Chicago

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 14/4/17.

  1. René Riisgaard

    René Riisgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Jeg skal i oktober på ferie til Chicago med min datter på 9 år. Bonusbilletter med SAS. Vi har 6 hele dage i Chicago, og bor på Sofitel. Jeg er kommet i tvivl om, der er nok at se i selve byen og nærmeste omegn. Hvad er Jeres anbefaling? Og hvis vi skal andre tage andre steder. Hvor skal vi så tage hen?
    Jeg kunne måske godt tænke mig at se Niagara Falls, men det ser lidt besværligt ud.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Tillykke med bonusbilletterne! Sofitel er også et rigtig godt hotel med super beliggenhed. Så skal der shoppes! Man kan bruge rigtig meget tid på at gå op og ned ad Magnificent Mile og blive fristet. ;)

    Museum of Science and Industry og Field Museum er begge to rigtig fede også for børn. Dyr kan tilbringes meget tid. Eller hvad med et Cubs spil? Selv synes jeg baseball er møgkedelig, men det er en amerikansk klassiker og Chicago Cubs er en institution. Så det skal man vel prøve en gang i hvert fald. :) Rigtig god tur og glem ikke at fortælle os om den, når du er kommet hjem igen!
     
    SophieHendriksen, René Riisgaard og Henry "Synes godt om dette"
  3. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Hvad siger folket på IF til Chicago som destination :) ?

    What’s to see and not to see :) ?
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Chicago er en overset perle. Min bedre halvdel og jeg damper derover for tredje gang til efteråret. Mad, musik arkitektur, mange gode museer og selvfølgelig shopping.

    Et par nedslag: Milenium park med “bønnen”, Navy Pier, sejltur på floden med arkitektur”forelæsning”, hop ind i et klassisk Macy, en tur med “the L” i the loop, art museum, mange skønne restauranter (Eataly er efter min mening bedre her end i NYC) og barer v. North River ( det er også her man skal bo - hvor der også er en del mindre og gode uafhængige hoteller) en tur op i Willis eller Hancock bygningerne, Magnificent Mile og glem så endelig ikke at kigge ind i det gamle bibliotek Chicago Cultural Centre - en arkitektonisk perle. Gratis.

    Og ja så kan man koble sport på. Men i min bog er både baseball (og hvis det skal være, så skal baseball opleves på Fenway park i Boston) og basketball helt eventyrlig kedelige. Men hvis det kan kobles med Bears (NFL) eller Blackhawks (NHL), så det også en mulighed men mindre man er hardcore fan af et de to hold ikke specielt unikt.
     
    RasmusH, Peter F., Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Det er længe siden nogen har skrevet noget i Chicago tråden :) Jeg startede tråden i 2017 med beskrivelsen af et besøg af restauranten Next https://insideflyer.dk/forums/threads/chicago.3397/ Efter mange år har vi lige været tilbage i Chicago igen og selvfølgelig skulle vi tilbage til Next. Ville den kunne opfylde vores forventninger?

    Som beskrevet skifter menuen ca. hvert tredje måned. Ved vores besøg var Next https://www.nextrestaurant.com/ tilbage til rødderne, Paris 1906, deres allerførste menu da de åbnede, dvs. mad man ville have fået i en fin restaurant i Paris i 1906. Tænk Escoffier, smør, saucer....Glem kalorier!

    IMG-0907.jpg
    IMG-0909.jpg
    IMG-0910.jpg
    IMG-0912.jpg
    IMG-0913.jpg
    IMG-0914.jpg
    IMG-0915.jpg
    IMG-0919.jpg
    IMG-0920.jpg
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg skal ikke snyde jer for desserten.
    IMG-0922.jpg
    IMG-0923.jpg

    Hvis nogen skal af sted til Chicago i August, så kan jeg afsløre at menuen står på Toskana: Bistecca alla Fiorentina, Pappardelle, Trøfler, Chianti…
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side