Aflyste rejser, tilbagebetaling og indsigelse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 20/5/20.

1. niceguy1001

niceguy1001 VIP medlem

Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    I løbet af sidste uge aflyste jeg en flex+ reservation hos Atlantic Airways. Flex + er fuldt refunderbar. Jeg forventede en langsom proces, men efter fem dage, gik pengene retur på kreditkort.

Henrik Olsen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  2. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    452
    1,381
    Point:
    93
    En strejke ligefrem? Skulle du tilfældigvis have fløjet med et CityJet-operated fly?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93
    Det kan jeg faktisk ikke huske, jeg fik ombooket turen.

Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  4. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Dejligt at folk begynder at få deres penge tilbage igen. Jeg selv har bedt om tilbagebetaling af 4 billetter d. 7/5 og har intet hørt eller modtaget noget endnu. Overvejer at gøre indsigelse i stedet for.

5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Hvilket selskab skylder dig penge?

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    SAS. Havde også penge til gode hos Lufthansa og easyJet, men de kom i løbet af et par uger.

Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Her er min historik med SAS:
    • 3 april bestiller jeg en rejse med SAS
    • 7. april bliver turen aflyst - og jeg får standardsvar: "Vi vil behandle refunderingen til din oprindelige betalingsform inden for syv hverdage. "
    • 5. juni får jeg svar om at pengene overføres til mit mastercard.
    • 12 juni er pengene på kontoen.
    Så jeg vil tro, at du snart har pengene på kontoen.

Beaglen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. nicolajpaaske

nicolajpaaske Aktivt medlem

Beskeder:
    40
    173
    Point:
    33
    Jeg har haft en lille oplevelse med Norwegian o_O Jeg har den 4. juni bestilt Billund-Oslo-Billund. Dengang så det slet ikke ud til, at de fløj. Men ruterne er genoptaget - med lidt andre tider, så jeg har haft mulighed for at ombooke. Under den ene ombooking fik jeg valgt via Bergen (trods den rute heller ikke ville flyve!), og da den så blev aflyst foreslog de mig Oslo-Bergen-Oslo-Billund, men med 3 dages stop i Bergen... :) Det har jeg sagt ja tak til. Og fået dokumenter på.

Man får meget for 496 kroner nu om dage :D

Beaglen, Kasper, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    302
    924
    Point:
    93
    Min hustru og jeg skulle have været en smuttur til London i august, men BA807 og BA806 hhv. 24/8 og 26/8 blev aflyst her til aften, jeg fik en mail omkring det. De tilbyder jo at ombooke gratis til andre afgange (med Sun-Air direkte til LCY, eller via DUS) +/- 3 dage eller fuld refusion, men snedigt nok kommer man til deres "Future Travel Voucher"-side, når man vælger at man vil annullere flyvningerne i stedet for at ombooke. Man skal ringe til dem, for at "discuss your refund options". Billetterne står mig i ufattelige 1150 kroner i alt, så det er jo ikke alverden at "låne" til BA, og vi skal helt sikkert på turen senere på året (afhængig af situationens udvikling), eller alternativt helt sikkert næste år. Men jeg har egentlig mest lyst til at få pengene tilbage her og nu - er det "bisset"?

BA806/807 flyver tilsyneladende stadig torsdage, lørdage og søndage i hele august, men altså ikke hhv. mandag og onsdag. Vi kunne altså ombooke til andre ugedage og beholde den direkte flyvning til/fra LHR, men med al den usikkerhed pt.; den opdaterede rejsevejledning fra i dag, hvor al unødvendig rejse til GB frarådes - og at Warner Studios, hovedattraktionen på turen, er lukket på ubestemt tid - giver det ikke rigtig mening for os at ombooke til andre dage i august.

Beaglen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Fik en re-schedule på min rejse til Maldiverne grundet begrænsede afgange ifm. Covid-19, som betyder jeg ikke længere kan rejse de pågældende datoer.

Ringede til Emirates fra arbejdstelefonen og fik besked om mere end 30min kø.
    Ringede igen fra den telefon der er tilknyttet bonusprogrammet og kom igennem efter 20 sek som Skywards Gold, ingen problem at refunde og skulle have penge indenfor 30 dage.

Beaglen, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Handberg

Handberg Medlem

Beskeder:
    24
    70
    Point:
    13
    Indsente et refund request til KLM d. 15/4, pengene blev tilbagebetalt d. 19/6.
    Så venter jeg bare svar, på de 4 andre KLM billetter, som blev aflyst efter følgende. Der har jeg dog bare bedt om en voucher :)

Henrik Olsen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  12. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    75
    156
    Point:
    33
    Wizz air har (endelig) aflyst en flyvning jeg skulle have været på næste uge, og helt by the book kunne jeg vælge at få pengene konverteret til kredit +20% værdi, hvilket jeg har gjort. (Kan også få dem udbetalt til normal kurs, men regner med at benytte mig af dem igen, så snart det giver mening)

13. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    302
    924
    Point:
    93
    Som nævnt i mit forrige indlæg blev vores ture med BA i august aflyst torsdag aften.
    Jeg ringede til BAs danske nummer fredag formiddag, og den meget venlige medarbejder behandlede refusionen i løbet af fem minutter.
    I dag, tirsdag, er pengene på min konto. Tre hverdage, og så var billetterne tilbagebetalt (omend det var et ganske lille beløb). Det kan jeg kun tage hatten af for.

PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    And so it begins...

Det er lykkedes at komme i luften! Jeg kan ikke huske, hvor mange gange billetterne er blevet lavet om af luftfartselskabet eller mig, men vi kom afsted. Der gik dog ikke mange timer efter vi ankom, at der tikkede en mail ind fra Lufthansa. Nu starter spillet for vores efterårsferie :confused:
    Udrejse er blevet en dag tidligere, hvilket er no-go. Nu var det også en anden tid, da billetten blev booket. Der var er tilbud fra AMS til BKK, og der er jo 7 fly om tagen mellem CPH og AMS, så ingen problem at positionere. Det var den gang. Hjemrejsen giver nu 11 timer i FRA, og dermed ingen mulighed hverken for at nå fly hjem fra AMS eller at nå arbejde dagen efter.

Så nu med at par timers studie af Lufthansa's ombookingsregler. Der ser ud til, at vi kan booke om i samme bookingklasse (men her er ingen fly der passer, kun hvis vi kan få Z i stedet for P klasse), eller aflyse og booke igen, også fine priser direkte fra CPH lige nu, så vi helt kan droppe positioneringen. Men... eftersom der er stadig en negativ rejsevejledning, vil annuleringsforsikringen ikke dække, hvis flyet til den til afgår men grænsen ikke åbner. Nu regner jeg kraftigt med, at de fly, vi evt måtte booke nu, nok skal blive lavet om inden oktober, men intet er sikker, og til de penge godt at have forsikring. Det bliver et værre puslespil.

Selvfølgelig heller ikke hjulpet af at jeg er totalt forkælet hos KLM, som har døgnservice på telefonen. Lufthansa vil ikke tale med nogen om søndagen :mad:

PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. mifira

mifira Aktivt medlem

Beskeder:
    32
    108
    Point:
    33
    Jeg har lige været igennem ombookingsmøllen ved Lufthansa, så jeg pludselig havde 2 dages stop i Zürich på vej hjem fra Bangkok.
    Jeg kan anbefale, at ringe på det amerikanske Lufthansa nummer (24 timers åbent), det tog dog godt nok 47 minutters ventetid før jeg kom igennem og fik nye billetter...

PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Så er puslespillet gået op, og det endte med den nemme løsning. Vi dropper alt dans med positionering med hele familien, og skruer ned på ambitionerne i stedet for. Langt billigere billetter fra CPH i premium economy class med Air France, natflyvning opgraderet til business med points (dog angle-flat). Alt undtagen flybilletter var booket fleksibelt, så det er bare at vente at Lufthansa refunderer.

SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Hvornår skal turen stå?

Henry "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Først en gang til oktober, der kan ske meget endnu og alt er booket fleksibelt denne omgang. Det troede man ikke, der var behov for tilbage i februar.

Henrik Olsen, Nielspg, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Fik ændret nogle aflyste SAS Business billetter, der var booket via premium, som jeg i mellemtiden har afmeldt. Var lidt spændt på, om SAS ville stejle over det. Der var dog ikke noget problem og har fået ændret dem til April/Maj næste år.

Henrik Olsen, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Thomas von Moos

Thomas von Moos TVMO

Beskeder:
    121
    350
    Point:
    63
    Er der nogen der har haft held med at lave indsigelse med EB MC?
    Jeg har nu efter 2-3 måneders pres og utallige email til Brussels airlines, Ryan air og Croatia airlines prøvet at lave en indsigelse og håber at det måske er vejen til at få penge retur.

Del denne side