Air Berlin, Topbonus.

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Jørgen, 1/9/16.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Jeg har lige modtaget en e-mail fra Topbonus:

    De vigtigste nyheder:
    • Kontoen nulstilles
    • Der forhandles med en investor, om at videreføre programmet

    Nedenfor er en google oversættelse af e-mailen (som jeg har fået på tysk):


    Dear Mr. Joergensen,

    By decision of April 1, 2018, the competent bankruptcy court in Charlottenburg filed for insolvency proceedings concerning the assets of topbonus ltd. opened and ordered me to the insolvency administrator.

    From the outset, it was the common goal of the management and insolvency administration to secure the future of topbonus with the help of a strategic partner. We have come a good deal closer to this goal. We can probably inform you in a few days about a solution with a new investor, who wants to continue, realign and expand the program.

    However, with the opening of insolvency proceedings, the award miles that your topbonus account has as of April 1, 2018, become insolvency claims for insolvency reasons. Your mileage account at topbonus (as of April 1, 2018: xxx miles) therefore had to be set to "0". You can register the equivalent of these miles as of 6 April 2018 as an insolvency claim online at https://topbonus.insolvenz-solution.de. In order to secure the planned payments from the bankruptcy estate, you should do so by April 24, 2018 at the latest. Further information for topbonus creditors can be found here.

    Due to the transfer of the miles to the insolvency administrator, no login on the topbonus website is possible until April 9, 2018.
    As soon as there is news in the course of an investor solution, we will of course inform you immediately. As long as we ask for a little patience.
    Best regards

    Christian Otto
    liquidato
    r
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg har ikke modtaget den mail endnu. Har andre fået den?
     
    LasseBauer og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Ja
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Yes har også modtaget den (engelsk udgave).

    Indsender selvfølgelig en fordring (havde ret mange miles...) i håb om at værdien på magisk vis kan overstige undertegnedes nuværende bogførte værdi af summen 0 kr, en lang næse og alt for mange tårer ... men gør mig ikke nogen store forhåbninger :(:(:(:(
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    "må kigge i mit spam filter eller noget"

    Tror heller ikke der kommer mange kroner ud af de miles desværre....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg har også fået mailen men har i mange år ikke haft nogen af deres (værdiløse) point. Så har intet mistet :)
    Har endda prøvet adskillige gange at få slettet min profil - men det kunne ikke lade sig gøre på deres hjemmeside
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Efter at have brugt mine TopBonus point på en espressomaskine, har jeg stadig 3219 point tilbage. Dem har jeg nu anmeldt til konkursboet https://topbonus.insolvenz-solution.de
    som siger at de er 11,58 euro værd. Spændende om jeg får nogen af dem og hvad min bank tager for at sætte dem ind på kontoen TopBonus copy.jpg
     
    AaB_CPH, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Har du fået den espressomaskine hjem?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg brugt også lige 3 minutter på mit lige så store krav som @Perdan har:

    upload_2018-4-5_10-55-52.png

    Mere af princip end af behov for de 13 euro :)

    Så kan jeg også følge processen, som da ser rimelig smidig ud trods alt. Så de har da tænkt sig om ifm. dette tiltag.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Ja, jeg bestilte den før konkursen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Teknisk set, er det vel stadig en betalingsstandsning. Og så vidt jeg husker, bestilte du kaffemaskinen (ja, jeg kommer fra Jylland) efter 25. august 2017
     
    Henrik Olsen og AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  12. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Der er stadig håb. Sidste mail fra Topbonus

    Dear Dr Danielsen,

    Following my announcement last week that insolvency proceedings have been initiated at topbonus, I wanted to provide you an update on the situation.

    Talks with the potential investor are progressing well. The investor is committed to continuing and enhancing the program, and I am confident that we can successfully conclude the talks in April. Once that happens, members will be able to login to their topbonus accounts again.

    You can assert your insolvency claim online here for the 3,219 miles that were in your topbonus account at the time insolvency was opened. All creditors of topbonus can find further information here.

    Thank you for your patience. I assure you that the topbonus team and I will do everything we can to secure the future of the program, and I will inform you as soon as there is any further news.

    Kind regards

    Christian Otto
    Insolvency Administrator
     
    Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Så er der kommet besked til alle, der har anmeldt krav. Det har jeg ikke gjort, da jeg kun havde 1000 point. Derfor kan jeg heller ikke læse den meddelelse, der henvises til (den er gemt bag login). Men så vidt jeg kan så, er der et forslag til dividende (altså hvor stor en andel af kravet, det dækkes). Desuden er der en meddelelse til pressen om, at indholdet af meddelelsen bag login er fortroligt og ikke må offentliggøres.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side