BA Kredit kort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 22/3/15.

  1. melisa1978

    melisa1978 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Hejsa

    Fik du nogensinde løst det? Jeg har ikke fået point de sidste 2 måneder nemlig, og der er ikke meget respons fra Resursbank. :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Nope - fik aldrig løst det.

    Så har besluttet at opsige mit BA kreditkort.
    Men det ændrer ikke ved mit udestående med BA. Har nemlig modtaget Avois på nu fire forskellige konti.. De roder vist virkeligt rundt i det.
    Og eneste mulighed for kontakt til dem er en telefonlinie i tyskland som der var lang ventetid på sidst jeg prøvede (jeg gav op efter 15 min)...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Prøv et brev til Bremen eller en fax (old school). Det virkede fint for mig ved et navneskifte. De ringede tilbage og virkede professionelle. De taler engelsk :)
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Er det første år med kortet gratis?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Nej, fuld pris første år, og trækkes hurtigt - inden for en måned som jeg husker det
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Ja - og de opretter et nyt BA nummer til dig fremfor at give pointene på det nummer man oplyser på ansøgningen :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hvad for noget - opretter de et nyt BAEC Nummer når man har ansøgt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Ikke for mig men Michael har problemet, og det er vist aldrig løst tilfredsstillende.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Ja - til mig oprettede de et nyt nummer og brugte ikke det jeg skrev på ansøgningen.
    Så nu har jeg flere numre, kan ikke få fat i BA kundeservice og Resursbank kan ikke hjælpe.
    Så nu har jeg lagt kortet frem derhjemme og skal have skrevet og trukket mig ud af det Mastercard i hvert fald (Længe leve SAS MC som bare virker) :)
     
    Henry og Schwert "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ja, og dejligt at der allerede er tikket dobbelt point ind for september, hvor jeg d. 27. betalte lejen af vores hus i Florida i nytåret 3000 ekstrapoint for 15.000,-
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Thomas BL

    Thomas BL Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    64
    Point:
    13
    Det ser ud til, at man nu kan opnå i alt 9000 Avios ved blot 3 transaktioner indenfor 3 måneder. (2000 for oprettelse + 7000 for transaktionerne. Frist for ansøgning er 31. december 2016. Koster fortsat 295 i årsgebyr.

    britishairways.resursbank.dk
     
    RasmusH, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Dumpede lige mail ind fra BA Mastercard, Resurs Bank, at man nu optjener 15 Avios pr 100kr, i stedet for 10. Tak for det. :)
     
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var da en positiv nyhed når vi ellers ser at andre kort (fra SAS) lukkes ned eller devalueres.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Dejligt nyt. Jeg har ikke fået mailen, selvom jeg har kortet. Men jeg kan se, at de har også ajourført hjemmesiden, så det er nok gældende allerede fra nu.

    Det er flot, at Resurs Bank og BA går imod tendensen og er aggressive i markedet. De har fx også haft kampagner med et reduceret årsgebyr i stedet for høj sign-up bonus.

    Ulempen ved kortet er, at en 199.99 kr.'s transaktion udløser samme antal point som en på 100 kr. Til gengæld udløser kortet ikke gebyr i mange terminaler, hvor "almindelige" MC kort gør. Den øgede indtjening kompenserer i et vist omfang nu for det første.

    Jeg synes dette gør kortet endnu mere interessant og det fører sikkert til, at jeg flytter mere forbrug over på det.
     
    Henry, Kasper og tbh "Synes godt om dette"
  15. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Min hustru og jeg brugte begge vores kort til køb over 100 kr. sidst i februar fx. den 25.2. De køb har givet 0 Avios. Der er formentligt sket en fejl i forbindelse med ændringen fra 10 til 15 Avios. Har skrevet til kundeservice, pt. uden svar. Nogen der har samme problem?

    Har I andre fået tildelt 15 Avios for nogen af jeres transaktioner endnu?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Har haft kortet siden lancering, jeg fik brugt 30 tkr rimelig hurtigt da jeg handlede for familie mv.

    Men Bonus udeblev det fandt jeg ud af andre omveje, kontaktede BA der oplyste det var Resurs Bank der stod for tilskrivning af Avios, i den anledning skrev jeg til dem og det blev klaret rimelig hurtigt - servicen hos Resurs bank er god imho.

    Dog fuldstændig forrykt man ikke kan tilmelde til BS med fuld betaling hver måned, de sender faktura med post - ja de har også online :mad::eek::oops::(

    Men tilskrivning af Avios er noget rod det tilskrives i øst og vest så har opgivet at kontrollere om det er korrekt, jeg overvejer bare at droppe kortet, ligeledes fordi det nogle steder registreres som udenlandsk MasterCard - Telmore siger det er udenlandsk udstedt.

    Hvor har du oplevet dette?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Interessant at man kan få så forskellig opfattelse af deres kundeservice:). Jeg har mailet til dem tre gange om forskellige ting og har aldrig modtaget noget svar:(.

    Siden de skiftede til 15 avios per 100 kr. er jeg konsekvent blevet "snydt" for point. Jeg ringede derfor til dem for et par uger men problemet er ikke løst.

    Jeg har brugt kortet rigtigt mange gange uden at udløse gebyr i mange fysiske butikker, som på det tidspunkt tog gebyr på andre MC kort fx Netto, Meny, Dantaxi, 4X35, Bilka, Irma, Ilva, Føtex, apoteker, Emmerys, Bahne, osv. Nogle få butikker gennemskuer dog kortet og kræver udenlandsk gebyr fx Fakta og Kiwi.

    Enig: Til online brug er det ikke optimalt. Enten virker det slet ikke, eller også anses det som udenlandsk kort med forhøjet gebyr. Virker heller ikke til Mobilepay.
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  18. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er vel en 6 mdr +/- et par siden jeg sidst havde kontakt til dem, mail og telefon, det var lige netop vedr. det med at det registreres som udenlandsk MC nogle steder.

    Kan da lige tilføje at IFKLs tankstation taksere det som DK MC, fandt lige en bon fra automaten :p.

    Det er utroligt at de ikke oplyser de tilskrevne Avios på konto udtog, men jeg finder kontoudtog forvirrende.

    Jeg har lige kigget på min Avios statement og siden feb har alle været delbar med 15, men igen har INTET overblik - det er vel også det de kan lide ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg afstemmer mine køb på Resursbanks kontoudtog over mod min avios statement i BA app'en, det er det nemmeste for mig.

    Siden februar har alle mine køb over 100 kr., men under 200 kr. givet 0 avios i stedet for 15. Køb over 200 kr. men under 300 kr. 15 i stedet for 30. Og så fremdeles....

    Det samme gælder for hustruens kort. Jeg er langt fra happy :mad:

    Virker som en systemfejl. Er du sikker på, at du har fået hvad du har krav på?
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  20. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Nej men tror jeg vil gå igennem med tættekam - så tak for at ødelægge den kommende søndag :mad:

    Skal nok komme med en update på hvad jeg finder tidligst søndag ;)
     
    PilgrimofScandinavia, jakobv84, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side