Atlanta

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Christian Larsen, 22/4/24.

  1. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    169
    "Synes godt om" modtaget:
    363
    Point:
    63
    Hej,

    Jeg har bestilt bonusbilletter til familen (2 voksne / 2 Børn 11/14) til Atlanta i 15 dage i sommerferien.

    Har i nogen ideer til hvad der er at opleve? Også gerne i køreafstand da mange byer kan nåes indenfor 4-6 timer, så ideer til roadtrip er også velkomne :)

    Disneyland er et oplagt valg, men jeg syntes simpelthen det er for dyrt :eek:
     
    Beaglen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    4,494
    Point:
    113
    Vi har tur planlagt fra Atlanta, Orlando, Miami 25 juni - 12 juli (hjem fra Boston)

    Kan dele min rejseplan med dig så snart den er på plads.
     
    Beaglen, Christian Larsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93

    Savannah er en super fed by, også for børn, er der flere gang om året. Charleston ligesådan. Nashville kunne også være en mulighed, dog er det mere en fest-by og ikke helt egnet for børn (om aftenen).

    Disneyland er laaaangt væk... Disneyworld i Orlando er noget tættere på.. :p Men det er dyrt, ja. Lige før Corona gav vi 30k (DKK) for Gold årskort (2v, 2b), i år var det på knap 40k (DKK). Så er det helt billigt at bruge et par tusinde kroner i Legoland eller i Tivoli hjemme i DK...

    Men som jeg plejer at sige ALT er dyrere i USA ift. DK, kun få ting er billigere: Biler, energi (benzin, el, gas) og tøj (som af en eller anden grund er super billigt her)...
     
    Beaglen, T4L, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,057
    "Synes godt om" modtaget:
    4,491
    Point:
    113
    Helt enig med @Fribytter, Charleston er fantastisk. Der er virkelig meget historie og charme. Man kan bare gå rundt i hele byen uden at være bange. Derudover er der mange sjove butikker i bymidten, ikke noget med mega indkøbscentre. Det er også rigtig sjovt at spise på Chubbyfish https://www.chubbyfishcharleston.com/ Restauranten tager ikke reservationer. Den åbner kl. 17 og folk begynder at stå i kø kl. 16. Det lyder rædselsfuldt, men det er faktisk rigtig sjovt. Folk i charleston er enormt søde og venlige. Man falder i snak med dem og lægger ikke mærke til tiden. Efter 1 time var der ca. 70 mennesker i kø, som ikke alle fik bord til 1. seating.

    I Atlanta kan jeg anbefale Lucian Books and Wine https://www.lucianbooksandwine.com/ og Little Sparrow https://www.littlesparrowatl.com/. Specielt hvis det er med børn, så er La Tavola https://www.latavolatrattoria.com/ et godt valg. Hvad man IKKE skal gøre i Atlanta er at tage til downtown, i hvert fald ikke med børn. Det er simpelthen bare så deprimerende der med de mange hjemløse og det stinker af urin og hash alle vejene.

    Forstæderne, som f. eks. Buckhead, derimod er rigtig fine. Har I nogensinde prøvet Topgolf? Det er en rigtig sjov familieting. Man behøver slet ikke at være golfspiller. Vi prøvede det i Atlanta her https://topgolf.com/us/atlanta/, hvor jeg lagde mærke til at specielt børnene morede sig rigtig godt, mens forældrene fik noget at spise og drikke.:)
     
    Beaglen, danielstrandby, klausbm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Jeg kan kun tilslutte mig T4L. Hold jer langt fra downtown Atlanta. Der er virkelig ikke noget at komme efter. Det skulle da lige være World of Coca-Cola. Hvis man altså er til den slags. Det er et meget sjovt sted. Som nævnt er Buckhead og også Virginia Highland fine områder i Atlanta.

    Ellers ligger ATL lidt isoleret. Der er relativt langt til alting. Hvis I vil lidt væk fra varmen og luftfugtigheden så kan I køre til Florida Panhandle. Strandene omkring Destin og Panama City Beach er virkelig flotte. Der er stadig varmt og fugtigt, men i det mindste er man ved vandet. Men lidt af en køretur fra Atlanta. Og der er ikke meget at se på vejen.

    Jeg synes personligt, at Savannah er over rated. Men det er jo en smagssag.

    New Orleans kan også være en outsider men der er omkring 7 timers køretur som nok er lidt i overkanten.

    Hvis I er til outlet shopping plejer North Georgia Premium Outlets en times kørsel nord for ATL også at være et besøg værd. Men ved ikke om der er noget at spare med dagens dollarkurs.

    Et alternativ til Disney kunne være Six Flags over Georgia (https://www.sixflags.com/overgeorgi...=organic&utm_campaign=Google+Business+Profile). Der er i hvert fald forlystelse og rutsjebaner for enhver smag.

    Hvis I er til sport så er det altid en oplevelse at se Baseball. Braves har hjemmekampe i juli og Atlantas fodboldhold (ikke NFL) spiller også i juli måned.

    Rigtig god tur når tiden kommer!
     
    Beaglen, T4L, klausbm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    169
    "Synes godt om" modtaget:
    363
    Point:
    63
    Meget gerne, tak :cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    169
    "Synes godt om" modtaget:
    363
    Point:
    63
    Tak for alle de gode forslag ;)

    Jeg går i planlægningsmode og forsøger at komme ud af Atlanta forholdvis hurtigt og enten øst, vest eller syd :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,005
    Point:
    113
    Der er flere muligheder
    Savannah og Charleston er som nævnt oplagte - evt med en afstikker på vejen til Juliette (hvis i er til Fried Green Tomatoes). Smokey Mountain er også en god mulighed. Lej evt en hytte der. Gode muligheder for gode vandreture og køreture - og skal der være lidt gøgl til børnene så er det Pigeon Forge
    God tur
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side