Ahvafforenfisk? "Oplys min uvidenheds nat", som jeg har hørt det udtrykt. Jeg studsede, fordi jeg måtte læse det et par gange før jeg var sikker på hvad vej dit udsagn vendte. Først troede jeg rent faktisk, at Norwegian havde bedt dig om at være proaktiv ved at aflyse.
Så kom der en voucher fra SAS - ca. 6 uger efter at flyvningen blev aflyst. Her er de officielle betingelser - helt i flugt med hvad jeg nævnte ovenfor: The SAS Travel Voucher Can be used by you or another traveler Is valid for 1 year after the date of issuance As long as you book your travel before the voucher expires you can travel anytime Is valid for travel to any SAS destination Can be used via SAS' website or SAS Customer Service Any value remaining when the voucher expires is refundable
a) Jeg sendte en refund request pr. 26.mar for en CPH-IAD-CPH Plus. Refundering modtaget 28.maj. b) 2 x voucher requests gik forholdsvis hurtigt igennem, godt 4 uger for hver. c) Jeg har løbende ombooked 4 andre billetter uden gebyr, startende med rebookings i juni, derefter juli, og nu har jeg rebooked dem til nov og dec, hver gang uden gebyr, selvom hver enkel billet er ombooked flere gange.
Aflyste selv SAS flyvning (SAS PRO ticket) d. 13. marts - fik refund message i tirsdags... Så må vi se om pengene er med i det batch der overføres torsdag aften...
Jeg er forvirret. KLM har annonceret genåbning af ruten til Aalborg og skruer også op fra 1 til de normale 7 daglige afgange til København. Men... fik besked om, at vores hjemrejse midt i juli er aflyst. Tilgengæld sælges der stadig billetter til selv samme afgang. Der er vist lidt rod i systemerne Skal man spekulere over, om de planlagte ekstra afgang alligevel bliver droppet igen nu Danmark holder grænsen lukket, og afledt af det det hollandske udenrigsministerie fraråder rejser til Danmark?
Mit meget personlige gæt: Der åbnes jo op for forretningsrejser - og mange KLM-rejsende til Amsterdam fortsætter vel ud i verden. Derfor tror jeg at der bliver fløjet på ruten. Så vidt jeg husker, begynder SAS også at flyve til Amsterdam.
Undringen går mere ud på, hvorfor vores allerede bestilte rejse er blevet aflyst, men den samme afgang, på samme tidspunkt den dag, stadig er til salg på hjemmesiden? Er den nu aflyst, eller stadig planlagt?
Tidligere kørte SAS deres batch af refusion til kreditkort natten mellem torsdag og fredag. Det er ikke sket i nat. Ved I om de har ændret praksis? @Rasmus H skrev at du havde modtaget pengene i tirsdags. Kom pengene fysisk ind på dit kreditkort, eller blot en SAS refund message?
Så er ruten fjernet fra salgskanalerne også. Der sættes op til to daglige afgange til københavn i stedet for de 7, som planlagt inden forlængelse af rejsevejledningen.
Så er der lidt nyt fra Flysafair, hvor jeg har ca. 1200DKK ude at "flyve". Ikke alverden, men nu er de begyndt at tilbyde "cash refund". De tager dog lige 45% for ulejligheden. De har derudover ændret så da deres voucher gælder 12 måneder, hvor det før var 6 måneder, vel og mærke fra den dato man oprindeligt skulle være rejst. Jeg har lavet en indsigelse via Revolut, så spændende hvad de siger til det
Tja - Hjallerup marked blev jo aflyst, så Låsby Svendsen-wannabees har måttet finde andre græsgange til prangerpungen.
Har anmodet DY om refund d 5 juni, det bliver spændende at se om det bliver et marginalt tilskud til pensionen når de kommer
Norwegian Jeg fik i midten af marts annuleret en tur til Prag af DY og havde betalt med et mix af kreditkort fra Bank Norwegian og cashpoints. Efter mange opfordringerne fra DY til at få voucher, som jeg pænt takkede nej til , kom både penge og cashpoints retur i slutningen af maj. En OK ekspeditionstid under Corona.