Bedste lounges I har besøgt

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Clipper, 19/9/14.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Kontrakt lounges - altså lounges du betaler dig adgang til eller kommer ind med kort som Diners club eller Priority Pass.
    De fleste lounges nævnt i denne tråd er airline eller alliance lounges men man kan blandt kontrakt lounges også finde både elendige steder og små perler

    Tre eksempler fra nylige besøg.

    Berlin/TXL - vel den dårligste lounge jeg nogen siden har besøgt. Ligger landside i terminal 1. Alt er gammelt , småt og nedslidt så fint i tråd med resten af TXL. Hold jer væk.
    Hamburg/HAM - Airside terminal A - meget fin og ny lounge med perfekt overblik over flytrafikken og frem for alt
    altid varme og velsmagende pølser. Perfekt serviceminded personale uden drager. Et besøg værd på et milage run hvis man ikke har status
    Dubai/DXB - Dubai International Hotel first class lounge terminal 1. Meget flot lounge med god servering på alle tider af døgnet og har åbent 24/7. Hvis man skal slå et par timer ihjel mellem to fly er det loungen efter min mening.


    Har I andre eksempler ?
     
    Senest redigeret: 30/9/15
    tbh "Synes godt om" dette.
  2. AlexP

    AlexP Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Enig omkring Lufthansa's Senator Lounge i EWR - i lørdags kørte de Oktoberfest stil - med pynt, hvid pølse, sauerkraut, pretzel, apfelstrudel og hvad der dertil hører af øl ;o) :)

    SAS loungen i EWR er ofte alt for proppet....
     
  3. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    UA loungen bi LHR er nok en af Europas bedste business class lounge.
    Der er alt lige fra tortillas til frugtsalat, og lækker indretning.
     
  4. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Bedste: The wing HKG, the long bar er et rart sted

    Ringeste:
    - Diners lounge i SXF. Forrykt dårlig
    - Diners lounge i MNL. I den gamle terminal, på niveau med ovennævnte, men tænk hvor billigt det er at drive en lounge på Filippinerne sammenlignet med i Tyskland.
     
    clager og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Må tilføje at United Club HKG skal have et plus:

    Der findes køleskabe fyldt med dåseøl rundt omkring i loungen. Så kan man diskret fylde rygsækken, til en tur hjem i SAS GO;)
     
    jefi99, clager, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg var lige kort forbi i søndags (om morgenen), og ja, det er en sej lounge, og en sej bar. Men hold op hvor var jeg skuffet over maden. Det lignede noget fra morgenbuffeten på et Holiday Inn Express.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    1. Air NZ Koru lounge, Auckland + ny domestic i Christchurch - egen barista, stort udvalg af mad, flot design.
    2. Virgin Australia lounge, Sydney - bare god og rigtig mange ting at tage sig til.
    3. SAS Guldstue, CPH - ikke fordi den er top of the pop, men nok fordi man kender den så godt og føler sig hjemme.
    4. LH Senator - Non-Schengen i FRA

    Enig med @clager at SXF er under al kritik, men det synes jeg desværre er tilfældet i mange Diners Club lounges. Om et par uger skal jeg prøve DC lounge i HEL som er Finnairs Schengen lounge. Finnairs plejer nu også at være helt OK
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg troede også du havde været i Concorde Room...? Den må da høre til på listen eller fejlede den?
     
  9. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Min omtale gik nu på Berlin Airport Club lounge i TXL terminal A som bruges af DC/PP - jeg kender heldigvis ikke SXF loungen men den kunne
    @CHA211 så advare om
     
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Tænkte vi hellere lige måtte genoplive denne tråd for et kort øjeblik.
    Efter at have besøgt først Delta Sky loungen i Tokyo/Narita og senere Japan Airlines Sakura loungen I Tokyo/Haneda kunne de snildt begge to komme på min top10 liste over airline lounges i hele verden.
    Ved at flyve med KE eco NRT-ICN havde jeg muligheden for at besøge alle ST lounges med mit AZ Goldcard og jeg valgte Deltas Sky lounge. Helt fantastisk lounge med udsigt over startbanerne og en udsøgt servering , masser af plads og fremfor alt den japanske fadølsrobot med Asahi og Sapporo. Se billedet. Den gør at man ikke fumler med fadølllet og får mere skum end øl. Findes også på mange restauranter i Japan.Må kun bruges med frostede glas direkte fra køleskabet.
    Jeg fløj HND-DOH med QR og kunne derfor besøge OW loungen som var JL Sakura loungen. En lounge i to etager med skyview på øverste og dining fra buffet nedenunder. Mange valgmulighederne for at spise alt hvad hjertet begærede. Igen fadølsrobot så det valgte jeg til sushi + dimsums.
    Der var næsten helt fyldt i loungen men der var pænt og rent i den sene aften med masser af afgange mod sydøstasien og usa.
    Besøgte også KE business lounges i NRT og GMP men ingen af dem er værd bruge ord på - bare jævnt kedelige.
    2015-11-05 12.33.34.jpg 2015-11-05 12.30.54.jpg 2015-11-07 23.26.37.jpg 2015-11-05 11.59.45.jpg 2015-11-05 12.33.03.jpg
     
    Senest redigeret: 12/11/15
    asf, Ulrik, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side