Betal regninger med MobilePay

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 13/10/18.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har ikke tjekket, om jeg får mine point. Synes dog, det er uoverskueligt.

    Jeg får minimum 3 (og sommetider 4) linier på min EB-konto.
     
  2. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Har aldrig oplevet, at jeg ikke har fået point overført. Men år-til-dato har jeg samlet fået flere point overført, end jeg ifølge app'en har optjent. Har kun i to måneder oplevet at få færre point end optjent. Agter dog ikke at gøre noget ved det, så længe jeg samlet er i plus...

    Det virker, som med alt mulig andet EB-relateret, fuldstændig random, hvad der foregår i de bagvedliggende systemer. Uden at sige for meget, så er Pointshoppen i øvrigt en sand guldgrube, hvis man ønsker at lukrere pointmæssigt af de bagvedliggende systemer...
     
    MrJensen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jep - har ikke fået kogle endnu..
    Og står faktisk og skal bruge dem
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    :eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Havde samme problem, men fik det løst ved at hive fat i nogen af højtstående folk. Sender lige en PM
     
    MrJensen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  6. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det er du da nødt til at fortælle lidt mere om? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Nej, det skal han ikke. For så bliver det ødelagt for flertallet som godt kan finde ud af behærske sig. Det må I klare over en DM i så fald :)
     
    AaB_CPH "Synes godt om" dette.
  8. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Korrekt. Dog er der intet fordækt i det, jeg hentyder til. Har blot brugt Pointshoppen så tilpas meget, at jeg har kunnet konstatere, at deres referralsystem har flere huller end en si. Med det i mente er det alligevel tankevækkende, at Loyalty Key formår at drive så god en forretning, som de gør. Hatten af for det.
     
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Ja, der er rigtigt, at man kan tjene godt med point, hvis man køber ind via pointshoppen, købe i butikker hvor man tjener point på indkøb og betaler med SAS MasterCard. Specielt, hvis der kører kampagner.

    Men jeg vil ikke kalde det huller.
     
  10. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Et spørgsmål til mobile pay overførsler. Jeg kan ikke se jeg betaler noget særskilt gebyr for at overføre med SAS Mastercard, kan det passe?
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Det samme her. Så min konklusion er, at det er gratis.
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  12. DavidJensen

    DavidJensen Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Hvordan forholder det sig, hvis en butik ikke tager i mod Mastercard, men tager i mod MobilePay?

    I dette tilfælde er det en tandlæge regning på 40.000,- som hvor de fortæller de tager VISA og MobilePay, men ikke Mastercard.

    Mit spørgsmål er så, kan man betale med Mastercard alligevel når det foregår igennem Mobilepay?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Som jeg forstår din situation: Ja. Du betaler med Mobile pay. Tandlægen får betalingen som Mobile Pay betaling, At den så trækkes på dit MasterCard er en helt anden sag.

    Men, der er nogle beløbsgrænser, der gør, at det vil tage nogen tid. Andre kender disse meget bedre end jeg. Men så vidt jeg husker, kan du højst betale 3000 kroner om dagen - og højst 15.000 kroner om måneden. Så en regning på 40.000 tager nogen tid. Måske skulle du allerede nu begynde at overføre penge til tandlægen, så mest muligt ryger over dit MasterCard. Så må du betale resten på anden måde.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det nemme svar er: Prøv!

    Jeg er enig med Henrys indledende svar - det burde kunne lade sig gøre. Jeg synes bare jeg kan huske en tilsvarende situation, hvor det ikke lykkedes for mig, men det er længe siden, så jeg husker ikke detaljerne.

    Så er der beløbsgrænserne. Her er der to sæt grænser: Den ene grænse er sat af MobilePay og afhænger af, hvordan du er "valideret" hos dem. Hvis du legitimerer dig med NemID osv., er beløbsgrænsen rigeligt høj.

    Den anden beløbsgrænse handler om, hvor meget din kortudsteder vil tillade, at du betaler med MobilePay. SAS Mastercard har ganske rigtig en grænse på 3.000 kr. om dagen, men det gælder OVERFØRSLER med MobilePay, ikke betalinger i butikker. Jeg har fx lige betalt en værkstedregning på 7.500, og det gik fint.
     
    Erwin Lansing, SebastianBruun, MatthiasWagner og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Det hedder 3500kr pr dag og 15000 pr løbende 30/31 dage. Dvs hvis du bruger 5x 3000 kr d. 5-6-7-8-9/2, så kan du ikke gøre det før d. 5/3 igen måneden efter. :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det er forkert ift. Betalinger af regninger, som er det der bliver spurgt til her.
    Du kan godt købe take-away for 40.000 kr. Ved brug af MobilePay på Hungry.dk hvis du lyster...
     
    jtraveler, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  17. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Det er måske mig der ikke gjorde det klart nok, det var ment @Henry og @danielbirch at den daglige grænse hedder 3500 pr dag :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. DavidJensen

    DavidJensen Nyt medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Tak for svar alle sammen :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Den kendte jeg ikke til, mange tak! Troede bestemt at "mobilepay er mobilepay", vidste ikke de differentierede inden for mobilepay mellem forretninger og overførsler.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Blot for at være helt sikker. Skal det forstås på den måde, at grænsen på 3.500 / 15.000 gælder, når du overfører penge til et telefonnummer (8 cifre), mens der ingen grænser er, hvis du overfører til en erhvervskonto (5 cifre)?

    Baggrund: Min lokale frisør får betalingen på hans telefonnummer - og har også oplevet, at en taxichauffør tog betalingen på et telefonnummer. Mobile pay kan vel ikke skelne mellem denne overførsel og når jeg overfører penge til min nieces fødselsdagsgave?
     
    jtraveler og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side