Det var åbenbart onsdag i går, rye or die (whisky sour med godt med bitters) & bienvenidos (lime, kaffe & Mezcal): Angående deres norske gin, så fik jeg prøvet den på vejen hjem fra MIA. Det smagte som gin og faktisk ok af sådan noget at være, men så godt som hendricks. Jeg er dog ikke den store fan af gin så det er begrænset hvor meget klogt jeg kan sige.
Man kan købe samme Harahorn gin i CPH som SAS serverer ombord nu til dags: https://shop.cph.dk/taxfree/spiritu...gn=advantage_taxfree_2017_09_26_nonmember_dk_ Synes faktisk den smager ret godt. Aner ikke om det er en ok pris, sikkert ikke.
Johnny Walker Black label testes mod Chivas Regal 12 år i Air China First lounge i PEK. Udover ok whiskey er mad/drikke ikke ved at skrive hjem om, men ellers fint stille i loungen snart sk996 hjemad mod CPH
Efter Harahorn kom ombord både long og short haul er det ofte det jeg får. Den er bedst uden citron efter min smag. Husk desuden at forholdet skal være 1:2, dvs kun dobbelt så meget tonic som gin for at få den rigtige balance i smag og alkoholprocent i den færdige drink. Det er skønt at se det arbejde Peter Lawrance lægger i mad og drikke ombord.
Når nu Raffles er lukket må jeg “nøjes” med en Conrad Singapore Sling Brugte noget tid i baren i aften og sluttede af med en Singapore Sling. Aften bød også på noget Botanicals: Menukortet var stort og ikke lige noget du kom igennem på en aften...
Uh der er da nogle gode sager på det kort. Alkkemist er f.eks. hvis man godt kan lide en undertone af muskatdrue, Death's Door er fuld af fennikelfrø og det er et fantastisk navn til en gin. Det ser dog ud til at det desværre er G'Vines Nouasion og ikke den bedre Floraison.