@Henry Det var da vist "Snowflake" SAS kaldte deres lavpris selskab et ganske kort øjeblik inden de kom på bedre tanker og lukkede foretagendet igen. Alex Cruz som idag er CEO og Chairman hos BA kommer håndplukket fra Vueling Iberias lavprisselskab som han startede, så mon ikke det er hans mission hos BA at gå ned på LCC niveau hvor muligt.
Yup, pointen var netop ikke at starte et separat lavprisselskab, men at differentiere mere i samme flymaskine, hvor premium bliver mere premium og economy bliver mere, ahum, økonomisk.
Jeg tænkte netopnat høre Alex Cruz selv sige det var godt - han var faktisk meget klar på mange ting og en hyggelig fætter - dog givet et fast opgave i BA. Meget er nået på det år han har været der og jeg har nu haft muligheden for at møde ham to gange i løbet af det år. Men enig i at der er to mål at gå efter. Den ene er business og det er efter turen tydeligt at de går efter dette. Den anden er turist delen. Igen tydeligt og ses på shorthaul og BoB, samt kampen om Gatwick med Norwegian.
Præcis! Godt nogen fangede den til sidst Det jeg bed fast i var at han flere gange pointerede at BA er et premium selskab, men på den anden side også omtalte economy class indirekte som for "folk der ikke kan betale" for premium produkter, som et gratis glas vand (for at sætte det på spidsen efter et glas cava i fredagsbaren). Hvad forskel mellem BA eco og LEVEL så måtte blive er et rigtig godt spørgsmål.
View attachment 10191 Dagens god fredags hilsen med venstre tommelfinger fint fremme En finger selfie Fra undergrundsbyen under Tokyo station og er en weekend hilsen til popcorn medlemmer af IF og andre liebhavere. Menukortet fra Garrett popcorn. Indtil min påtænkte franchise åbner I Danmark kan ordrer medtages hjemover Bemærk 100 JPY = 6,25kr
Du er en stjerne @clager! Jeg tager den største til 3,200 JPY hvis du gider slæbe i Chicago Mix tak. Hvis det er for voldsomt så er den næststørste også fint Så kan jeg jo byde på popcorn efter #forstadsdronningen @SophieHendriksen har budt på kage...
Og netop business, som netop denne præsentation gik ud på, lyder det til han har fat i noget. Det virker som de virkelig har lyttet til deres kunder, og fundet de områder af deres soft product hvor de for (relativ) små investeringer kan øge kundeoplevelsen væsentlig. Og det er nok også kundens helhedsoplevelse man skal sætte ind på, hvis man gerne vil ens premium kunder bliver ved med at komme tilbage igen. Så meget positivt at høre.
Lidt mere fra BA fronten. Mad skal nu til at koste penge på economy longhaul. http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/04/09/british-airways-cutting-free-food-longhaul-flights
Mon ikke SAS i så fald følger trop med endnu en enhancement og tilbyder nordiske retter som de har annonceret på kortruter?
Det er vel efterhånden uundgåeligt det vi ser. BA og SAS som eksempel mener jo at de skal kæmpenmod blandt andet Norwegian på langruterne. Sålænge det er i fokus så så er der en kamp om at ramme bunden hele tiden og fjerne omkostninger.