Aflyste rejser, tilbagebetaling og indsigelse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 20/5/20.

1. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,260
    "Synes godt om" modtaget:
    4,171
    Point:
    113
    Jammen vi er skam flere. Grundet et jobskifte sidste år - så kan jeg i næste uge runde 365 dage uden en flyvning. Det skal jeg vist tilbage til ruder konges tid, dengang verden var i sort/hvid og mono for sidst at have været udsat for.

Senest redigeret: 17/9/20
    Erwin Lansing, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  2. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Det er simpelthen ikke i orden :D Håber sgu vi kommer på vingerne snarest

Offlyer, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Mathias

Mathias Medlem

Beskeder:
    40
    93
    Point:
    18
    Så har SAS ændret min afgang til Færøerne fra den. 02. okt til 04. okt. Har behov for at være der senest 02. okt. Kan også se de har sat afgangen 04. okt. til at være med Boeing 737 og ligeledes fjernet alle afgange til Færøerne frem til 25 okt. på hjemmesiden, går derfor ud fra at denne bliver aflyst. Nogen der ved om man kan "forlange" at man bliver ombooket til et Atlantic Airways fly der afgår den 02. okt?

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Købte mine rejser med Mastercard Premium, men fik idag beskeden at jeg ingen forsikringer har på kortet.
    Hvilket mastercard er din rejse købt med?

5. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,239
    6,653
    Point:
    113
    Det er ikke forsikringen, som dækker. Du skal gøre indsigelse mod manglende levering af den vare du har købt, som også går under navnet charge back. Det er noget som man kan hos alle kreditkort, og proceduren er forskellig i detaljer, men altid noget i stil med: kunden gør indsigelse, og sender behørig dokumentation for at varen ikke er leveret og kunden har forsøgt at finde en løsning med butikken uden held, pengene sættes tilbage på kortet, hvorefter butikken har en hvis periode for at gøre indsigelse mod indsigelsen. Det er selvfølgelig langt nemmere med fysiske varer end med flyrejser, hvor refunderingen muligvis blot er forsinket pga travlhed i kundeservice, men kan være et forsøg værd.

PENSIONISTEN, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  6. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Jeg sidder og kigger på en tur til Hamborg med Tanten, og bliver lidt harm over at de sælger afgange som er sat op med B737-700. Det har jo vist sig at afgange med den flytype med meget stor sandsynlighed bliver aflyst.

Ud af de fem direkte afgange der sælges, er de tre sat op med denne flytype og to med ATR.

Er det ikke lidt umoralsk at opkræve penge af folk, når man ved at de holder på dem (pengene) i 4-6 måneder før de bliver refunderet. Det er trods alt et dansk/ svensk skatteyderejet selskab og ikke et flosset ultra low-cost selskab?

Eller er der en anden forklaring?

Jeg har besluttet mig for at benytte mig af et andet fantastisk statsejet selskab DSB i stedet for.

upload_2020-9-22_10-24-25.png

jespersm, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    SAS håber vel på, at de kan flytte dig over på et af de 2 fly, der helt sikkert flyver. Og hvis mange køber billetter på en afgang med B737-700, så sætter de vel en ATR ind på ruten.

Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    189
    717
    Point:
    93
    Jo det er i den grad umoralsk. Det er ekstremt dårlig stil, at de sælger afgange, som de godt ved de ikke får fløjet. Men det er jo en måde at låne penge "gratis" af sine kunder. SAS har også lige brilleret ved at ombooke mig fra en afgang lørdag eftermiddag fra DUS til CPH til afgang søndag morgen kl 6. Den er naturligvis sat op med B737-700 og kan ikke bookes. Men de kan godt ombooke mig til den flyvning. Jeg bliver så træt. Og deres kunde"service" hævder naturligvis at det er noget jeg har misforstået - den pågældende flyvning bliver skam fløjet.... Det er håbløst.

Kenneth K, Beaglen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Dit eksempel er et godt bevis på, hvorfor vi har svært ved at få gang i luftfarten igen. Når man ikke kan lave en rimelig realistisk rejseplan, så vil man naturligvis ikke bevæge sig ud i verden. Men mindre man ikke har andet at give sig til - og ens hobby i øvrigt er at bo på hoteller på flyselskabets regning.

I øvrigt: Ville det ikke have været billigere for SAS at lade Lufthansa flyve dig til München eller Frankfurt og videre med en SAS maskine derfra?

Kenneth K, Beaglen, Euroatc og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Prøvede senere i dag at søge på Hannover, ingen afgange i September, men i løbet af oktober 2 daglige afgange med 737-700. Alle der har fløjet på den rute ved at det altid er 2/3 fyldte ATR', så igen lader de folk bestille på afgange der formentlig aldrig bliver fløjet. Før Corona var opfundet havde SAS reduceret til én daglig afgang undtagen lørdag, så det at sætte to daglige afgange op med en stor maskine er ikke i orden.

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    189
    717
    Point:
    93
    Nej for det er i oktober. Så de har gjort det mere end 14 dage før. Så jeg har fået plads på flyet fredag aften i stedet og byttet fri fra arbejde om lørdagen. Jeg tror ikke rigtigt der er nogen flyselskaber det ombooker til andre selskabet for tiden...

12. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Havde en sommerferietur i kalenderen til Rusland med SAS.
    8. Juli aflyste SAS flyvningen, og point blev straks returneret til min konto.
    27. September kom skatter/afgifter retur.

Det bliver spændende at se, hvornår jeg ser pengene fra den aflyste efterårsferie.

Men ifølge trafikstyrelsen, vil det være senest 15. November:
    https://www.trafikstyrelsen.dk/da/L...-refusion-af-billetter-til-aflyste-flyafgange

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  13. danielstrandby

danielstrandby VIP medlem

Beskeder:
    237
    970
    Point:
    93
    Jeg søger lidt hjælp i forbindelse med afbestilling af en SAS-billet.

Som jeg tidligere har beskrevet andetsteds, så har schweiziske karantæneforanstaltninger gjort, at jeg er nødt til at aflyse en tur til Danmark. I den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne sørge for at få mest muligt tilbage, men er i tvivl om hvordan jeg er stillet.

Billetten blev booket under Friends & Family-kampagnen og er altså SAS Go Smart i bookingklasse V. Jeg håbede på, at jeg kunne få en travel voucher, men disse er kun tilgængelige op til 16 dage før afrejse (den planlagte afrejse er om seks dage). Dog blev karantæne-reglerne først indført for otte dage siden, hvorfor jeg altså slet ikke har haft mulighed for at få vouchers.

Har jeg andre muligheder end at:
    1) håbe på SAS aflyser (hvilket er usandsynligt da ruten stadig bliver befløjet)
    2) få skatter og afgifter tilbage?

Tak på forhånd

Erwin Lansing, mifira og Henry "Synes godt om dette"
  14. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Prøv da at ringe til SAS - de plejer at være søde til at hjælpe.

Henry og danielstrandby "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Nogen som har købt hos mytrip.com og mangler refund?

16. Nj4220

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Så blev december ferien til Maldiverne skyllet ud i afløbet. Fik idag besked fra Turkish om at flyet er aflyst! :(
    Hotellet er aflyst og pointsaldoen på Hhonors er tilbage over 1,5mio points o_O

Der kommer til at ligge nogle lækre ferier ude i fremtiden, men hold kæft hvor er man efterhånden rejselysten

Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  17. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    189
    717
    Point:
    93
    Det er ikke min erfaring - men det kan jo naturligvis afhænge af den person, man får fat i. Jeg har meget længe (nok for længe) været meget loyal mod SAS, men jeg har efterhånden fået nok af deres manglende service. Senest har de nægtet mig at ombooke uden gebyr eller give en voucher for en booking, som er blevet ændret løbende siden maj måned. Og deres ombookningspolitik er jo håbløs sammenlignet med fx KLM. Jeg ville have troet at SAS var mere interesseret i at få passagerer på deres fly fremfor at skræmme kunderne over til konkurrenterne. Hvis ikke det var fordi jeg havde stakkevis af SAS vouchers, så ville jeg være færdige med dem. Men de skal forhåbentlig bruges i 2021....

18. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    707
    2,098
    Point:
    93
    Må desværre tilstå, at jeg har samme kedelige erfaringer med SAS. Så ovenstående skal rettes til datid: "De plejede at være søde til at hjælpe"

Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  19. Magnus

Magnus VIP medlem

Beskeder:
    104
    317
    Point:
    63
    Til jer der har fået opsat en afgang med b737-700, som senere er blevet aflyst: hvor lang tid før afrejsedato blev afgangen aflyst? Har en tur til Paris i december, der nu er blevet opsat til b737-700:(o_O

Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Har oplevet både 2 og 6 uger før, så tænker ikke at det er konsistent.

Del denne side