Aflyste rejser, tilbagebetaling og indsigelse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 20/5/20.

1. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    "Synes godt om" modtaget:
    13,100
    Point:
    113
    Så lige min lille historie:
    • 3 april bestiller jeg en rejse med SAS
    • 7. april bliver turen aflyst - og jeg får standardsvar: "Vi vil behandle refunderingen til din oprindelige betalingsform inden for syv hverdage. "
    • 5. juni får jeg svar om at pengene overføres til mit mastercard.
    • 10 juni tjekker jeg kortet og kan ikke se, at beløbet er gået ind.
    Jeg havde nu aldrig forventet at få pengene retur indenfor 7 hverdage. Venter lige ugen ud. Regner med at pengene kommer tilbage i løbet af de næste par dage.

Kenneth K, Beaglen, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Jeg har hverken fået penge eller vochers på de SAS flyvninger som blev annulleret. SAS har bekræftet refunderingerne. Alle er tilbage til april. Jeg har tænkt mig at vente et par ugers tid mere før jeg bliver den pestilens som kan jeg kan udvikle mig til hvis nødvendigt.

Har også et par Brussels og Vueling hvor intet er sket.

Beaglen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  3. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    I dag fik jeg penge fra SAS, så nu kan jeg bestille nye billetter hos dem. Var lige ved at bestille hos et andet selskab - far var skuffet.

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Så fik jeg svar fra Revolut 45 dage efter jeg lavede en claim mod Flysafair, og den har jeg vundet :)

Det var så også det de skrev ville ske, hvis der ikke var noget svar fra sælgeren, så det er da lækkert nok selvom det kun er ca. 1200,-

Beaglen, Offlyer, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. E02zar

E02zar VIP medlem

Beskeder:
    265
    563
    Point:
    93
    Hvornår skulle du ha været afsted?
    Jeg har en aflysning fra 4 april som jeg stadig venter på

Henry "Synes godt om" dette.
  6. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    nogenlunde omkring den tid, måsken uge før så vidt jeg husker

Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    12 juni var pengene på kontoen.

Kenneth K, Beaglen, SebastianBruun og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Jeg er netop blevet i blevet informeret om at vores Billetter fra AAL-CPH-ARN-Tromsø (Kan ikke lige huske lufthavnskoden) og retur, d. 1. - 10. Juli, med SAS er blevet aflyst.

Desværre var SAS 1.500 kr. Dyrere end MyTrip.com, Pr. billet.
    Så nu har jeg siddet i telefonkø tidligere på dagen i 1 time og 45, før jeg blev nødt til at tage på arbejde. Nu sidder jeg igen i telefonkø på 2. Time. (Den blev Disconnected mens jeg skrev dette indlæg )

Begge gange er jeg kommet igennem til en CS, efter en time, som har skulle stille mig videre. Jeg har meget lidt tiltro til jeg nogensinde kommer igennem til afdelingen der reelt kan foretages ombookingen. Har i nogle gode råd?

Er spændt på hvor mange timer jeg evt. Skal sidde i kø. Desværre kan man ikke ombookes billetterne via deres hjemmeside, og deres mail lagde også mest op til en refundering af billetterne, men jeg skal selv anmode om det, hvilket jeg ikke umiddelbart har i sinde.

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Har du status, så du kan skrive til guld- eller diamant mailen? Jeg har tidligere oplevet, at når man ringer, skal man indtaste sit EuroBonus nummer. Og så får statusmedlemmer prioritet. Er denne sat ud af kraft?

SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Hos KLM genkender telefonsystemer telefonnumre man ringer fra og henter automatisk ens profil op (husk at ringe fra numret i profilen og ikke hovednumret på arbejde f.eks.). Da jeg ringede i weekenden kom jeg derfor direkte videre til Platinum Line, hvor der var nogen, der svarede indenfor få minutter, og også havde mine data på skærmen allerede inden jeg forklarede min forespørgsel. Vouchers var hurtig i hus, og brugt til at booke om (med 15% bonus). Rigtig god oplevelse, især i disse tider.

Nielspg, Beaglen, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Calle77

Calle77 EBG, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Hvis mytrip.com har udstedt billetterne skal de også varetage evt. ombookning. SAS kan desværre ikke tager over.

Nielspg, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Daniel K

Daniel K VIP medlem

Beskeder:
    408
    923
    Point:
    93
    Jeg fik en mail fra DY igår :

"This is just a quick note to let you know that we have now processed your ticket refund request for the following ticket(s):
    These funds will be returned to the form of payment in your booking as soon as possible. If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for your refund."

Så 11 dage fra jeg anmodede om refund til denne ihvertfald i deres systemer er processeret, samt at der er over en måned til afrejsedatoen.
    Jeg er godt nok positivt overrasket , regnede med at det skulle blive en længerevarende kamp.

jtraveler, Beaglen, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Meget kan man sige om SAS, men god kundeservice har de.
    De har lige ombooket vores udrejse (gebyrfrit), og er pt. ved at ændre vores hjemrejse, men en anden rute end oprindeligt, da den oprindelige rute ikke kan lade sig gøre.
    MyTrip var til gengæld ikke til at have med at gøre.
    Jeg endte med at bruge 8 timer i telefonen, og de afbrød samtalen hver gang. Den sidste gang efter jeg spurgte ind til deres reklame for gratis ombooking, da de ville have 800 kr. i gebyr for at ombooke billetterne.

Nielspg, Offlyer, copenhagenboy og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Calle77

Calle77 EBG, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Det er alligevel imponerende, men fedt :).

mdk og Henry "Synes godt om" dette.
  15. copenhagenboy

copenhagenboy VIP medlem

Beskeder:
    125
    321
    Point:
    63
    Jeg synes måske du skulle skrive det på deres FB. Der er altså også gode historier. Resten er ellers brok brok brok og kun brok:)

Nielspg, jespersm, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    God idé! Det er også vigtigt med positivt tilbageløb ☺️

17. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Hmm, nu har jeg fået en ny mail fra MyTrip, hvor der står at min kommende rejse er aflyst, grundet strejke hos flyselskabet. Samt at jeg får mine penge refunderet på det kort jeg betalte med.

Bookingen står stadigt når jeg slår den op på SAS' hjemmeside.

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Daniel K

Daniel K VIP medlem

Beskeder:
    408
    923
    Point:
    93
    Træerne vokser ikke ind i himlen, Norwegian har ganske vist overført et beløb, men beløbet er ca. halvdelen af hvad jeg har betalt for rejsen uden nogen som helst specifikation eller lignende., så nu begynder kampen...

Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  19. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Lige for at give en update på de små 9k jeg havde ude at "flyve" hos Lufthansa.
    Fik en mail fredag fra Bank Nowegian om at Visa havde afgjort sagen til min fordel, og pengene var sat ind på kontoen.

Jeg har derfor nu haft en 2/2 hitrate på indsigelse via bank/kreditkort og jeg vil blot give dette råd videre til andre der står i samme uheldige situation.

jtraveler, Nielspg, Beaglen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    189
    717
    Point:
    93
    Havde fire billetter til IAD med BA i juli. Da BA aflyste den sidste flyvning kontaktede jeg dem og spurgte hvad mine muligheder var. Jeg var egentlig indstillet på at tage til takke, men deres kundeservice sagde at det var lettest for mig, hvis jeg bare fik pengene tilbage. 2 dage senere var de tilbageført på mit Mastercard. God service

Beaglen, Nielspg, Kasper og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side