfreds med Rebtel, både til Tyskland og resten af verden, og jeg synes deres takster er helt fair. Lydkvaliteten er også helt fin. Hvis du har lyst til at prøve Rebtel har jeg et referral-link, som giver både dig og mig 10$ efter din første optankning: https://reb.tel/cfwBa6 (kan fjernes hvis referral links ikke er tilladt på forum).
Udmærket Mikkel, mange tak! Det er hermed gjort og app'en er hentet. Jeg glæder mig til at prøve hvordan den virker!
Jeg har stået i lidt samme situation, og har anskaffet mig en ekstra billig telefon jeg kan benytte ved opkald til netop Tyskland fra Danmark. Der har jeg købt et taletidskort hos Lebara til 19,- om måneden og det spiller dælme bare. 3gb roaming i EU 5 timers tale i EU hvoraf du kan ringe 5 timer til Tysk mobil / fastnet fra DK hvis det er hvad du ønsker. Fri sms / mms