Til gengæld lader det til, at SAS er kommet op i gear. Havde en bookning (købt med penge) i efterårsferien som jeg annullerede i lørdags, da jeg kunne få bonusbilletter i stedet. Her til aften var pengene tilbage på kortet, dvs fire kalenderdage. Der er jeg nødt til at sige: godt gået .
Jeg tillader mig lige at kopiere mit indlæg fra en anden tråd, beklager hvis det ikke er tilladt. Blot et lille referencepunkt til andre der står med refusioner fra Lufthansa: 1) Fuld refusion bestilt torsdag 18/2, direkte via "knap" i e-mailen fra LH, hvor de skriver at der er ændringer til rejsen. 2) Får ingen e-mail der bekræfter dette, kontakter LH telefonisk samme dag, modtager efterfølgende e-mail, der bekræfter min refund request. 3) Award miles brugt som delbetaling (cirka 7500 points i alt) tilbage på min M&M-konto tirsdag 23/2. 4) Fuld refusion af restbeløbet modtaget på min danske konto (betalt med Visa/Dankort) i dag, torsdag 25/2. Med andre ord, præcis én uge fra refund request til den fulde betaling, delvis med miles og delvis med kortbetaling, er modtaget tilbage. Det er efter min mening godkendt.
Fik i dag en god nyhed. Sidste år blev en rejse fra Luxemburg til København aflyst af BA. Jeg fik en travel voucher, som kun kunne indløses via deres callcenter. Den havde åbenbart ét års gyldighed, fordi i dag fik jeg en mail om, at den er konverteret til en Evoucher, som jeg delv kan indløse via bl.a ba.com og har en gyldighed til 30.april 2023. Det var immervæk 250 euros. Det synes jeg er god stil. Om det er fordi jeg er ECS, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror det ikke
Udren at røre en finger, blev den voucher der udløb 31/12-2020 forlænget til 17/9-2022. Jeg havde glemt alt om det!
Jeg måtte ringe, men det var også "kun" 5 dage gammel. Men jeg fik "mellem linierne" at vide at de hellere ville forlænge end at skulle udbetale dem, da flere have fået info om at dette kunne lade sig gøre. Så derfor var det en strategi.
Flyselskaberne håber på, at passageren benytter voucheren til en ny rejse og derfor mener flyselskaberne at pengene ligger bedre i deres lommer, frem for at pengene skal udbetales til passageren, der måske så i sidste ende finder en anden transportform. Derfor tvinges flyselskaberne ud i at skulle forlænge gyldigheden af vouchers.
Gør flyselskaberne det frivilligt (altså en ordning dikteret af markedet) - eller er det myndighederne, som har været på banen og forlangt en forlængelse?
Hvilken oplevelse har I haft på det seneste, omkring annullering af en SAS rejse med tilbageførsel til en voucher? Fredag aften var jeg (for femte gang i år ) nødt til at aflyse en USA rejse. De fire gange fik jeg en voucher indenfor 48 timer. Denne gang fik jeg lynhurtigt en bekræftelse på, at rejsen var annulleret og at en voucher var på vej. Knap seks døgn efter, er der stadig ingen voucher... Så jeg ringede til kunde(ingen)service og fik at vide, at der rigtigt nok ligger en halv voucher i systemet, men den afventede stadig en handling fra et menneske et sted i systemet. Forespurgt omkring sagsbehandlingstiden fik jeg at vide, at jeg måtte have været heldig de andre gange, at jeg havde fået dem så hurtigt. Rådet var at vente til starten af næste uge?! Alt imens har jeg kig på en anden afgang, som sikkert forsvinder for næsen af mig og jeg nægter at lægge flere penge i kassen lige nu...
Jeg har fået sublim service fra SAS. Alle vouchers er kommet indenfor 24 timer. Dette inkluderer også returnering til tidligere brugt voucher. Jeg har noteret mig en 48 timers cool down periode - du kan først bruge voucher efter 48 timer.