Bedste kreditkort til firma

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af KrisFons, 22/1/19.

1. KrisFons

KrisFons Nyt medlem

Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Hej Insideflyer

Har luret herinde uden en bruger i mange år - tak for mange spændende indlæg og debatter.

Jeg overvejede først at poste dette spørgsmål på Linkedin, men tænkte i stedet, at Insideflyer da måtte være stedet, hvor jeg kan få de bedste svar.

Helt kort:
    Jeg driver mit eget rejsebureau (Rejsekris Tours), hvor jeg foretager en del online bookinger (hos Expedia etc) for kunder. Pt bruger jeg et PLEO Mastercard, men jeg er bange for, at jeg snyder mig selv. Burde der ikke eksistere en smart (fx) Mastercard-løsning, der giver en masse fordele i form af f.eks. lounge-adgang og lignende?

Jeg kender til Eurocard og First Card. Er det den vej jeg bør gå eller er der bedre alternativer derude?

På forhånd tak :)

Kristoffer

asf, PENSIONISTEN, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Der er vist ingen kreditkort der giver loungeadgang, hvis ikke kortholder er med - heller ikke i de tilfælde hvor der måtte følge et Priority Pass kort med.

Derimod kan der være nogle muligheder for optjening af bonuspoint - men jeg ved ikke om der der gælder samme regler for Corporate kort som for privatkort.

PENSIONISTEN, Beaglen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,766
    13,472
    Point:
    113
    Jeg forstod det faktisk på en anden måde: Et firmakort, som giver private fordele.

Men så et par afklarende spørgsmål:
    • Er dette rigtigt forstået (at fordelene skal være for dig personligt)?
    • Er firmaet et selskab (aps) eller personligt?
    • Hvilke fordele går du helt konkret efter? og hvor meget har du brug for?

PENSIONISTEN, Beaglen og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  4. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    PLEO er et (udenlandsk) pre-paid kort, så ja, spørgsmålet er hvordan det bliver brugt.
    Udsteder Rejsekris et kort til hver rejse-kunde, som så bruger det til at betale for hotel m.v.?
    Eller bruger Rejsekris kortet til at betale on-line for kundebookingerne?
    Hvis det er for at få private fordele kan et 'normalt' kreditkort give mange muligheder for bonusoptjening - men til gengæld give udfordringer omkring en høj kreditgrænse (selvom mange MasterCard i praksis fint kan fungere som 'prepaid' og derfor bruges over kreditgrænsen).

Senest redigeret: 23/1/19
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    551
    1,173
    Point:
    93
    En del private kreditkort herunder SEB SAS MC, er kun for private. De skriver gerne i T&C at erhvervsbrug ikke er pointgivende. Så hold øje med det. Hvis du alligevel tager chancen er du bekendt med risikoen.

PENSIONISTEN, KrisFons, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. MaHA

MaHA VIP medlem

Beskeder:
    265
    645
    Point:
    93
    Vil lige flage for, at det ikke er alle, fx hoteller, der tager i mod såkaldte virtuelle kort, der ellers er ved at være populære hos indkøbsafdelinger rundt omkring.

(Ikke at jeg ved, om der er udstedere, der giver gode benefits til kortholder)

Henry "Synes godt om" dette.
  7. KrisFons

KrisFons Nyt medlem

Beskeder:
    3
    9
    Point:
    3
    Mange tak for jeres svar!
    Lad mig præcisere:

- det er mit firmakort, der bruges til at booke hoteller, seværdighedsbilletter, transport og lignende online.
    - firmaet er Aps
    - det jeg efterlyser er et kort, der vil give mig personligt nogle fordele i forbindelse med rejser, det kunne f.eks. være lounge-adgang, point hos flyselskaber eller lignende

SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,766
    13,472
    Point:
    113
    Fint, så skal forsøge med lidt forskellige input (som går ud over kreditkort):
    • Jeg går ud fra, at du omsætter så meget, at du ikke kan bruge dit personlige kort, men skal have et firmakort til dit aps.
    • Min tidligere arbejdsgiver brugte Eurocard, som også sendte alle posteringer elektronisk, så de gik automatisk ind i vores bogholderi. Sådanne fordele er også værd at tage med.
    • Jeg går ud fra, at dit aps har konto i samme bank, som du selv har. Nogle banker tilbyder kort med lounge adgang, rejseforsikring etc. Tjek, hvad din bank kan tilbyde dig på firmakortet.
    • Nogle banker har deres eget fordels program. Se, hvad dit aps kan give dig af "private" fordele.
    • Flere flyselskaber har deres egne loyalitets programmer for virksomheder. Jeg er selv med i Lufthansa (partnerplus benefit), SAS (SAS for Business), Czech Airlines (OK Plus Corporate). Det er muligt du kan få bedre fordele som Rejsebureau - eller at et rejsebureau ikke kan benytte disse.
    • Hoteller har også deres programmer
    • Der er forskellige kort med payback. Det har jeg dog ikke brugt. Søg på IF, så vil du finde tidligere beskeder om dette emne.

PENSIONISTEN, CHIP, MaleneChristensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. KrisFons

KrisFons Nyt medlem

Beskeder:
    3
    9
    Point:
    3
    Mange tak, Henry!

Du nævner flere ting jeg ikke kendte til - bl.a. SAS for Business, hvor jeg netop har tilmeldt mig. Eurocard virker også mere og mere som den oplagte løsning.

Det er en spændende 'verden' og jeg er fortsat rookie :)

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    614
    1,681
    Point:
    93
    slettet

11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,766
    13,472
    Point:
    113
    Jeg kender ikke kortene godt nok til at kunne bekræfte din konklusion. Jeg ved blot, at der kan være mange andre kriterier, end bonuspoint og lounge adgang, du skal kikke på.

En lille detalje: Du skal også tjekke hvor meget, du skal betale for udenlandsk valuta. Der kan være noget at hente her.

KrisFons "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    En detalje mere: Formoder, at du som bureau har tegnet de nødvendige forsikringer direkte ved et forsikringsselskab, så det ikke har betydning, at kortene har ret forskellig forsikringsdækning, især ved blanding af privat/erhvervsrejser.
    (edit: Det har @Henry allerede nævnt, men en god gerning kan ikke gøres for tit :cool:)

KrisFons og Henry "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Danske Bank har et Platinium MC til erhverv, som min mand har. Det inkluderer fri PP inkl. ledsager + mulighed for en ekstra ledsager formedelst 150 kr.

Du optjener umiddelbart ingen point med kortet, men rejseforsikringen er god og den dækker både privat (inkl. din medrejsende familie) og den dækker erhvervsrejser. Rejsen behøver ikke være købt med kortet.

KrisFons, Erwin Lansing, sunebuhl og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side