Aflyste rejser, tilbagebetaling og indsigelse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 20/5/20.

  1. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Er der nogen, som har et godt bud på, hvorfor SAS laver det nummer? Hvorfor ikke bare aflyse med det samme, så vi har god tid til at finde alternativer? Der må være en god/rimelig forklaring? Anyone?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Mit helt personlige gæt: Hvis der er så få reservationer på en afgang, at SAS forventer, at man helt sikkert kommer til at aflyse, så sker det god tid i forvejen. Hvis SAS er usikker på, om der kommer et tilstrækkeligt antal passagerer til en afgang, så venter man i håbet om, at der sælges billetter.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    271
    Point:
    53
    Problemet er jo så bare at afgangen heller ikke er til salg længere. Når man søger på CPH-CDG så kommer der kun afgange op med A320 (de dage i december jeg har kigget på). Så de forventer vel bare at aflyse, men prøver at stække den?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    I så fald er det vel bare for at kunne vente med tilbagebetalingen.
     
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Ja, men hvorfor fjerne salgsmuligheden og ændre flytypen for allerede solgte billetter. Det lyder da som noget ekstra administrativt bøvl. Den indsats kunne de jo passende bruge på at ordne tilbagebetalinger.
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  6. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Jeg vil lige komme med en lille positiv historie. I foråret fik jeg aflyst en enkeltbillet med AirBaltic (BUD-BLL via RIX) grundet Covid-19. Jeg kunne vælge at få pengene tilbage (ca. 90 EUR) eller en voucher på beløbet + 20 EUR. Voucheren har udløb 31. maj 2021, hvilket jeg ikke så som det store problem, så den valgte jeg.

    Desværre ser det lige nu ikke ud til, at mange af AirBatics destinationer er mulige at besøge inden udgangen af maj 2021, så muligvis må voucheren gå til spilde, hvilket jeg nok overlever.

    Jeg skrev alligevel i dag en høflig e-mail til AirBaltic for at høre om de ikke kunne forlænge udløbet på voucheren. Under en halv time senere modtog jeg følgende:

    upload_2020-11-12_15-25-43.png

    Det er fandme god stil og noget andre selskaber kunne lære noget af!
    Hav en god dag.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Nj4220 og 10 andre "Synes godt om" dette.
  7. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Jeg er også blevet positivt overrasket. Jeg har igår og idag modtaget emails fra Brussels Airlines, om at 4 af mine refund requests er blevet godkendt, og de er sat til udbetaling. Sjovt nok er det de 4 billigste billetter jeg havde med dem, men der er da håb forude. Så mangler jeg bare de sidste 5 :D God weekend!
     
    Henrik Olsen, Beaglen, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Nogen der har fået annulleret en rejse ved SAS via deres telefon-kundeservice?

    SAS var så venlige 2 dage efter jeg havde booket en tur med dem at skifte flytypen til en 737-700 som senere blev aflyst. Her blev jeg automatisk ombooket til dagen før, hvilket ikke passede mig. Jeg prøvede så kræfter med hjemmesiden, men den ville ikke refundere mere en 1/4 af billettens pris o_O.

    Jeg ringer så til kundeservice og alt er helt fint og medarbejderen annulere bookningen og sætter en fuld refusion igang. Jeg modtager også en mail om min bookning er blevet annuleret alt vel.

    Men jeg har ikke modtaget noget reference nummer på refusionen og når jeg prøver at slå bookingen op på SASes hjemmeside/refusion status et par dage efter får jeg ikke noget resultat. Mit spørgsmål er bare om der er nogen her inde der har prøvet at annulere via telefon-kundeservice og hvor længe gik der før du evt fik en mail med et reference nummer eller du kunne se noget på hjemmesiden? :)

    - Det som sådan ikke et problem at det tager lang tid, er bare nervøs for jeg venter godtroende i en måned, for at finde ud af det aldrig var blevet gjort ordenligt :D
     
    Beaglen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Så lykkedes det at få pengene tilbage via indsigelse på hhv. Sas mastercard og First card corporate.
     
    Beaglen, Rungsvej, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Sidste gang jeg fik en billet annulleret via telefonen fik jeg en mail dagen efter. Så hvis du ikke har fået en mail inden for et par dage, så ville jeg nok lige skrive til kundeservice efter en bekræftelse (brug den oprindelige PNR som reference).
     
    Beaglen, SimonFraLolland, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Ring til dem. Den ligger sikkert i systemet uden at du selv kan se den - det har jeg oplevet. Det kan være en stor hjælp, hvis Du har billetnummeret, for de kan søge på det.

    Eget eksempel:
    Jeg annullerede en Plus Pro booking 22SEP for min bedre halvdel og mig selv online. De lå i hver sin PNR. For begge har jeg en email med bekræftelse på annulleret. 13NOV blev den ene ekspederet og pengene var på kreditkortet 20NOV. Da jeg ringede for et par dage siden, kunne kan via billetnummeret finde den billet, der endnu ikke var refunderet. Han kunne se at den skulle behandles manuel og så satte han den i refussionskøen - det var hans ord.

    Jeg gætter på den ikke kunne håndteres automatisk, da der er en delbetaling med en rest fra en voucher og da voucher var i EUR er billet købt i EUR. Den voucher skulle bruges inden udgangen af JUN2020 og det er også ok at jeg ikke får den del tilbage, men der er stadig betalt næsten 2.000kr oveni og dem skal jeg have retur.

    Da der er tale om en fuld fleksibel billet, der altid kan refunderes uden gebyr er det alt for sløvt og jeg har oprettet en klage via Care og bedt om et svar inden 10JAN, hvorefter den vil blive anmeldt til trafikstyrelsen.

    Autoreply fra Care er at man kan se status online, men lige på denne er der ingen status at se og kun en kommentar om at man skal kontakte dem. Så derfor - ring og bliv ved. Jeg har tidligere oplevet at hvis man fanger den rigtige medarbejder, så er der nogle der kan et par ninjatricks med tastaturet og fremskynde processen.
     
    Beaglen, SimonFraLolland, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Tak for at dele jeres oplevelser Thorkild og Henrik. Ville egentlig have givet SAS et opkald her i starten af det nye år, men fik tjekket min konto og kan se pengene er gået ind den 31/12/2020. I betragtning af jeg ringede til dem 21/12/2020 så har de været 10 dage om en refusion hen over julen, det er jeg positivt overrasket over. :)

    Så selvom en mail om din refusion er under behandling ville være godt, så skal SAS have ros denne gang!
     
    Beaglen, Erwin Lansing, mifira og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Fik aflyst en rejse i marts 2020 grundet covid-19. Rejsen var MAD-LPA-MAD med Iberia. Iberia gav mig en voucher, som skulle bruges til flyvning(er) inden 31.december 2020. Iberia havde siden aflysningen, 3 afgange i sommers, inden alt blev aflyst indtil marts 2021. Jeg ringede til Iberia i november, for at høre om mulighede for forlængelse eller udbetaling, men de var så ubehøvlet at afvise med grunden "du har haft 3 år til at indløse voucheren". De gad end ikke slå mit billetnummer op, men "kundeservice" medarbejderen smed røret på. Desværre kan man ikke kontakte dem på mail.
    Beløbet er ikke så stort, og jeg gider ikke gå i krig med en eller anden forbrugerstyrelse i Spanien, så de får lov at beholde beløbet, jeg havde betalt, men jeg skal (desværre) overveje et andet flyselskab næste gang jeg booker.
    De burde dog kreditere mig nogle BA point, som undskyldning :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Næh hov, sådan leger vi ikke Iberia! De 3 år gælder fra udstedelsen af voucheren og derfor er du i din gode ret til at kunne bruge voucheren stadigvæk. Mit forslag er derfor, at du ringer op til Iberias kundeservice igen og hvis du bliver spist af med en søforklaring, skal du insistere på at få lov til at tale med en overordnet chef og det skal servicemedarbejderen ikke nægte dig. Blive ved med at stå fast og kom gerne med det argument, at Iberia jo ikke har haft nogle nævneværdige afgange, du kunne bruge voucheren på. Det kan umuligt være din skyld.
     
    Kermit, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Er den regel vedtaget via EU forordningen? For da jeg fik voucheren, stod der at rejsen skulle være foretaget senest 31.december 2020.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Det er den desværre ikke, så der bliver du nødt til at nærlæse vilkårene / betingelser for voucherens anvendelse, da voucheren blev udstedt. Men det er jo Iberia selv, der telefonisk har oplyst om de 3 år - hvor end de så har det fra. Jeg synes godt nok, at der er tale om meget kort tid generelt til at anvende Iberias vouchers i og hvis det var mig, ville jeg nok hellere have pengene udbetalt kontant for at mindske risikoen for at blive snigløbet af diverse mærkelige udløbsdatoer - se her et udrag fra Iberias hjemmeside:

    Vouchers requested before 28 May can be used to buy and use tickets by 30 June 2021. Vouchers requested between 29 May and 3 November 2020 are valid to buy and use tickets by 31 December 2021. For vouchers requested after 4 November 2020, you have 14 months from the voucher request date to buy and use tickets.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Så gik den ikke længere. Vores, ellers få fine påskeferie 2020, til Singapore med LOT til godt 4k p.p. i business class fra CPH, og som det var lykkedes at flytte til påske 2021, er nu aflyst :(
    Udrejsen var allerede aflyst, men hjemrejsen stod stadig i systemet, men chancerne at komme afsted er så små, at jeg måtte kaste håndklædet i ringen, og ikke engang ville forsøge at flytte det en gang til.

    Online systemerne var blevet lettere forvirret, så jeg kunne ikke ansøge en refund online, men telefonen virkede fint. Der var en fin mulighed for, at vælge business class eller statusholder i IVRen, så de 23 foran i køen gav alligevel kun 1,5 minut ventetid :cool:
    En venlig mand kunne overbevises om, at online systemerne ikke virkede, og kunne heldigvis også overbevises om, at jeg virkelig ikke var interesseret i vouchers, selvom de kunne udstedes på stedet og en udbetaling kunne tage op til 3 måneder. Han ville sende sagen videre til refunderingsafdelingen.

    Når du SAS er meldt til politiet i dag for ikke at overholde fristen for udbetaling af refunderinger, ville jeg lige tjekke mit kreditkort. Det tog LOT, og jeg håber i sidder godt ned, hele 4 (fire) dage, at få refunderet pengene. :eek: Det er godt klaret, jeg tager hatten af!
     
    Nielspg, klausbm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Havde samme oplevelse med Turkish Airlines, skulle have fløjet med dem til Maldiverne i August og igen i December, fik begge gangen refunderet indenfor en uge..
     
    Nielspg, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Til orientering venter jeg på tilbagebetaling af 2 flyvninger med Ryanair købt gennem Seat 24. Begge rejser var den 24/9/2020. Begge blev aflyst af Ryanair. Jeg har siden aflysningen fået en henholdende mail fra Seat 24, 2 gange hver måned. Min rejseforsikring kan ikke udbetales så længe sagen ikke er afsluttet. Hvor lang tid plejer der at gå?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,488
    Point:
    113
    Der kan gå virkelig længe, har endnu ikke fået penge tilbage for 2 rejser (Virgin Airlines) som blev aflyst i maj sidste år.

    Lavede derfor en indsigelse gennem Mastercard for manglende levering af produkt og så har jeg fået pengene af Mastercard i stedet.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side