Arbejdsnedlæggelse hos SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 24/2/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Det er da oplagt at få 'sorteret' lidt i de dyrere medarbejdere, når man har chancen.
     
    Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    en ting er, at have loven med sig og fyre, en anden er. at gøre det! Det vil jo blive uoverskueligt med trusler, strejker og hvad ved jeg, SAS har ikke "råd" til en strejke, så som "EBB aktionær", så jeg at de stoppede og fandt en løsning... - når det nu er sagt, så er der nogen der har sovet i timen, Cimber blev købt hvornår? November/December sidste år? ALLE har vidt hvor det bar henad?

    Det som jeg har læst mig til er, at alle får deres anciennitet og løn medover i "Red 1", men at det er de nye der bliver ansat der får dårligere forhold, så kan ikke helt forstå tankegangen hos de ansatte, de er jo sikret... siges det...

    PS, godt jeg skal med Norwegian imorgen til BCN...
    PPS, godt at det crew kommer fra Spanien fra Norwegian...
    PPPS, håber jeg :)
     
    jefi99 og clager "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Som jeg har forstået det har man blandt andet opponeret imod at de nuværende forhold kun ville blive bevaret til 2017.
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    ok, ja det er noget skidt... - ikke mange år med "god/bedre" løn...
     
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Så blev jeg sgu også ramt. Sk1203 Aal-Cph er aflyst, så det bliver en overnatning nord for Limfjorden..
    Dog har det været venligt personale og ingen kø som EBG på hotlinen..
     
    Senest redigeret: 1/3/15
    asf og Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Seneste nyt. Oprydning på vej:

    SAS Comments: SAS tager nye initiativer for at løse konflikten i Danmark
    Arbejdsretten har i dag påbudt medarbejderne at gå tilbage i arbejde. Arbejdsrettens afgørelse er ikke blevet fulgt, og de sædvanlige, arbejdsretlige virkemidler er derfor udtømt. Der er nu tale om en helt uacceptabel og uholdbar situation, og SAS er derfor nødt til at gribe til ekstraordinære midler.

    Det er SAS opfattelse at, CAU ikke har gjort det, der skal til, for at få medarbejderne i arbejde.

    Den overenskomststridige arbejdsnedlæggelse har negative samfundsmæssige og økonomiske konsekvenser. Derfor er det nu nødvendigt, at SAS som ansvarlig virksomhed tager yderligere skridt for at kunne normalisere vores drift for vores kunders og medarbejderes skyld.

    Helt konkret betyder det, at hver enkelt kabinemedarbejder inden for en angiven tidsfrist skal meddele SAS, om man møder op på arbejde, og såfremt det ikke sker, vil det være at betragte som om, de pågældende medarbejdere har bragt deres ansættelsesforhold til ophør.

    SAS har igen og igen beklaget over for kunderne, som er direkte påvirkede af konflikten, til stor gene. Vi forventer, at dette nye tiltag betyder, at vi gradvist kan komme tilbage i normal drift.

    SAS har mange medarbejdere, som møder til tjeneste og passer deres job til trods for trusler fra konfliktende medarbejder, der personligt, på sms og telefon hænger medarbejdere ud, som møder på arbejde. At medarbejderne optræder loyalt har betydet, at SAS har kunnet gennemføre ca. halvdelen af trafikken. Også ground-personale i København og på udestationer løfter en stor opgave.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Surt :-(

    Lad mig også lige minde om at SAS DK idag har gennemført ca. halvdelen af flyvningerne. Der er altså en del af kabinepersonalet, som ikke sympatiserer med CAU og denne konflikt - og som møder på job. På trods af trusler m.v. fra kolleger....

    Værd at huske på når alt der her er ovre og frustrationerne skal luftes....
     
    asf og alexanderln "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg synes også de har taklet det fint.
    Fik lov til selv at vælge hotel (Radisson Aalborg) og et tidligt fly i morgen som jeg håber flyver (mon ikke da det er en A321) - så når stadig afsted til hverdagens strabadser.
    - Dog skal jeg selv stå for at indberette udgifter, men tror det kommer til at gå fint.

    I øvrigt, nu når jeg bliver over 12 timer forsinket som følge er strejken, er man så også berettiget til EU 261/2004 ?
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  9. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    og er helt enig i at CAU; (og særligt næstformand Jean-Pierre) har taklet situationen ufattelig dårligt og barnligt..
    Håber at se de blå haler på vingerne igen snarest!
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har selv spekuleret på det og har ikke set noget i pressen om det. Jeg tror dog rent teknisk ikke det er en strejke men en arbejdsnedlæggelse så kan tænkes det falder ind under ekatraordinære omstændigheder. Man kan jo altid forsøge sig ad...
     
  11. DKresident

    DKresident Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    100
    Point:
    33
    Hypotetisk spørgsmål: Hvis SAS på et tidspunkt ender med at kaste håndklædet i ringen og tager en konkurs eller lignende, hvordan er man så stillet som kunder? Vil man kunne søge evt. bonuspoint godtgjort i boet, og i så fald hvordan regnes det? Eller hvad med eventuelle award billetter booked for point - kan man søge godtgørelse for disse? Alle indspark er velkomne...
     
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Tror man er dårligt stillet. I øvrigt er allerede udstedte billetter med andre selskaber void, så det hjælper ikke at høvle sine point af inden en evt konkurs.
     
  13. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Man kan dog bruge dem på gavekort...
    Men lad os nu ikke håbe det står så slemt til..
     
  14. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    hmm... flere afgange i aften er allerede nu aflyst... regner de ikke med at se deres medarbejdere igen?
     
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Der var også en del kø i lufthavnen her til morgen, selv kom jeg (endelig) hjem fra AAL.. Men gad vide hvad kabinepersonalet nu pønser på... De har vidst møde her kl 9
     
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Tror godt man kan tale om at CAU blev sat skakmat af det seneste træk af SAS.

    Vilkårene var måske slet ikke så dårlige igen, hvis aternativet var at være uden job... Desuden siger rygterne at CAU var under stort press fra deres hovedforbund FTF for at stoppe den ulovlige strejke samt ikke mindst rette sig efter Arbejdsrettens dom.

    SAS siger forøvrigt nu på TV2 News, at de 27 medarbejdere som er suspenderet ikke skal regne med at blive genansat.

    Ser ud som om SAS ledelsen har fået lidt større cojones og ikke længere lader CAU lede butikken...
     
    Senest redigeret: 2/3/15
    obs, asf og alexanderln "Synes godt om dette"
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  18. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Fra CPH.dk

    Arbejdsnedlæggelse hos SAS
    Medarbejdere hos SAS Ground Handling har nedlagt arbejdet. Alle fly, der bliver handlet af SAS, er berørt af arbejdsnedlæggelsen. CPH arbejder på at sikre, at den resterende del af trafikken kan afvikles planmæssigt. Kontakt dit flyselskab eller rejsearrangør for yderligere oplysninger. (Opdateret 05.06.15 kl. 21.15)
     

Del denne side