Aflyste Rejser pga Coronavirus

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af T4L, 7/4/20.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Ja, så er det bare retur med pengene :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Haris Alikalfic

    Haris Alikalfic Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    26.Marts: Billund - Tuzla (Bosnien) med Wizz air. Aflyst og penge retur.

    7.April: Billund - Kiev ud med Wizz air og Air Baltic hjem. Stadig intet nyt omkring penge retur..
     
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,474
    Point:
    113
    Jeg har lige fået en mail mere med, at den mail de sendte i går indholdet forkert information.
    Mulighed 1 (ændre dato) hedder nu:
    "You have one year from the date of purchase of the original ticket to contact us to change your departure date free of charge."
    Mulighed 2 (ændre rute):
    "You can also exchange your ticket for another ticket on a completely different route. If the new ticket is more expensive than the cancelled one, you will get a discount of 200 PLN for the outstanding amount."

    At prisforskel ikke nævnes i #1 tager jeg som om, at der ikke skal betales prisforskel. De henviser til Manage My Booking for at gøre det online, men den viser ikke ændringsknappen, eller udfylde den samme formular, som jeg udfyldte om mulighed 3 (voucher/refund) for over 2 uger siden. At udfylde et mere er nok ikke særlig hjælpsom.
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Har fået aflyst en tur til Sydafrika som skulle være startet i onsdags :( Lufthansa har annulleret billetterne, og de har meddelt at de gerne vil returnere pengene, men det kan tage længere tid end normalt. Jeg forventer ikke at se penge fra dem det næste stykke tid.

    Udover det har jeg fået returneret pengene for 2 x Avis lejebiler som ellers var booket "non refundable".

    Vi havde en indenrigsflyvning CPT->JNB med Flysafair. De har aflyst afgangen, og meddelt at man sit tilgodehavende retur som en voucher og en refundering ikke er muligt. Udover det har de også lukket deres kundeservice helt ned, så det er heller ikke muligt at komme i kontakt med dem.

    Det er jeg som udgangspunkt modstander af, men de har formentlig ikke pengene til at refundere. Det mest problematiske er dog at denne voucher kun gælder i seks måneder, det forstår jeg slet ikke man kan tilbyde sine kunder. Jeg har ikke specielt meget kendskab til Sydafrikansk lov, men jeg syntes det lyder meget mærkeligt, hvis det skulle være lovligt?

    Udover ovenstående er en rejse til Kroatien i Juni gået i vasken, hvor Ryanair valgte at nedlægge ruten før den overhovedet kom igang. Jeg ved ikke om det 100% er relateret til Corona, men træls er det da.
     

Del denne side