At rejse i Corona-tider

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af T4L, 17/11/20.

  1. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Var en smut i Bruxelles på SAS Plus. Hverken ud- eller hjemtur havde fået loaded drinks og snacks, men purseren delte dog små slatter vand ud i papkrus fra et par halvlitersflasker. Det havde ikke noget med corona at gøre men udelukkende en forglemmelse fra caterings side.

    Jeg havde forestillet mig, at jeg efterfølgende ville få lidt kompensation i form af en sjat point eller en måltidsvoucher og skrev derfor til kundeservice og efterspurgte en form for kompensation men fik blot følgende svar: "if passengers are willing to travel in Plus and if due to restrictions there is inconvenience caused, then there is no compensation. You accepted to purchase the ticket, hence I regret to inform you that we are unable to compensate. Please consider this as a final answer from our side".

    Jeg er mildt sagt forbløffet over det næsten næsvise svar, og at man ikke per kulance kan give bare lidt kompensation.
    Er der nogen af jer kloge hoveder som har en idé til, hvordan jeg kan 'brokke mig' mere over både manglende forplejning, det afvisende svar, og at det er kundeservice som afgør, at sagen nu er lukket?
     
    Offlyer, Kenneth K, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    - Jamen, det er ikke et svar, blot en remse. De manglende varer skyldes jo ikke en "restriction", men en forglemmelse hos catering selskabet. Det er flabet at skrive til en kunde : " you accepted to purchase the ticket". - Tænk, hvad et par point kunne udvirke i alle sådanne små som store situationer.
    - Selvom SAS headoffice højst sandsynligt har travlt, så bør de informeres. Send f.eks. en mail til
    >>> [email protected]. <<<
     
    Offlyer, T4L, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det er det mest ubehøvlede svar, jeg længe har set. Det er da nærmest at skræmme kunderne væk. Så er der jo ikke andet for end at tage godt for sig af retterne næste gang, der kommer mad og drikkevarer på flyveren.
     
    Offlyer, Kenneth K, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Update: Stadig intet mundbind krav i Bergn lufthavn, alt ser ud som før Corona.
    Til gengæld blev der delt mundbind ud til turen, da vi steg på i København, hvilket er underligt, når det ikke er et krav at de bliver båret.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Wow! Bare wow!
     
    jespersm, PENSIONISTEN, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Det var da et helt vildt ubehøvlet svar! Havde de afvist og beklaget havde jeg nok bare tænkt "okay, dårlig kundepleje", men ikke gjort mere ud af det - men med den tone ville jeg i hvert fald forsøge at gå videre med sagen via højere kanaler a la @PENSIONISTEN foreslår. Vi er nok flere der meget gerne vil høre et eventuelt udfald.
     
    T4L, Kenneth K, jespersm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    fuldstændig grotesk og surrealistisk svar. Det er et firma i dyb krise og desparation der svarer sådan selvom de netop nu skulle have fokus på kunden og rejseoplevelsen og bruge krudtet på at optimere internt, men måske er de muligheder også udtømt?
     
    Offlyer, T4L, jespersm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Tusind tak for support og moralsk opbakning til jer alle. Jeg prøver at skrive til Stockholm og ser, hvad der sker.
     
    Jeblin, mifira, Peter F. og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Er der nogen her der for nylig er rejst til USA efter overstået covid? Skal man have en lægeerklæring eller er det godt nok med QR-koden?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Som jeg læser reglerne skal du bruge dit recovery QR, hvis det er mindre end 90 dage siden du blev testet positiv, samt en negativ antigen test.
    Er selv ude i lignende situation, men kommer ud over de 90 dage.
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    @Nj4220 hvor har du set dette? På CDCs hjemmeside fandt jeg dette:
    Screenshot 2022-03-01 at 12.11.34.png

    Dvs. ikke nogen negativ test påkrævet, men derimod en slags lægeerklæring. En af mine veninder rejste dog for ikke så lang tid siden og fik ikke brug for lægeerklæringen. Så jeg vil meget gerne høre om andres erfaringer.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Men står der ikke øverst i det du sender, at du skal ha en Covid Viral test regardless?

    Skal lige se om jeg kan finde det igen.
     
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
  14. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    "If you recently recovered from Covid-19, you may instead travel with documentation of recovery [...] and a letter from a licensed healthcare provider".

    Jeg forstår også reglerne som @T4L - hvis du har haft corona indenfor de sidste 90 dage, kan du i stedet for en højst 1 dag gammel negativ test fremvise dokumentation i form af f.eks. EU-coronapasset med tidligere smitte, SAMT en lægeattest. Jeg har haft dette undersøgt, da det var relevant for to af vores rejsepartnere på vores snarlige USA-tur. De var smittet i januar 2022, og kunne også nå at rejse tilbage til Danmark på 88. dagen fra deres smitte. De vælger dog i stedet at tage en antigentest dagen før afrejse fra Danmark, da sandsynligheden for at der viser positiv på den gamle smitte er meget lav, og lægeattesten koster 500 kroner pr. person. Havde de været smittet nu eller for ganske nylig, havde jeg nok rådet dem til at betale for lægeattesten i stedet, da risikoen for en positiv test naturligvis er større, jo tættere man er på den overståede smitte.
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Ja okay, vi testede positiv d. 25 december og testede allerede negativt igen 5 januar.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Nu har jeg ringet til min læge. Som @mikkelhk allerede har skrevet koster den påkrævede lægeerklæring 500 kr. :( Problemet med testen er at man sagtens kan teste negativ den ene dag og så positiv den anden, fordi der stadigvæk kan være virus i halsen eller næsen eller hvor det nu gemmer sig efter overstået infektion. Siden testen for at komme ind i USA må være højst 1 dag gammel, kommer det til at knibe lidt med at bestille og få attesten, hvis man har fået et positivt resultat. Jeg tror jeg må bide i det sure æble og betale 500 kr.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Hvornår skulle du afsted?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Tidlig mandag morgen. Så det er desværre dum timing på den måde. Min læge arbejder ikke i weekenden.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Det jo fandme lige om lidt. Afsted med dig med det samme, lad mig gerne vide hvordan det hele går. Skal afsted 2 April, held og lykke.
     
    Kenneth K, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  20. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Det viser sig, at det netop var denne mailadresse, den flabede kunde"service"medarbejder skrev fra, så den er desværre ikke til megen nytte. Måske har du et andet godt forslag til, hvordan man tager sagen et niveau op?
     
    Senest redigeret: 2/3/22
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side