Hejsa Jeg skal til Bangkok på en forlænget påskeferie her i april. Jeg kan dog ikke helt tyde reglerne omkring test and go osv. Jeg rejser til Phuket på fredag, og der er jeg helt med på reglerne, ansøgning osv. Men jeg er lidt i tvivl om det er samme regler for Bangkok. Altså at jeg kan ankomme, få en test og så hen på hotellet indtil jeg får svar. Er der nogen der har prøvet at være i Bangkok i disse coronatider, og hvordan ankomst-situation olign er. På forhånd tak
Selv har jeg ikke været i Thailand under Covid og kommer det så absolut heller ikke NOGENSINDE. at være tvunget til at bære mundbind bare man går uden for en hoveddør og endda i op til 35+ grader som der kan være i Thailand. Det sker ikke for mit vedkommende. Derudover som svar på dit spørgsmål som jeg har læst andre steder om din situation. Du ankommer til immigration hvor end det er i Thailand du skal hen også viser du at du har dine papirer iorden. i lufthavnen tager du en PCR test som du SELV skal betale for medmindre den er inkluderet i din flybilletpris som den er ved nogle selskaber. Herfra skal du i "karantæne" indtil svaret forelægger som en negativ test. Hvis det er en negativ test så du clear to go og kan skride hvor hen i Thailand du lyster. Er den imod forventning positiv eller bare Eén fra det fly du har fløjet med. Positiv, så skal ALLE fra de nærmeste 5 sæderækker have en test der er negativ før du er clear to go. Hvis DIN test er positiv bliver du hentet af "politi og ambulance" ekskorte og smidt i karantæne på et hostpital som du SELV skal betale opholdet på medmindre dette er dækket af en forsikring.