AI bot spammer insideflyer

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af frank123, 16/7/25.

Tags:
  1. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    "Synes godt om" modtaget:
    396
    Point:
    63
    På det sidste har vi set et par indlæg fra "brugeren" Aberbach. Indlæggene kommer ofte som svar på et flere mdr. gammelt indlæg, er usammenhængende og ofte noget være vrøvl. Hvorfor tillader insideflyer at en AI bot spammer deres forum?

T4L, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Ja, jeg har også læst disse underlige svar. Men jeg går ud fra, at disse indlæg bliver brugt til træning. Så jeg har undladt at svare på dem - også selvom svarene er delvist forkerte, forældede og slet ikke rammer emnet.

Thorbjoern, CHIP og frank123 "Synes godt om dette"
  3. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Det er muligt at de bliver brugt til træning, men det er næppe insideflyer som træner en AI bot. Jeg hjælpe med at modererer et andet board, og der ser vi fra tid til anden tilsvarende indlæg. Vi bruger IKKE AI, og sletter derfor de indlæg og bloker brugeren, ligeså snart vi opdager dem.

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Enig. Det er formentlig nogle andre end IF, der laver træningen. Formentlig for, at de fremover kan fabrikere indlæg til forskellige blogs helt automatisk. Jeg ved så ikke helt, hvad formålet skulle være med det.

Jeg synes også, at moderatoren på IF skulle vurdere, hvordan man fremover kan undgå sådanne indlæg. De er jo ikke til nogen nytte.

5. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Formentlig phising eller tilsvarende, hvor de kan autogenerer svar, og der igennem skabe tillid, så de kan høste personlige informationer, som kan bruges i hancker angreb eller tilsvarende.

Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Muligt, specielt hvis de bevæger sig ind på salg af nogle produkter. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvad det skulle være. Men ser det seneste indlæg handler om salg af EuroBonus point

7. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Jeg begynder efterhånden at tvivle på at der er nogen som administrer dette site. Selvom jeg har anmeldt samtligt AI genererede indlæg, har bot'en fortsat fri adgang til at skrive, og ingen af indlæggene er blevet slettet. Dertil kommer at kontaktformularen til at kontakte site admin. ikke virker, og ikke har virket i et par år. Man må ikke håbe at sitet bliver udsat for et hacker angreb, for så kommer det nok ikke op igen.

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,247
    4,832
    Point:
    113
    @Henrik Olsen ?

9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Takker do din indsats, @frank123. Redaktøren er måske på sommerferie? Det er der jo sæson for ;););). Jeg er ret sikker på, at @Henrik Olsen følger op, når han kommer ind på siden.

Jeg har besluttet mig for at lade være med at kommentere bottens indlæg. Er der andet, vi almindelige læsere kan gøre lige nu?

Da jeg læste de første indlæg fra denne bruger, troede jeg i min naivitet, at det var et nyt medlem, som bare skulle komme med 10 indlæg for at kunne sende links. Det tror jeg ikke længere.

Kenneth K "Synes godt om" dette.
  10. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    179
    396
    Point:
    63
    Om man svare på indlæggene eller ej, er lidt ligegyldigt. Det er jo ikke en chat bot, så man vil næppe få et svar hvis man skriver til bot'en. Men nej. Som alm. dødelig læser kan man ikke gøre andet end at rapporter indlæggene, når man ser dem.

MaHA og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side