Easyjet og Norwegian kan godt nå at servere og indkassere penge til Berlin, jeg har hørt at det i SAS tilfælde er et levn fra de gode gamle overenskomster?
Måske skulle personalet på flyet aflønnes som tjenere på restauranter: Drikkepenge = x% af salget. Jeg tror, det kan motivere.
Ikke en model jeg ville være fan af. Bl.a. fordi: 1: Det er nedernat være kunde og blive udsat for ekstra forsøg på at sælge når du allerede har betalt for din billet 2: Uanstændigt er måske et for stort ord, men jeg tror i hvert fald det ville være dårlige arbejdsvilkår for de FAs der skulle arbejde under det. Ja, ja nogle har det for godt, hvis det kan være rigtigt med de 80 minutter, men derfor skal det jo heller ikke være laveste fællesnævner.
Du har ret. Havde tidligere på året en tur til Brussels med RyanAir, på hjemturen der stod der en stewardesse og holdte en salgstale der varede hele flyeturen. Det var ikke fedt i et fly kl. 6 om morgenen.
Har nu prøvet det. Det var en nasset omgang med dressing, fedt og krummer ud over bord, sæde, hænder, fordi det var vanskeligt at dykke ned i den dybe dåse med den minimale gaffel. Og chokolade? Næh, sådan noget havde de ikke ombord. Konklusion: Flot æske, men vældig upraktisk, og ingen dessert. Lidt øv.
Nu har jeg fået lov at prøve den nye SAS cube på CPH-FCO og jeg kunne faktisk rigtig godt lide både design og mad. Desværre fik jeg ikke taget et billede af selve maden, men her er menukortet. Problemet var lidt at kalkunstykkerne var lidt for store til bare at slynge dem ned og det var lidt vanskeligt at skære dem nede i kuben. Men her kommer et lille tip: vinaigretten og brødkrummerne kom i en ekstra lille beholder med to fordybninger. Tag indholdet ud, vend beholderen om og vupti - så har man et lille skærebræt! Jeg undrede mig bare over "Turkey pastrami from Shelland". Var tanken ikke at det hele skulle være nordisk og er Shelland ikke en lille landsby i Suffolk i England?
Tanken var primært nordisk eller "new Nordic" om man vil. Men hvis der ikke var råvarer nok og i ok kvalitet/pris så ville SAS vælge andre. Men det var meningen at det skulle kunne spises uden brug af kniv.