BA Kredit kort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 22/3/15.

  1. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Så er der 7.000 avios som bonus igen

    Kampagne!

    Ansøger du om et British Airways Mastercard før 31.dec 2015 og bruger for mere end 30.000 kr. de første 3 måneder med dit nye kort, vil du få ekstra 7000 Avios point.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg har ikke været så god til at dele erfaringer selvom jeg måske havde en vinkel, som jeg ikke havde set andre kommentere på, men i lyset af den store interesse for Travelcash, gebyrer og kreditkort generelt hermed et par personlige observationer på BA kreditkortet for at råde bod på det:

    Gebyrer
    Det overraskende/geniale ved kortet, er at langt de fleste butikker ikke betragter det som et Mastercard kreditkort og derfor ikke pålægger gebyr!

    Har brugt det utallige gange i Netto, Menu, Irma og mange andre butikker som normalt pålægger gebyr.

    Pudsigt nok har en enkelt Fakta butik pålagt det gebyr - endda forhøjet gebyr som et udenlandsk kort. En tankstation har også villet pålægge kortet udenlandsk takst. Det samme på nettet.

    Nogle terminaler kalder det betalingskort, mange andre ligefrem Mastercard.

    For os der hader gebyrer, åbner kortet for mig at se helt nye muligheder for at optimere indtjeningen "gratis" og jeg er derfor egt ret vild med kortet. Jeg er lidt overrasket over at ingen i forummet har fortalt om den vinkel. Måske er der for få der er hoppet på det?

    Årsgebyret på 295 kr. trækkes på første faktura.

    Optjening
    Optjeningen på 10 avios per 100 kr. skal forstås bogstaveligt. Køb under 100 kr. optjener ikke point. Køb for 199,95 kr. ligeledes kun 10 avios og så fremdeles. Det skaber endnu en overvejelse i forhold til at bruge det meste optimale kort ved hvert køb. Har ikke testet det for køb hos BA (dobbelt indtjening). Skulle også give ekstra avios ved betaling med kortet hos Avis, men det forudsætter du også krediterer lejen til BA.

    Kreditering
    Avios krediteres ugentligt, for mig normalt lørdage, for tiden dog tirsdage. Det kan være praktisk hvis man mangler nogle få avios til en redemption. Og det er det eneste kort jeg kender, som krediterer point inden betaling.... Løbende kreditering holder dine avios i live for evigt.

    Netbank
    Har ikke mange funktioner, men jeg sætter pris på den er opdateret real time. Man kan se straks kortet er brugt, at et beløb er reserveret i en bestemt butik.

    Kundeservice
    Virker som ikke eksisterende. Mails besvares ikke. Har ikke prøvet telefonisk. Vil nødigt få et problem med kortet som skulle løses af kundeservice....

    Opkrævning
    PBS trækket er automatisk sat op til kun at trække en lille andel af udeståendet. Nok for at skabe mulighed for at pålægge kreditrente og gebyr. Jeg synes det er mega irriterende og lidt for "smart" en forretningsmodel.

    Sign up bonus
    Kører pt igen. I følge vilkårene kan man ikke få den hvis man har haft kortet inden for de sidste 6 måneder. Hvis der kommer en årlig kampagne, skulle det give mulighed for sign up årligt og dermed mindste 10.000 avios for 30.000 kr. på kortet.

    Samlet
    Synes kortet har nogle gode, unikke features og håber det forsætter gebyrfrit - don't tell anyone :) Det giver mulighed for at optimere i butikker med gebyr på andre kort, men gør jo sådan ikke livet lettere, når man nu skal jonglere mellem mange forskellige kort (fx SAS EB MC eller DC) og betalingsløsninger (Mobilepay på SAS EB MC) for at tjene de sidste point billigst muligt.... Det kræver en indsats at være pointjæger
     
    Senest redigeret: 13/10/15
    Ali Taran, Michael Wahl, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Takker for denne udemærket analyse - det giver bestemt et godt overblik og også dine erfaringer er god info :)
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    så optjening er ikke akkumulativ men per hver enkelt transaktion? Det er jo håbløst for betalinger af små beløb (e.g. frokost og MobilePay).. dog positivt at det ikke giver gebyrer i nogle butikskæder.
     
  5. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Præcis, per enkelte transaktion. Du kan ligefrem tracke hver transaktion i din avios statement med transaction date og posting date. Igen det øger kompleksiteten i dit valg: vil du fx hellere have 10 avios for 199 kr uden gebyr eller ca 19 EB på et EB MC med gebyr? Eller 10 for 150kr eller 15 osv...?

    Og jeg glemte at skrive at MP slet ikke vil godkende kortet. Ihvertfald ikke da jeg prøvede de første mange dage efter modtagelsen.

    Det er et kort med nogle helt særlige karakteristika. På godt og ondt
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    MP? MobilePay?
     
  7. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Ja, mobilepay
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nu er der signup igen på kortet, fået mail idag:

    "You’ll receive 2,000 Avios the first time you use your card and what’s more, apply before31 January and you’ll receive another 7,000 Avios when you spend DKK 30000 within your first three months. That’s a total of 9,000 bonus Avios – enough to fly to London or Bergen and back*.

    On top of that, you’ll also get 10 Avios for every DKK 100 you spend on everyday purchases, as well as double Avios when you use it to buy flights and holidays with British Airways. If you hire a car with Avis using your British Airways World MasterCard you’ll also collect 250 bonus Avios."

    Ser ud til, at det er det samme som da @jakobv84 startede den her tråd
     
    Michael Wahl og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg fik den samme mail. Jeg har dog ikke folkeregisteradresse i Danmark, hvilket desværre gør det umuligt at få de her kreditkort.
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Skal det så være nu at jeg vælger det kort, da jeg jo er blevet en "loyal" BA Fan :)

    Måske - det er noget vejen frem, da der er flere point i det end med SAS kortet.
     
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Ja, kom bare forbi :)
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Jeg kan ikke se der er sige up bonus ved start inden 31 jan.
    Kigger her
    https://britishairways.resursbank.dk/

    Har I et andet link?
     
  13. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Har nu oplevet at en Kiwi butiks kortterminal også betragter kortet som et udenlandsk kreditkort med forhøjet gebyr.

    Det er heldigvis stadig gebyrfrit at bruge i taxa 4 x 35, Dantaxi, Netto, Meny, restauranter, m.fl
     
  14. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    @Kristian
    Kan du sende det link du fik i mailen med teksten omkring bonus før 31/1?
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bonus igen...

    As a British Airways Executive Club Member, you can collect up to 9,000 Avios when you successfully apply for the British Airways World MasterCard before 30 June 2016 — that's enough for a reward flight to London and back*.

    You'll receive 2,000 Avios when you use your card for the first time and an extra 7,000 Avios if you spend DKK 20000 within the first three months of signing up.

    Plus, collect 10 Avios for every DKK 100 spent on everyday purchases and 20 Avios for every DKK 100 spent on flights and holidays with British Airways, so you can reach that reward flight or upgrade even sooner.

    https://documenthandler.resurs.com/...e=ansokan-british-airways&land=DK&language=da
     
    *flyer, Michaelolesen og Michael Wahl "Synes godt om dette"
  17. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Gælder det mon også MobilePay transaktioner, det forbrug på 20.000 man skal nå op på? :rolleyes::)
     
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Principielt mener jeg at det burde, men der ligger vist nok et problem i at kortet ikke kan bruges til MobilePay da de opfatter det som et udenlandsk kreditkort. Det var i hvert fald status sidst nogen med kortet opdaterede os her på forumet!
     
  19. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Har en del probs med mit BA Mastercard hos Resursbank

    Jeg har haft det nogle måneder nu - men har ingen point modtaget på min BA konto trods at jeg har brugt det flere gange.
    Til gengæld er jeg begyndt at få mails fra BA med et helt nyt Executive Club medlemsnummer...
    Tror I nogen ved en fejl har oprettet et helt nyt nr til mig? Og nogen der ved hvordan man undersøger det? For Resursbank siger de ikke kan hjælpe :-S
    (Sidder pt. på hold hos BA medlemsservice) :)
     
  20. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Har du checket om ikke BA har en merge accounts funktion eller spurgt til det? Det har en del programmer fx Hilton Hhonors og kan bruges hvis man har fået oprettet flere konti.
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.

Del denne side