Aarhus lufthavn revisited..

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af SebastianBruun, 31/8/17.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Da Easyjet åbnede ruten til Berlin, lå det vel i kortene, at selskabet skulle have flere ruter til/fra Aarhus.
     
    Henrik Olsen og MaHA "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Mon AAR har noget at have det i, satser nu på 10 Easy Jet ruter, men hvorfor ikke, Ryan og Norwegian sidder på BLL og AAL, så en vest dansk base - who knows!!

    Hvad tænker i, hvad plejer deres strategi at være, kender “next to nothing” til Easy Jet.

    /DSGM
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg tænker - lige nu ser det ikke for godt ud på SAS satsningen tænker jeg (vurdering helt for egen regning).

    Så det kan være at det aarhusianske folk er mere til lavpris og billige rejser til europæiske (stor)byer. Der kan det være at easyJet har set noget og vil prøve at satse på dette - for der er jo mange kunder omkring den lufthavn - problemet er at få dem derud...
     
    obs, clager, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Min vurdering er også at SAS satsning havde en svær start, jeg tror dog det er blevet bedre. Så vidt jeg ved, er målet for Aarhus Lufthavn 500.000 passagerer for 2018. Skal det lykkedes, kræver det 47.500 passagere per måned resten af året, hvilket burde være realistisk ?
    I øvrigt værd at bemærke, at BLL for første gang i flere år, oplevede passagertilbagegang i sidste måned på 6.000+ (udland + charter) mens indland steg.

    Mht. Easy Jet's strategi skriver de selv:
    Så det lader ikke til at de stopper ved 2. Jeg tror MXP + CDG bliver de næste.
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  6. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    På onsdag afholder Aarhus Kommune deres nytårsbriefing for 2019. Af interessante oplægsholdere er SAS CEO Rickard Gustafson.
    Oplægget har titlen "Stærk entry i Aarhus – hvad er fremtiden for SAS?" man må formode at det blandt andet er fremtiden for SAS i AAR.

    Er der nogen herfra der skal deltage, eller kender nogen der skal, som vil kunne referere et par af pointerne derfra ?
     
    Daniel K, PENSIONISTEN, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    SAS har da indtil videre skruet ambitionerne i vejret med visioner om direkte EWR AAR med de nye A321LR
     
    Martin81, Mathias, Luxury_Globetrotter og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Håber at det er et reelt udtryk for at det går godt med Århus satsningen.

    "Ambitionerne om at etablere en interkontinental forbindelse fra Aarhus Lufthavn kommer efter, at SAS gennem et par år har satset massivt på skandinaviske og europæiske ruter ud af Aarhus. En satsning som flyselskabet ifølge Rickard Gustafson har været godt tilfreds med.
    Fortsætter rejsen
    »Vi har fået god respons, og det er også derfor, vi nu udvider med flere sommerdestinationer (Rom og Faro, red.). Vi er fortsat positive, og vi vil gerne fortsætte den rejse, som er sat i gang. Der er naturligvis en grænse for, hvor det kan være lønsomt at flyve til, men jeg ser stadig muligheder i at forbedre netværket til europæiske, erhvervsorienterede destinationer,« siger SAS-chefen."
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Luxury_Globetrotter, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  11. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    New York ville selvfølgelig være en kæmpe plus, jeg tror dog at de går 100 % efter at få 2/3 daglige afgange med Lufthansa til Frankfurt. KLM tror jeg ikke på, da de allerede flyver fra både BLL og AAL. Lufthansa har jo tidligere fløjet 2 daglige afgange til Aalborg, så at få dem til AAR tænker jeg ikke er umuligt.
    Torben Boldsen - Bestyrelsesformand i AAR - har tidligere udtalt følgende:

    "Med et scenarie som i Thomasminde-modellen med overvejende privat ejerskab er der ikke noget til hinder for, at jeg ringer til Lufthansa og siger til dem, at jeg betaler dem penge for at lave en afgang til Frankfurt. Som en ren kommunal lufthavn vil det ikke kunne lade sig gøre, for det vil være konkurrenceforvridende støtte, men med en privat ejerkreds kan det lade sig gøre, og min business-case vil være bedre end alle andre lufthavne i Jylland. Årsagen er, at mine kunder vil betale en lidt højere pris for at flyve fra Tirstrup, fordi de sparer køretid ved at flyve herfra – og ikke skal ud på E45."

    Så må tiden vise om Torben griber knoglen, hvis det lykkes at få nogle private investorer ind.
     
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Det ville være stort med LH i AAR! Jeg tror desværre ikke rigtig på det (too good to be true?). HVIS det sker, tror jeg at LH flytter ruterne fra BLL, AAR og BLL er for tæt på hinanden (og Jylland for lille) til at operere begge ruter.

    Det der taler for, er premium prisen de kan tage fra Aarhus. Jeg tror dog de er bange for at forære det vestdanske marked til BA og KLM/AF hvis de trækker sig ud af BLL (og jeg tror dette er vigtigere for LH, desværre).
     
    Ulrik, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Enig, hvis man bor i Aarhus og gerne vil ud i verden med Lufthansa, er det ikke et problem at køre til Billund. Hverken i egen bil eller lufthavnsbussen, der kører 17 gange i døgnet (d.v.s. timedrift det meste af dagen)

    Jeg foretrækker da klart, at Lufthansa har 4 daglige afgange fra Billund til Frankfurt - frem for at have 2 daglige afgange fra Billund og 2 daglige afgange fra Aarhus.
     
    klausbm, Ulrik, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om" dette.
  15. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    I slutning af april var der møde i ATG (Aarhus Transport Group) her var blandt andet et oplæg fra den nye medejer Jens Stausholm.

    Nedenstående er fra: http://aarhustransportgroup.dk/by-air-by-land-by-sea/
    Der er også ét billede fra præsentationen:
    [​IMG]
    Læg mærke til billedet på powerpointen, i venstre hjørne står der vidst "Exteriorskitse" så måske er der lidt større byggeplaner på vej i AAR..
     
    MatthiasWagner, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  16. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Så er der lidt nyt fra den nye direktør. Der arbejdes blandt andet på:
    • Hotel med 40 værelser oven på terminalen (forklarer måske billedet fra ovenstående post)
    • Design virksomheden HAY kommer til møblere og udsmykke lufthavn, efter samme koncept, som ses hos eksempelvis Comwell.
    • Gratis/differentieret parkering
    • Ginbar :)
    • Noget for børn
    • Martin IB kommer til at stå for restauranterne
    læse mere her:
    https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE11432507/ready-for-takeoff-vaekst-vaekst-vaekst/
    og her:
    https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE11432496/designkomet-rykker-ind-i-lufthavn/
     
    MatthiasWagner, Nielspg, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Det lyder spændende. Jeg er af den overbevisning af SAS New York ruten er endeligt bestemt, de venter bare på at announce den til at er falder på plads. Hver gang jeg er i AAR spejder jeg også lidt rundt de steder hvor der bygges, hvor mon SAS Cafe loungen ender med at være ;) ?
     
    Henrik Olsen, Henry, Calle77 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Sidder i Aarhus Lufthavn og venter på flyet til København. Lufthavnen er ved at blive renoveret. Nu er turen kommet til loftet. Ovenlysvinduerne er dækket til. Og jeg tror, de har fjernet en del af lamperne.

    Kommer til at tænke tilbage på et "hit" fra studietiden: Det er godtnok mørkt med Det neodepressionistiske danskeorkester

     
    Calle77, THammer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    haha, ja det var tider :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Ulrik, Calle77, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side