Bliver en hurtig GT fra singapore loungen før det går videre, må bare leve med at jeg selv skulle blande
@jefi99 - så er spørgsmålet om billedet skal i burgertråden, øltråden eller her... Måske alle 3... Men da et fint billede
Hygge i baren i Waldorf Astoria Casa Marina i Key West. Drinks var en med rom og en med vodka. Var lidt koldt, men man fik varmen da..
Dead rabbit New York, konge sted og kan anbefales!! Cocktail med bland andet gin, tequila og med en twist av honningmelon, garanteret hovedpine i morgen.... Men det er det værd I øvrig en imponerende whisky bar
Macallan Evolution på toppen af Hilton i Athen med udsigt over Pantheon; Akropolis. En drink med rig smag af Macallan og ingefær.
@PeterA og jeg var efter Mikkeller på Iron Balls, der er et gin-destilleri i Bangkok. En meget interessant og eksklusiv oplevelse, omend lidt pebret efter lokale forhold. Vi lagde ud med en almindelig G&T, mens jeg dog til anden runde valgte en "Pre-Ignition" der har knuste såvel som friske peberkorn i.
Baren her hvor der er 1-års fødselsdag (se Øltråden), er kendt for "Vadong" eller "sahtoh", der er alkohol lavet på ris, og så tilsat krydderurter eller frugter. Her er et udvalg. Beklager den forringede billedkvalitet.
Der er i øvrigt også gratis Jameson. Men den slags drikker jeg kun i kaffen. Med puddersukker og flødeskum...
Lidt billeder fra mit nylige besøg (torsdag 31.03.2016) på 20Up Skyline Bar beliggende på 20. etage på det 5-stjernede hotel "Empire Riverside Hotel" i Hamburg. Min veninde fik en Singapore Sling (den røde cocktail til venstre på billedet) og jeg fik en Cosmopolitan. Normalt har mine Cosmopolitans altid lignet den dér Singapore Sling på billedet, så det undrede mig at jeg fik den serveret på denne måde, men den smagte nu udmærket alligevel. Bagefter fik vi begge to en Strawberry Pina Colada. Alle cocktails kostede 11 € pr. stk. På trods af at det var torsdag, var baren fuldstændig fyldt og det var stort set umuligt at få et bord, så vi sad / stod næsten kun i baren. Fredage og lørdage skulle man bestille bord mindst 4 uger før ifølge en mail jeg fik fra baren, da jeg forsøgte at bestille bord. Vi besluttede os derfor på at komme om torsdagen og uden bordbestilling. Det lykkedes os dog til sidst at få et bord, men vi tog hjem til hotellet lidt senere efter at have nydt den fantastiske udsigt ud over Hamburg (tivoliet i baggrunden ligger i bydelen St. Pauli, men der var vi nu ikke ovre)
Under menupunktet "Spinning Iceball Cocktails" faldt jeg over rusty nail. Smagte ganske udmærket, lidt sødt, men det var da alternativt med iskuglen!
Jeg er jo en Bonder** og drikker vel faktisk kun GT, har så også mange liter af det stads og det skal drikkes med Tonic fra Schweppes, så er jeg ok glad.. - nå, men det er der sikkert holdninger til.. I går var vi ude og skle have en before dinner drink, jeg blev forbudt GT, så det blev en "Old Fashioned", det er ikke mig, den smager for meget af Whiskey.. - en af pigerne fik den der hedder "Dark'n Stormy", den blev jeg glad for og fik selv 1 eller 2.. anyway, man skal bruge mørk rom og "Ginger Beer".. - nogle 2 forslag til de 2 sidste ingredienser hvad man skal købe? Altså med hensyn til rum og "Ginger Beer"?
Min dark'n'stormy-elskende kæreste anbefaler The Kraken black spiced rum (den må åbenbart helst gerne være spiced) og en hvilken som helst ginger beer så længe det er ægte ginger beer og altså ikke ginger ale! Selv er jeg ikke så god til rom, men kæmpe fan af old fashioned og andre skarpe whisky-cocktails som f.eks. sazerac, ikke mindst noget lavet på en god rye