At rejse i Corona-tider

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 17/11/20.

  1. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener ikke at du har krav på andet end det SAS tilbyder dig. De tilbyder at flyve om søndagen i stedet. Hvis deres tilbud ikke passer dig, så har du krav på at få pengene/pointene tilbage. Det er i hvert fald den stil de har kørt under Corona. Sålænge det er mere end 14 dage før afgang er der vist ikke noget at komme efter - desværre. Man kan argumentere for, at det ville være god stil af dem, at ombooke dig til EWR, men det er en anden sag.
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  2. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Super, vi skulle være fløjet d. 4.
    Har snakket med United, de vil gerne ombooke, jeg skal bare betale differencen, som naturligvis er skyhøj pga. alle vil derover, samt det var en error fare vi fandt. 50.000kr ekstra er No go. spurgte til refund, der kunne vi få en voucher eller “måske” et refund, hvis den afdeling godkendte det :( fandme ringe service af United
     
    HenrikM, Kenneth K, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Kan godt være det bare er mig, der er langsom ved havelågen - men der er ikke længere krav om mundbind på SAS-flyvninger inden for Skandinavien: Skal man bære mundbind? | SAS

    Men man skal stadig bære mundbind i fx både AAR og CPH - det er lidt mystisk...
     
    Senest redigeret: 19/10/21
    Henry og JackB "Synes godt om" dette.
  6. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    525
    Point:
    93
    Nogen der har en ide om hvornår de forskellige selskaber begynder at udbyde rejser US - EU til andre lufthavne end de 8 der var åbne under corona?

    Vi er ved at planlægge sommerferie (´22) i DK/EU, og finder fortsat kun ind/ud af US via NY/ORD/MIA osv selv i Juni/juli 2022.. Jeg ved godt grænserne først åbner d 8. Nov, men jeg troede at flyselskaberne sad på nåle for at åbne op for disse, og jf. dem selv mangle de jo likviditet...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Jeg har uden problemer fundet IAD (SK) til marts og LAX og SFO (LX) til april, så jeg vil da mene, at alt stort set er åbent.
     
    Fribytter og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Indrejse Norge (OSL)

    Nordmændene har uppet deres game, og kræver (også for vaccinerede) indrejseregistrering og TEST VED ANKOMST.

    Er der nogen der er rejst ind i Norge i dag og som har pejling på hvordan og hvor godt de håndterer det i OSL?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    270
    Point:
    53
    Er der nogen der ved hvordan der forholder sig ved transit?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    SAS vil åbenbart ikke overleve krisen de er midt i.
    Sad og kiggede på en retur flytning til San Francisco til januar og ville gerne være så fleksible at kunne afbestille den og enten får penge retur eller en voucher.
    Voucher er så fortid nu, udgik for en måned siden og hvis jeg vælger Plus så koster det et par tusind i gebyr medmindre man vil flås og betale dobbelt op til en Plus Pro til 11.000 hver vej.
    Ham jeg så snakkede med hos SAS telefonen spurgte om der var mere han kunne hjælpe med, og inden jeg nåede at sige noget blev røret lagt på.....
    Sgu da utroligt!
     
    Erwin Lansing, jacobb, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg rejste til og fra Norge, da de var i fuldt beredskab tidligere i år. Ved ankomst i Oslo er der 15-20 stationer med test, så det går okay stærkt.
    Efter test får du lov at gå og modtager derefter svaret på sms, så man behøver ikke vente på sit svar (sådan var det hvertfald marts-april i år)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    675
    Point:
    93
    Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener. Har du en booking du vil ændre? Eller ville du købe en billet og er “utilfreds” med mulighederne for ombookning? Jeg synes ikke umiddelbart at SAS er (meget) værre end andre når det kommer til fleksibilitet i COVID-19 tider.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  13. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Korrekt, jeg ville købe en billet og syntes ikke SAS er på højde med KLM for eksempel som jeg vidt og bredt har tilbudt fuld refundering af alle deres billetter.
    Konkurrencen er benhård lige nu, og SAS gør det modsatte af deres nærmeste konkurrenter, nemlig at skære på servicen overfor kunderne stedet for omkostningerne intern så de bliver konkurrencedygtige i et marked hvor det pt er survival of the fittest.
     
    Nielspg, Erwin Lansing, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Testcenter i OSL ligger efter customs helt ude i landside.
     
    Magnus og Henry "Synes godt om" dette.
  15. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    De er ikke helt der i dag:(
    Har stået i kø 15 min nu og har nok ca 20 min før vi får en pind i næsen.
    Pt 4 (!) til at teste...:mad:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Hov. Så så de lige jeg rejste med et barn. Kø sprunget over:rolleyes:

    Tid i alt fra kø til færdigt resultat ca 1 time.
     
    Senest redigeret: 4/12/21
    Nielspg, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Kort hop til Warszawa. Man skal stadigvæk udfylde en passenger locator form. Der er dog ingen der skal se den på noget tidspunkt. Den polske er også den bedste og mest intuitive jeg har set af de mange forskellige i Europa. Ved check-in i CPH bliver man høfligt spurgt om man har coronapas. Man skal dog ikke vise noget frem. Men det skal vises sammen med ID ved ankomst i Warszawa.

    På vejen hjem kan man bare downloade sit boarding pass på app'en og så gå hele vejen igennem uden at vise noget some helst andet, hvis man ikke checker bagage ind. Næsten back to normal? Så dejligt!
     
    asf, Calle77, HenrikM og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Rejse hjem fra Bergen igår.
    Ingen mundbind hverken i lufthavn eller fly, til gengæld fik vi besked om at de skulle på igen i cph lufthavn.
     
    asf, Jeblin, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Spændende at vide, at Norge ikke følger EASAs retningslinjer. Håber snart CPH følger efter!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Hverken i indenrigs eller udenrigs bar folk mundbind og de sædvanlige Corona guides var heller ingen steder at se.
    Jeg rejser op igen i eftermiddag, så skal jeg lige holde øje, om ikke det stadig er tilfældet.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side