Booke forskellige rejser på samme bookingnummer - SAS?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 31/7/16.

Tags:
  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ja præcis, nogle få bagerst er gratis. Dog ikke lige dem jeg havde tænkt mig at vælge ;-)
     
    Senest redigeret: 1/8/16
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Hvilke sæder kan folk anbefale på Go?
     
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se andet end at det ville have virket for mig. Jeg oprettede en booking, og kom hele vejen igennem til betalingsiden hvor der stod angivet X gange 0 kr. i sædegebyr, selvom jeg havde angivet en anden som rejsende.

    Men det er selvfølgelig også muligt at det er en fejl i systemet, at man ikke bliver opkrævet gebyr når billetten ikke er til en selv, sådan som også @isolCBflyer angiver ovenfor. Så måske er du heldig, måske ikke...
     
  4. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Du kan godt vælge sæde til 0kr ja, sædeudvalget er bare begrænset til nogle få sæder bagerst i bussen :(
     
  5. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Så er der booket, så må jeg tage sædesituationen på et senere tidspunkt.

    Hmmm Plusgrade vil have minimum 190euro for opgradering til Plus. Gad vide om det er fordi jeg flyver på ungdomsbillet. Minimumsbuddet plejer da som regel at ligge på de 110.
     
    Henry, Henrik Olsen og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Husk, hvis I har 2 bookinger, så er det ikke sikkert, I begge bliver opgraderet
     
  7. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Ja det er næste problem i rækken. Jeg kan vist konkludere at det ikke skal være nemt at rejse sammen på forskellige ruter...
     
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har tidligere været ude i samme øvelse - flere personer på forskellige billetter men hvor vi reelt rejste sammen (min mand skulle arbejde så firmaet betalte hans billet, jeg rejste med vores søn på en selv-betalt billet med en anden mellemflyvning).

    Det var pænt bøvlet. Jeg kørte to browser-tabs på én gang og reserverede sæder ved siden af hinanden. Problemet opstår, når/hvis flyselskabet har behov for at flytte folk rundt. Så kan de ikke "se" at I egentlig flyver sammen. Her flyttede de os pga. nogen skulle bruge et bassinet på rækken vi havde reserveret.

    Det er også bøvlet at upgrade. Vi ville lægge en Optiontown dengang, og det gik selvfølgelig ikke med to forskellige billetter, da vi så ikke var garanteret alle tre fik den.

    Sats på to billetter købt på din profil, forsøg at reservere sæde på din profil og håb I ikke bliver flyttet.
     
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Vi har tidligere ladet firmaet bestille og lægge ud for alle billetter - og så har medarbejderen betalt den private andel. Det har fungeret fint.
     
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Man kan ringe til SAS og bede dem skrive ind i begge bookinger, at man rejser sammen, så vil de ved forsinkelser/aflysninger forsøge at booke jer videre sammen.
    Den er dog ikke vandtæt, jeg havde 2 separate SAS bonusbilletter hvor hjemrejsen fra ORD blev aflyst, konen blev sendt via ARN og jeg via LHR, men ved opkald til SAS fik vi begge samme rute og kunne rejse sammen. Dog på bagerste række i en oldgammel United 767-300, men det er en anden historie;)
     
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Vi overvejede også den model, eller den omvendte, selv lægge ud for alle og refundere fra firmaet.

    Udfordringen var lidt, at vi ikke skulle rejse sammen hele vejen, da vi havde en mellemflyvning på to forskellige datoer. Så det var bare helt igennem lidt noget rod :)
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,817
    Point:
    113
    Jeg bruger normalt et rejsebureau, hvis der er lidt vanskelige bookinger - ved godt, at det koster lidt mere. Men på den anden side, så slipper jeg for noget bøvl. Eksempelvis en lidt vanskelig billet AAR-CPH-SVO-TBS, hvor jeg både skulle have en dags ophold i CPH samt 2 dages ophold i SVO. Denne sammenhængende billet kunne jeg simpelthen ikke booke på nogen af de hjemmesider, jeg kender.
     

Del denne side