Jeg har netop fået besked om, at min påsketur på point til New York med afrejse d 9/4 er flyttet til d 8/4, fordi flyet fra Oslo til EWR er aflyst. SAS har automatisk ombooket mig til afrejse dagen før, men er lidt irriteret over, at de ikke forsøger at få mig med et andet fly på den oprindelige afrejsedato. Der er ingen ledige billettet på flyet fra København til New York d. 9/4. Spørgsmålet er, om jeg overhovedet har nogen rettigheder her (dvs kan jeg insistere de skal finde pladser på et andet flyselskab på den oprindelige afrejsedato), eller må jeg bare æde denne ændring fra SAS? Billetten er en bonus-billet, og der flyves business.
Som sådan følger SAS de normale retningslinier som jeg ser det. De har kontaktet dig i god tid før afrejse og tilbudt dig anden rejsemulighed (dagen før). Så jeg mener ikke at de skal tilbyde dig afgang med et andet (Star) flyselskab for at få dig afsted samme dag - desværre.
CPH-FCO for to dage siden. Efter de officielle regler skal man stadigvæk have coronapas ved indrejse til Italien. Men der blev ikke checket noget som helst, hverken ved check-in eller ved ankomst.
Idag skulle SAS efter sigende genindføre “pre-corona” service på business class, altså skål med varme nødder, pænere præsentation af mad m.v. Det bliver dejligt at komme tilbage til en ordentlig business class oplevelse igen. Jeg får muligheden for at opleve det på egen hånd om 5 dage, men skulle nogen af jer prøve det inden så giv gerne lyd om oplevelsen
Jeg er på business i dag. Varme nødder er tilbage og serveringen er næsten helt som pre-corona. Det eneste anderledes er, at der fortsat serveres på bakke frem for opdækning på dug.
Dejligt at få bekræftet. Flyver næste torsdag og er kun anden gang jeg flyver på biz, så glæder mig til at få den "rigtige" oplevelse, da sidste gang var deres corona løsning
På bakker er altså for usselt. Det holder bare ikke. Det et jo ikke et IKEA cafeteria Er menuerne tilbage?
Fløj LAX-CPH søndag. Menuer er tilbage, der dækkes op med dug, drinks med varme nødder i skål. Dernæst serveres bakken, og man får herefter den valgte forret serveret. Derefter bliver hovedretten serveret fra serveringsvognen, hvor de forskellige hovedretter er udstillet. Til slut kommer oste og dessertvognen ind, og man får serveret herfra. Overordnet set en rigtig fin oplevelse, dog med den elendige mad fra LAX catering, modsat turen ud fra CPH. Iøvrigt rigtigt godt serviceniveau fra veloplagt cabin crew både i søndags, og i særdeleshed på udrejse CPH-LAX d. 22/5, hvor vi havde glæden af Ole Kaptain som purser - har gennem årene oplevet en del ture med Ole, og der er altid garanti for super service, og glade smil! Ægte SAS Classic Service!!!