Hej forum, Jeg står og skal en tur til Sydney i arbejdsøjemed. Jeg er lidt i tvivl om, hvad der sammenlagt vil give flest Eurobonus point: SAS til Hong Kong og derfra videre til Sydney med non-Star Alliance selskab (Cathay, Qantas eller Virgin) Star Alliance med Singapore Airlines hele vejen til Sydney med stop i Singapore. Tvivlen opstår, da jeg ikke er sikker på, at man får lige så mange point (?) med Star Alliance (i det her tilfælde Singapore Airlines), som med SAS, hvis jeg vælger mulighed 2. Omvendt vil jeg jo kun få point for noget af turen, hvis jeg vælger mulighed 1. (har Diamant-kort og flyver på Business Class tur/retur). På forhånd tak!
Alt efter hvornår din rejse er, så er der en anden parameter du har glemt. Der er en vis risiko for at SAS stopper med at flyve til Hong Kong, med kort varsel grundet virus.
SQ giver min 150% i business, hvilket nok svarer til lige godt 15.0000 EB point per - https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flyselskaber/singapore-airlines/ Hvis du flyver på de dyreste billetter får du også 15.000 med SAS til HKG som EBD, alternativt lige knapt 12k.
Vi fløj business Aalborg-Sidney med Singapore Airlines sommeren '18. Det gav 15.300, og det passer jo meget godt med at de 300 er for Aalborg-benet. Og det var uden Guld-bonus.
Til info fløj jeg med SQ til Sydney i sommeren 2018 og fik 20800 Eurobonus point i klasse J på vej derned og 15300 point i klasse U på vej hjem, begge gange med mellemlanding i Singapore. Jeg var på daværende tidspunkt EBS.
Hvis du kender booking klasse hos de forskellige operatører, så kan du taste ruten ind på www.wheretocredit.com
Forskellen på point for ud og hjem skyldes nok, at SQ nedsatte taksten fra 200% til 150% - netop medio 2018. Og vores konference lå i juli..
Du kunne også gå via Tokyo og så videre med ANA Beijing og videre med Air China San Francisco og videre med United (lang tur) Det afgørende er at kigge på bookingklasserne. Har lidt svært ved at forestille mig at der er flere på point i at rute via HKG og så videre med non*A
Jeg ville helt klart tage SQ hele vejen. Tag via FRA eller LHR for at få CPH-FRA/LHR på C med i købet (næsten gratis). Med mindre du syntes at A380 er en oplevelse (gå kun efter updated cabin interior), vil jeg gå efter B777. Gamle kabine på SQ er jævnt kedelig. Der kan som regel spares nogle kroner ved at booke alle flyvninger på LH nummer.
Enig. Som eksempel fløj jeg SQ på et LH nummer, og gav kun ca. 1000 mere (i alt for hele vejen ARN-BKK via SIN). Synes de 500 pr. vej for at gå fra LH Biz til SQ Biz var en rigtig god ide Derudover bliver LH bookingclass "P" (100% til EB) til SQ "D" (150% til EB)
… et lille trick er at tage SK operated flyvninger mellem CPH-FRA (stadig på LH nummer) nummer. Formoder at LH P => SK J = 1500+25%