Arbejdsnedlæggelse hos SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 24/2/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Fra SAS' Facebook:

    SAS’ bagagemedarbejdere har nedlagt arbejdet. Alle fly, der bliver handlet af SAS, er berørt af arbejdsnedlæggelsen. CPH arbejder på at sikre, at den resterende del af trafikken kan afvikles planmæssigt. Kontakt dit flyselskab for yderligere oplysninger. (Opdateret 24.02.15, kl. 10:50)

    https://www.facebook.com/cphairport/posts/860533244003890
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Satme usselt. Og ikke mindst pinligt!
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Fyr dem alle og ansæt nogle polske medarbejdere, der vil arbejde!
     
    Ali Taran, Schwert og jefi99 "Synes godt om dette"
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er ikke pænt sagt, men det er lige før at man godt kunne ønske det. SAS gør formodentlig alt hvad de kan for at tilpasse sig de nye markedstider, antageligvis vel for at bevare SAS i fremtiden, men sådanne aktioner gør det unægteligt svært at få lønsomhed ind i forretningen.

    Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Luk SAS og start så helt forfra, hvis ellers der fortsat er en god business case for et skandinavisk flyselskab. Men måske skulle politikerne også påtage sig et ansvar for at sikre bedre vilkår for selskabet i konkurrencen med den øvrige luftfartsindustri, og f.eks. overveje at indføre DIS-modellen. Jeg ved at skattelettelser ikke er populært hos navnligt rød blok. Men jeg ser ingen anden udvej end at SAS skal tilpasses de nye tider og også have de samme muligheder som andre selskaber hvad angår selskabskonstruktioner og omkostningsniveauer hvis de skal overleve.

    Et andet alternativ er selvfølgelig det gamle velkendte: At ejerne, dvs. skatteyderne, må skyde endnu flere penge i selskabet for at sikre overlevelse.
     
    Ekeren, jefi99, PeterA og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det var naturligvis ment lidt i spøg, men må sige, at jeg føler mig let provokeret. Tror dog egentlig, at det er et mindretal af de ansatte, som opildner til den tilspidsede situation. Det er aldeles uacceptabelt, at enkelte medarbejdere kan tage flere tusinder passagerer som gidsler i deres personlige kamp for bedre vilkår.

    Man må bare sige, at tingene går én vej - og de harmonerer bare ikke særlig godt med det danske arbejdsmarked. Det er en interessant tanke med DIS-modellen, men jeg tror bare ikke, at der er politisk vilje til dette. I Emiraterne har man en strategi, hvor luftfart er en integreret del af deres vækststrategi med helt andre rammevilkår end vores. SAS er bundet på hænder og fødder og dette pres fra konkurrenter og medarbejdere vil blot fortsætte indtil politikerne vågner op - og det gør de nok ikke - med mindre det er midt i en våd stemmedrøm.
     
    Ekeren, jefi99 og obs "Synes godt om dette"
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Nope. Spil for galleriet. CAU skulle skrive under og sige det for ikke at gøre noget ulovligt når der er tale om en overenskomststridig strejke.

    Ser umiddelbart ud som om de er enige på alle punkter pånær ét... CAU vil have overenskomsten i Cimber istedet for FTU.
     
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Smukt... :rolleyes:

    Jeg gad nok vide hvad de sidder og tænker i SAS hovedkvarteret i Stockholm...
     
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Har da mine idéer, men CAU har tydeligvis ikke den samme idé om det ;-)
     
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    BTW, så var køen til transfercentret idag kl. 19.00 helt ud forbi tax-free butikkerne. Mon ikke dem, som bruger det meste af en lørdag i den kø lige tjekker alternativerne næste gang de skal rejse:

    CPH-strejke.jpg

    Foto tilsendt fra en af vores norske Bonusfeber-venner, som var glad for at flyve Norwegian idag...
     
    PeterA og jefi99 "Synes godt om" dette.
  16. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg var der også i fredags, og der stod det også skidt til! (selvom min afgang CPH-AAL heldigvis ikke var berørt)
    Dog har de i transfer nogle særlige skranker til SAS Business og EBG med meget mindre kø (håber ikke I får brug for dem).
     
  17. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
  18. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  19. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Godt spørgsmål. SAS har godt nok rettens ord for, at de har loven på deres side, men spørgsmålet er om opsigelser ikke blot er med til at optrappe konflikten unødigt og dermed gøre det endnu mere svært for SAS at afvikle sine flyvninger. Omvendt en mulighed for at SAS kan komme af med nogle af de mest besværlige ansatte og ikke mindst dem, som er ansat på den dyrere overenskomst.

    Og mens sagen udvikler sig får jeg belejligvis posts på min Facebook fra Emirates:
    IMG_7944.PNG
    En lille reminder fra den virkelighed, som de SAS-ansatte er oppe imod. Mon ikke også der er ledige jobs som cabin crew med tax-free løn? ;)
     
    asf, Kristian, Ekeren og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99

Del denne side